CHAE Postat 9 maj 2011 Postat 9 maj 2011 Visst det är skitdrygt det som hände med monitorerna och controllern. Men jag tycker ändå att man ska ha i åtanke att thomann är ett löjligt stort företag med otroligt mycket kunder och alla kan ju tabba sig! Absolut är alla mänskliga men det här är inte en isolerad engångshändelse. Tvärtom, flera i tråden (Linus, Dogbuerner, Dan Ö) har berättat om sina negativa upplevelser med företaget och jag får intrycket att detta slarv (beroende på nonchalans?) har varit på tapeten flera gånger. Oavsett hur stort företag det är torde sådana här saker inte inträffa in the first place. Nåväl, att de sedan till en början ville skicka en reparerad (!) monitor var ju nästan för mycket. Att sedan erbjuda €50 rabatt är som att... Äsch, de kunde lika gärna ställt sig och pissat på Kängström. Vallhagen sa: [...] om det ska talas ekonomisk kompensation så snackar vi 5-15% av hela beloppet du beställt för om det ska vara något att hänga i granen. Jag bojkottar av ren princip för en sådan här cirkuskarusell ska man inte behöva att utsättas för som kund. Jag har aldrig haft personliga problem med Thomann (någonting får mig att misstänka att det är ren tur) men som sagt; det är en ren principsak för min del.
Ken Kängström Postat 9 maj 2011 Trådstartare Postat 9 maj 2011 (redigerat) Enbart för att hålla er uppdaterade med hur konversationen fortlöper... Jag "Jag antar att jag får nöja mig med det, trots att B-stock priset på er sajt säger 1699 euro. Skicka prylarna så fort ni kan. När kan ni skicka mig en Nucleus?" Jag "Jag syftade på att en trasig produkt borde b-stockklassas. Men strunt samma. Skicka den reparerade monitorn och nucleus så snart ni kan. Har ni någon idé om när nucleus kan skickas? För att vara övertydlig så accepterar jag erbjudandet med 50€ samt min reparerade monitor." Redigerat 16 maj 2011 av Ken Kängström
oioioi Postat 10 maj 2011 Postat 10 maj 2011 Innan du sätter dig på flyget så bör du veta om att dom lägger på en moms på priserna (ca 7%). Om du istället beställer till en USA-adress så har jag för mig att momsen och posten inte belastar köparen. Musicans friend har jag för mig nätbutiken heter. (Hopslagning?) Om man får skickad inom USA så gäller det att paketet ska byta stat för att man ska slippa momsen. Kolla det finstilta, brukar stå typ "add sales tax for CA residents".
Ken Kängström Postat 10 maj 2011 Trådstartare Postat 10 maj 2011 (redigerat) Med värme i kroppen har jag svarat såhär. Jag ringde även precis nyss till Johan och hävde köpet via telefon för att vara övertydlig. De ska granska de trasiga produkterna och sedan får jag köpet hävt. Besked i eftermiddag eller imorgon. "Korrigering. Jag har löst detta på annat håll, och häver härmed köpet på Nucleus och S3X-V som ni har hos er. Hänvisar till er policy 30-dagars ångerrätt och distansköpslagen. Om ni har några frågor så vill jag att ni ringer mig på 0735044684 istället för mailkonversation, för att påskynda processen. Bästa hälsningar, Ken" Hur det har löst sig kan jag berätta senare. Redigerat 10 maj 2011 av Ken Kängström 7
Lejnoss Postat 10 maj 2011 Postat 10 maj 2011 Nu blev det genast spännande här. Hoppas för fan att de tar sig i kragen och gör rätt för sig.
CHAE Postat 10 maj 2011 Postat 10 maj 2011 Med värme i kroppen har jag svarat såhär. Jag ringde även precis nyss till Johan och hävde köpet via telefon för att vara övertydlig. De ska granska de trasiga produkterna och sedan får jag köpet hävt. Besked i eftermiddag eller imorgon. "Korrigering. Jag har löst detta på annat håll, och häver härmed köpet på Nucleus och S3X-V som ni har hos er. Hänvisar till er policy 30-dagars ångerrätt och distansköpslagen. Om ni har några frågor så vill jag att ni ringer mig på 0735044684 istället för mailkonversation, för att påskynda processen. Bästa hälsningar, Ken" Hur det har löst sig kan jag berätta senare. Bra, Kängan! Nu återstår det att se hur Thomann ställer sig till det här. Om de ska släppa allt eller göra en grej även av det här.
CHAE Postat 10 maj 2011 Postat 10 maj 2011 Bra det. Nu kan dom väl inte ställa till mer problem? Säg aldrig "aldrig" 😏
Waltzberger (oregistrerad) Postat 10 maj 2011 Postat 10 maj 2011 Hmm, spännande värre:) Hoppas de löser sig så du får dina prylz snart!
Ken Kängström Postat 10 maj 2011 Trådstartare Postat 10 maj 2011 ...Vilken stackare får prylarna nu? Tips: Beställ inte S3X-V och Nucleus från Thomann 😉 2
oakleaf (oregistrerad) Postat 10 maj 2011 Postat 10 maj 2011 Bra gjort, man ska inte ta skit! Ser framemot att laesa utvecklingen.
pressrec Postat 10 maj 2011 Postat 10 maj 2011 Tips: Beställ inte S3X-V och Nucleus från Thomann 😉 Hahaha!
Demonproducenten Postat 10 maj 2011 Postat 10 maj 2011 Tips: Beställ inte S3X-V och Nucleus från Thomann 😉 vad sa dom om ångerrätten då? gav han med sig att det inte bara var trasiga varor det gällde utan hela klabbet?
Ken Kängström Postat 10 maj 2011 Trådstartare Postat 10 maj 2011 vad sa dom om ångerrätten då? gav han med sig att det inte bara var trasiga varor det gällde utan hela klabbet? Det gick bra att returnera de skadade varorna (såvida de på reparationsavdelningen inte tycket att jag har skadat prylarna). Ang. övriga produkter så behåller jag dem, för jag har dem trots allt hemma i fullt fungerande skick. Som sagt, så får jag besked i eftermiddag eller imorgon om hur det fortlöper.
Demonproducenten Postat 10 maj 2011 Postat 10 maj 2011 Det gick bra att returnera de skadade varorna (såvida de på reparationsavdelningen inte tycket att jag har skadat prylarna). Ang. övriga produkter så behåller jag dem, för jag har dem trots allt hemma i fullt fungerande skick. Som sagt, så får jag besked i eftermiddag eller imorgon om hur det fortlöper. ok självvalt då? och så lägger dui till en styck monitor å nucleus från annat håll?
Ken Kängström Postat 10 maj 2011 Trådstartare Postat 10 maj 2011 ok självvalt då? och så lägger dui till en styck monitor å nucleus från annat håll? Mycket möjligt. 😉
Demonproducenten Postat 10 maj 2011 Postat 10 maj 2011 Mycket möjligt. 😉 ja bara du känner att det blir en bra lösning till slut 🙂
Ken Kängström Postat 10 maj 2011 Trådstartare Postat 10 maj 2011 ja bara du känner att det blir en bra lösning till slut 🙂 Absolut! Om allt går vägen med Thomman nu så tror jag det kommer lösa sig fördelaktigt. 🙂
Fredrix Postat 10 maj 2011 Postat 10 maj 2011 Nu har dom ju iaf chansen att rädda sitt anseende en aning, återstår att se ifall dom tar den 😏 1
BluesBoy Postat 10 maj 2011 Postat 10 maj 2011 Starkt jobbat, Ken! Håller tummarna och följer utvecklingen med spänning.
enghell Postat 11 maj 2011 Postat 11 maj 2011 Fy fan vilken soppa det här blev för dej Ken. Beställde själv lite tveksamt för första gången från Thomann en Steinberg CC121 och lite annat smått vid påsk och fick grejorna på en vecka utan problem. Hade kanske tur att inget var sönder eller "second hand" och kommer verkligen att fundera en extra gång innan jag beställer igen efter att ha läst hur du har blivit bemött. Hoppas verkligen att allt får ett lyckligt slut, det låter ju som om det börjar lösa sej. Lycka till.
debatt Postat 11 maj 2011 Postat 11 maj 2011 Den kostar ju 995:- på hemmaplan så skillnaden blir väl i stort sett ingenting när frakten från Tyskland är betald: ordermusic.se Jösses. Tur jag inte hade pengarna till den lokale handlaren för 3 veckor sedan som tog 2795;-... 😳
debatt Postat 11 maj 2011 Postat 11 maj 2011 och så lägger du till en styck monitor å nucleus från annat håll? Säljs de enstaka?
stegrarn Postat 11 maj 2011 Postat 11 maj 2011 Jösses. Tur jag inte hade pengarna till den lokale handlaren för 3 veckor sedan som tog 2795;-... 😳 Du blandar nog ihop den med Q3HD som är en ny modell med mycket högre bildupplösning och skönare design: Q3HD
Ken Kängström Postat 11 maj 2011 Trådstartare Postat 11 maj 2011 (redigerat) Säljs de enstaka? Japp, precis som de flesta monitorer. Nu har Thomann fått IBAN och BIC av mig, och dem har bekräftat krediteringen för S3X-V. Nu är det bara Nucleus kvar. Redigerat 11 maj 2011 av Ken Kängström
JJMusik Postat 11 maj 2011 Postat 11 maj 2011 jag skickade precis spontant ett mail till thomann "Hej, Ärligt talat - ni måste skicka detta uppåt i ledningen och försöka trycka på så att denna pengarna-tillbaka -garanti slopas. Ni måste ju inse att den utnyttjas av folk. I praktiken kan man ju från er bara beställa hem lite prylar - leka med dem i några dagar sedan packa ner och skicka tillbaka när det inte är så kul att leka längre... Jag förstår inte heller vem garantin ska vara bra för? den kan ju tyvärr bara skada alla inblandade? Att man smidigt ska kunna returnera en söndrig produkt och få hjälp med den biten är ju helt i sin ordning - men att bara kunna returnera en produkt för att en vuxen människa inte själv kunde ta ansvar och "bestämma sig" vid köptillfället är ju helt förkastligt... Som ni ser är jag gammal trogen kund som har beställt ganska mycket genom åren - men jag börjar tyvärr faktiskt tveka på om jag vill handla mer hos er. Jag vet inte hur många forum-trådar jag läst nu om svenska kunder som fått redan använda prylar skickade till sig, vad är det liksom? Man vill väl ha nya grejor när man beställer? I början trodde jag bara att det var någon som råkat ut för ett misstag - men nu är det så många som råkat ut för detta så jag har börjat förstå att ni har ett växande "b-stock" -lager med returnerade varor som ni måste bli av med... helt sjukt... Att ni har många sändningar per dag och att det lätt blir fel är INGEN ursäkt alls. Då har Hans Thomann helt fel för sig om hur en företagsstruktur ska fungera... Jag kan berätta att det fungerar nämligen så att: med växande omsättning måste också kompetensen och antalet anställda växa - annars är man snart ute ur marknadens spel Och tyvärr är Thomann på väg ut ur spelet för oss svenska kunder. Thomann har blivit för stora och tagit sig vatten över huvudet. Jag hoppas verkligen att ni förmedlar detta högre upp i ledningen. Mvh Johan" 2
debatt Postat 11 maj 2011 Postat 11 maj 2011 Det gick bra att returnera de skadade varorna (såvida de på reparationsavdelningen inte tycket att jag har skadat prylarna). Ang. övriga produkter så behåller jag dem, för jag har dem trots allt hemma i fullt fungerande skick. Som sagt, så får jag besked i eftermiddag eller imorgon om hur det fortlöper. Om de fortsätter på samma linje som tidigare kommer de att anse att du skadat prylarna. Kan du på något sätt bevisa att så inte varit fallet? För egen del anser jag att du borde få behålla de hela grejerna och få tillbaka pengarna för dem som kompensation plus kunna skicka tillbaka det trasiga rakt av med pengarna åter även där.
CHAE Postat 11 maj 2011 Postat 11 maj 2011 (redigerat) jag skickade precis spontant ett mail till thomann "Hej, Ärligt talat - ni måste skicka detta uppåt i ledningen och försöka trycka på så att denna pengarna-tillbaka -garanti slopas. Ni måste ju inse att den utnyttjas av folk. I praktiken kan man ju från er bara beställa hem lite prylar - leka med dem i några dagar sedan packa ner och skicka tillbaka när det inte är så kul att leka längre... Jag förstår inte heller vem garantin ska vara bra för? den kan ju tyvärr bara skada alla inblandade? Att man smidigt ska kunna returnera en söndrig produkt och få hjälp med den biten är ju helt i sin ordning - men att bara kunna returnera en produkt för att en vuxen människa inte själv kunde ta ansvar och "bestämma sig" vid köptillfället är ju helt förkastligt... Som ni ser är jag gammal trogen kund som har beställt ganska mycket genom åren - men jag börjar tyvärr faktiskt tveka på om jag vill handla mer hos er. Jag vet inte hur många forum-trådar jag läst nu om svenska kunder som fått redan använda prylar skickade till sig, vad är det liksom? Man vill väl ha nya grejor när man beställer? I början trodde jag bara att det var någon som råkat ut för ett misstag - men nu är det så många som råkat ut för detta så jag har börjat förstå att ni har ett växande "b-stock" -lager med returnerade varor som ni måste bli av med... helt sjukt... Att ni har många sändningar per dag och att det lätt blir fel är INGEN ursäkt alls. Då har Hans Thomann helt fel för sig om hur en företagsstruktur ska fungera... Jag kan berätta att det fungerar nämligen så att: med växande omsättning måste också kompetensen och antalet anställda växa - annars är man snart ute ur marknadens spel Och tyvärr är Thomann på väg ut ur spelet för oss svenska kunder. Thomann har blivit för stora och tagit sig vatten över huvudet. Jag hoppas verkligen att ni förmedlar detta högre upp i ledningen. Mvh Johan" Mycket bra gjort, JJMusik. Det där sammanfattade mina tankar kring Thomann. Kängan: hoppas att resten löser sig också bara. /CHAE Redigerat 11 maj 2011 av CHAE
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.