Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har pga krångel installerat om allt på min laptop, inklusive Windows XP. Det verkar som detta resulterat i att hastiheten gått ner till USB1. Var hittar man drivrutiner för USB2?

Annons
Postat

dom hänger med WinXp.

USB-protokollet är bakåtkompatibelt, så har du en USB1-apparat så blir din USB2 en USB1 istället när du pluggar in den apparaten.

Postat

Jamen den externa hårddisk som jag kopplar in via USB hade ju USB2 hastighet förut (innan ominstallationen), men nu får jag nån kommentar när jag pluggar in den att det inte är USB2. Och det går ju liiite långsammare med USB1......

börnen (oregistrerad)
Postat

du måste installera USB2 drivisar, men för att kunna det måste man installera minst XP servicepack 1. USB2 kräver en fil som heter usbehci.dll och den följer med SP1 (och SP2 får man förmoda).

Om installationsprogrammet till USB2 på din dator frågar efter den filen går det dock att kopiera den från en annan dator som har SP1 installerad.

Lycka till!

/Kent

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.