Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja man drar sig för att handla där i fortsättningen.

Yep'r, jag kommer hädanefter att bojkotta tüsken av ren princip. Inte för att de bryr sig men too me it's a big deal, liksom. Och som jag redan sagt i tråden har jag hittat en ny provider.

Otroligt dåligt skött av Thomann det här. Varför jiddra?

Som någon sa kunde de sagt "jävlar, vi fuckade upp dealen och vi återställer allt så gott vi kan med kompensation etc etc". Då hade de gått ur ur det här med bibehållen respekt men nu?

Näää.

  • Gilla 2
Annons
Postat

Oerhört tråkigt att läsa. Tycker verkligen synd om dig Kängström.

Jättebra grej att i mailet trycka på att du gjort en tråd om det. Skulle ju i nästa mail kunna nämna också att det är bland det största forumet för musikinspelning i Sverige med cirka 20 000 medlemmar, samt försöka få fram antal unika läsare per vecka etc. Då inser de nog hur illa det är för deras skull att beté sig så, rykten och omdömen sprider sig som sagt snabbt.

Postat

Det är en fantastiskt känsla att få så mycket stöd av er alla. Verklig familjeanda.

Linus idé om att författa ett brev till Hans tycker jag är en riktigt god idé.

Vore oerhört tacksam om ni backar upp mig på det viset.

Tänkte avvakta till Måndag när jag får mail igen från Thomann.

Postat

Även jag lider med dig, blev så glad när du beskrev din glädje och förväntan för att få din utrustning i förra tråden.

Lycka till!

/Christoffer

Postat

Det är en fantastiskt känsla att få så mycket stöd av er alla. Verklig familjeanda.

Linus idé om att författa ett brev till Hans tycker jag är en riktigt god idé.

Vore oerhört tacksam om ni backar upp mig på det viset.

Tänkte avvakta till Måndag när jag får mail igen från Thomann.

Jag är också PÅ gällande mail!

Postat

Egentligen inget att orda om. Det Thomann gör är olagligt!

Jag hade i ditt läge Ken, packat ihop skiten. Skickat tillbaka grejerna omgående.

Kontaktat KO. Och ev gjort en polisanmälan efter en del briefing så man har bra grunder.

Och hade detta inte hjälp så hade jag själv satt mig i bilen och åkt ner.... [Censur]

Postat

Det är verkligen galet, hur man behandlar en kund. Jag är så här i efterhand mycket glad att jag köpte min Taylor 414ce på Musikbörsen istället för Thomann. Kanske hade jag fått en banjo om jag beställt från tyskarna? 😳

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Det är en fantastiskt känsla att få så mycket stöd av er alla. Verklig familjeanda.

Linus idé om att författa ett brev till Hans tycker jag är en riktigt god idé.

Vore oerhört tacksam om ni backar upp mig på det viset.

Tänkte avvakta till Måndag när jag får mail igen från Thomann.

Jag aer mer aen gaerna med pa Linus e-mail idé. Om du forfattar ett kort men koncist forslag sa ska vi nog fa ihop en enad front i ren musketor anda.

Let's get the germs!!! 🙂

.
Postat

En stor del av alla fel kan nog tillskrivas deras 30-dagars-pengarna-tillbaka-garanti, seriöst liksom... Klart produkter tar skada och går sönder av att packas upp och ner hela tiden. Ett köp är väl för f-n ett köp, returnerar gör man bara om något inte stämmer.

Prylar som har varit ute hos kund och testats ska, enligt mig, säljas som b-stock (till nedsatt pris!).

Jag vill inte betala fullpris för något som någon kört på repningar/spelningar under några veckor.

Postat

[...] klart produkter tar skada och går sönder av att packas upp och ner hela tiden. [...] returnerar gör man bara om något inte stämmer.

Packningen hos ska vara oerhört omsorgsfull, tycker jag. Dessutom anser jag att det är leverantörernas ansvar att vara försiktiga. Vi, konsumenter, lägger ju våra grejer, bokstavligen i deras händer. Då tycker jag att de borde vara försiktiga oavsett. Alla led i leveranskedjan ska vara flawless.

Du anser alltså att allting i den här tüska soppan har varit kosher och att allting "stämmer"?

Prylar som har varit ute hos kund och testats ska, enligt mig, säljas som b-stock (till nedsatt pris!).

Jag vill inte betala fullpris för något som någon kört på repningar/spelningar under några veckor.

Exakt! Det ska dessutom stå klart och tydligt att produkten är B-stock. Alla eventuella skavanker ska redovisas väldigt tydligt direkt i produktinfo. Från bagateller (?) som intryckta kartonger till intryckta transporters och keffa nätdelar.

Postat

Det ska dessutom stå klart och tydligt att produkten är B-stock. Alla eventuella skavanker ska redovisas väldigt tydligt direkt i produktinfo. Från bagateller (?) som intryckta kartonger till intryckta transporters och keffa nätdelar.

Och ett billigare pris!

Postat

Och ett billigare pris!

Yep'r! Det ser jag som en självklarhet 😑

Postat

...och det tycker du att det gör i detta fallet?

Jag tolkade honom snarare som om dina problem orsakats av att folk returnerar för mycket. Man köper nått, använder det i nån vecka eller två och sedan returnerar man. Thomann blir ju då tvungna att bli av med de returnerade varorna och då får folk som du varor som redan använts. Inte att du returnerade "felaktigt" eller vad man ska säga. 🙂

Följer för övrigt tråden med spänning och hoppas verkligen det löser sig för dig! Kunder som du som lägger så mycket pengar är ju dom som dom borde ta hand om extra bra. Satsar man dom pengarna vill man ju veta att det går smidigt.

Postat

Vilka pajasar...svänger nåt så fruktansvärt dåligt!

Aldrig att jag gör affärer med dessa, var inte tyskarna ett nogrant folk!?😆

Stå på dig Kängström

Postat

Med tanke på allt du fått utstå så tycker jag att 50 Euro är en smäll på käften......

Hade det enbart varit för monitorerna (problem med leverans, defekta osv) hade det känts ganska ok.

50 Euro är väl förvisso inte dåliga pengar, men i det här fallet känns det lite lite.

Hur känner du själv?

Postat

Med tanke på allt du fått utstå så tycker jag att 50 Euro är en smäll på käften......

Hade det enbart varit för monitorerna (problem med leverans, defekta osv) hade det känts ganska ok.

50 Euro är väl förvisso inte dåliga pengar, men i det här fallet känns det lite lite.

Hur känner du själv?

Jag vet, men min stridsork börjar ta slut, och vill bara ha grejerna en gång för alla.

Är det dumt att tacka ja?

Det blir alltså 50 euro rabatt på 1899 euro.

Postat

Känner du att du inte orkar kriga längre och att du bara vill ha grejerna och sätta igång med musicerandet, så borde du kanske tacka ja, antar jag.

Jag hoppas innerligt att det inte blir några mer problem för din del.

Tycker de kommer billigt undan, men jag förstår hur du känner.

//Christer

Postat

Känner du att du inte orkar kriga längre och att du bara vill ha grejerna och sätta igång med musicerandet, så borde du kanske tacka ja, antar jag.

Jag hoppas innerligt att det inte blir några mer problem för din del.

Tycker de kommer billigt undan, men jag förstår hur du känner.

//Christer

Jag tackade ja. Men jag vet var jag inte kommer handla i framtiden.

Puh! Jag känner mig utmattad.

Postat

Mitt svar.

Jag antar att jag får nöja mig med det, trots att B-stock priset på er sajt säger 1699 euro.

Skicka prylarna så fort ni kan. När kan ni skicka mig en Nucleus?

Postat

Jag fick iof en tankeställare. Om man skulle lämna tillbaka monitorn på pengarna-tillbaka garantin, och sedan beställa en ny igen för de pengarna?

Nej det kommer jag inte att göra, men det borde väl lösa situationen? :rolleyes:

Postat

Jag fick iof en tankeställare. Om man skulle lämna tillbaka monitorn på pengarna-tillbaka garantin, och sedan beställa en ny igen för de pengarna?

Nej det kommer jag inte att göra, men det borde väl lösa situationen? :rolleyes:

men hur är det nu?

du har EN fungerande monitor hemma nu som du ska behålla?

resten ska du returnera å så får du 50€ i rabatt?

sen måste du köpa allt som fattas igen?

Postat

men hur är det nu?

du har EN fungerande monitor hemma nu som du ska behålla?

resten ska du returnera å så får du 50€ i rabatt?

sen måste du köpa allt som fattas igen?

Jag har en monitor hemma och är fungerande och oklanderlig.

Den jag skickade tillbaka har dem reparerat och ska precis skicka tillbaka (trots att dem först lovade mig en splirrans ny monitor).

För detta får jag 50 Euro rabatt, istället för 200 Euro rabbat som B-stock priset är.

Men min tanke var att jag returnerar den lagade monitorn och tar pengarna tillbaka. Alltså häver köpet.

För dessa pengar som jag har fått tillbaka så gör jag en ny beställning på en sprillans ny S3X-V.

Då är de tvungna att köpa hem en ny monitor, och kan inte skicka mig den reparerade.

Jag vet, omständigt och onödigt.

Men det skulle kunna gå.

Postat

Jävligt sämst att först lova en ny monitor för att sedan ändra sig och skicka en reparerad dito. Inte alls OK i min bok 😠

Kängan, jag förstår att du börjar bli utmattad nu. Fan, jag hade tappat kontrollen för länge sedan. Heder till dig som står ut ändå.

Stå på dig!

/CHAE

Postat
Jag vet, omständigt och onödigt.

jag hade hellre hävt hela skiten å köpt hos nån annan

du kan ju ge dig på att du får tillbaka samma lagade monitor om du beställer på nytt... 😉

  • Gilla 1
Postat

jag hade hellre hävt hela skiten å köpt hos nån annan

du kan ju ge dig på att du får tillbaka samma lagade monitor om du beställer på nytt... 😉

Absolut!

Med tanke på fulspelet dem kört hittills så.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.