Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag kan bara bekräfta deras ignorans då jag köpte mina JBL 4328:or som kom trasiga direkt ur kartong, skicka tillbaka, de klagade på att ingen manual fanns med (den låg fint med kablar och annat trams som medföljde), fick dem tillbaka efter skäll om att leta djupare i kartongen, dock hade de ej hittat nån manual och ville då ha betalt för den! va den är för fan min, dessutom fick de bildbevis vid upp-packandet om att manualen legat där hela tiden, monitorerna fungerar klanderfritt sedan dess men aldrig mer thomann, aldrig mer tyskar, jag har arbetet för dem och de är idioter som tror att vi lever på 1800-talet och om man sparkar på arbetaren så gör han ett bättre jobb, va vilka j%&/(%¤la idioter, så inga mer tyskar för min del, de vann inte kriget men tror nu att de kan köpa världen istället... äh ta claes förslag om prisförhandling eller som jag å lägger hellre nån spänn extra hos nån annan än lever med deras strul, det kostar för mycket mental belastning för att motsvara den billiga pengen.

tjoff

Annons
Postat

Shit! Instämmer i beklaganskören!

Personligen har jag haft flyt med Thomann - förra årets 12 beställningar följde samma mönster: beställde på fredan, paketet hem på onsdan. Och så var det, oavsett om det var en grej på 1 kilo eller om det var större leveranser på tre paket á 20 kilo.

KMR Audio, England, har varit fantastiskt bra de också. Snabbt, välpaketerat och bra pris.

Ken, snart har du dina prylar - hela och funktionsdugliga - och gör fin musik!

ps. Beställde en mick från Advanced Audio, Kanada under vecka 8. Betalade halva micken vid order, tre veckors levererans skulle det vara. Nu är det vecka..17. Blä. ds

Postat

Ja dessa tyskar är lite halvluriga.

Senaste ordern jag la strulade för mig. Beställde en rörförstärkare därifrån. Givetvis fungerade den inte när jag packat upp den. Besviken skrev jag ett e-mail till dem och grät ut efter att ha testat varenda eluttag i hela huset samt olika strömsladdar.

Nåja, de fixade retursedlarna snabbt och hela ärendet flöt smärtfritt.

Jag ändrade dessutom min order när jag ändå var i farten till en annan gitarrförstärkare och voila. Den dök upp strax därefter och alla var lyckliga.

Tråkiga var ju då att stärkaren jag fick först inte fungerade. Manualen saknades dessutom och påsarna som innehöll kanalpedal och kablar var öppnad. Jag misstänkte att det var ett retur-ex jag fått.

Nå iaf, inga problem med returen och de skötte allt så snabbt och fint så jag förlät dem. Det hade garanterat tagit betydligt längre tid för den lokala musiknasaren att hantera ärendet och proceduren hade säkert varit betydligt jobbigare.

Måhända kränger tyskarna mer saker än de förmå hantera på ett bra sätt och behöver tid att anpassa sig?

I vilket fall kommer jag fortsätta handla därifrån

Postat

Du skulle köpt det i sverige av en butik... Prisskillnaden har jämnat ut sig ganska rejält och t.ex allt jag köpt av musikaffären där jag brukar handla brukar matcha thomanns priser + några få kronor (kanske 200:- på en vara som kostar 5000) vilket är supercoolt

Postat

Konspirationsteori:

Man kan ju anta att ett så gigantiskt företag som thomann som sysslar med export till flera länder borde ha ett gigantiskt lager av skadade och returnerade varor. Antagligen är det inte kostnadseffektivt att laga allt - snarare att sälja det som bättre begagnat till lägre pris. Eller återförsända till det vanliga lagret?

Det verkar ju hänt något senaste året. Trådarna är för många för att inte skapa samband.

Postat

Det hela låter sjukt jobbigt. Känner med dig.

Jag köpte en "b-stock, customer returned" rörförstärkare en gång. "Skadad kartong" stod det. Förstärkaren såg bra ut men funkade inte alls. Idioterna hade inte ens brytt sig om att koppla in och testa så att det var ljud i den innan de skickade ut den till en ny kund. Troligtvis så var några rör trasiga. De skickade nya rör till mig som sen visade sig vara fel rör trots att jag skrivit vilka jag behövde. De var generellt omständiga och dumsnåla vilket ledde till att jag till slut skickade tillbaka alltihop. Suck...

Postat

Är helt övertygad om att Thomann är dem bästa att handla hos. 'Lokala' handlare tar väldigt mycket mer betalt och har ett mycket begränsat utbud. Att några få har problem med leveransen är ofrånkomligt, har själv fått skicka tillbaka saker men det har aldrig varit problem, man kan komplettera sin order och de står ju frakten.

Kommer att fortsätta handla där såsom resten av europa ! Ha de bra Kängan och lycka till i fortsättningen.

Postat

Fy f-n, Ken! Tycker det är riktigt, riktigt för jävligt. Är dock övrtygad om att det löser sig till slut, men stå på dig ordentligt och gör allt vad du kan för att bli rikligt kompenserad.

Har blivit lite för många Thomann-trådar på sistone för att det skall kännas bra.

Jag har skickat efter ett antal prylar flera gånger (sitter just nu och väntar på en NT-2:a samt KRK-lurar) och peppar, peppar aldrig haft något problem.

Hoppas man klarar sig den här gången också.

Jag har kollat lite på emusic.se och de priserna är inte helt galna heller. Många är hyfsat matchade med Thomann's.

Upp med huvudet, Ken och visa att det är konsumenterna som bestämmer. 😉

Postat (redigerat)

...Men är Thomann alltid bäst på att vara billigast? Ibland kan man få resan på köpet om man åker över pölen till USA. Jag brukar ofta kolla typ Guitarcenter.com för att kolla vad saker kostar i USA. Tex ett digitalpiano: Yamaha P-155 (digitalpiano) kostar runt 11000kr överallt i Europa, men bara ca 6000kr i USA. Med GCs rabatt på 10% som många verkar utnyttja så sparar man ytterligare ngn femhundring. Online slipper man väl också momsen. ...Bara ett exempel...Levis 501 för 250kr på JC vill jag minnas. Ska man storhandla så varför inte en liten semester över helgen?

Nu kommer någon undra om tull, men jag har inte haft ngt problem då jag har haft grejjerna i handbagaget. Men det är ju klart att om man kommer med 10 st Gibson Les Paul så är väl det svårare att passera utan att betala tullavgifter.

Nu kanske det kommer att uppfattas som att jag uppmanar till brott (och jag vet inte detaljerna), men jag antar att fyndjakt är vad vi gör utomlands. Vad man än köper passerar man väl snabbt ngn gräns.

Redigerat av Erik dP
Postat

Jag köper nästan alltid från de engelska webbutikerna eftersom de nästan alltid varit billigast på allt det jag velat ha.

Thomann har aldrig varit billigare så hittills har jag aldrig handlat där.

Handlat från:

Imuso

Dolphin Music

Gear4Music

MusicStore

Steinbach

Aldrig handlat från de två webbutiker som verkar vara de frekvent mest använda hos forummedlemmarna:

dv247

Thomann

🙂

Postat

Alltid lätt att vara efterklok och säga hur du skulle ha gjort, men det förbättrar knappast denna situation.

Thomann har gjort mycket BRA också, så givetvis kommer de att lösa detta åt dig (och även kompensera i den mån det går), även om det kan ta sin lilla tid. Håll ut!

Postat

Du skulle köpt det i sverige av en butik... Prisskillnaden har jämnat ut sig ganska rejält och t.ex allt jag köpt av musikaffären där jag brukar handla brukar matcha thomanns priser + några få kronor (kanske 200:- på en vara som kostar 5000) vilket är supercoolt

Låter rätt bra, vad är det för butik? Jag brukar handla utomlands för att få ett vettigt pris, Sverige är inte sällan minst 15% dyrare.

Postat

Kan meddela att jag nu fick personligt mail ifrån Thomann, som säger att de skickar en sprillans ny S3X-V till mig.

Lite framgång bland motgångarna...

Bara Nucleusen kvar. Hoppas hoppas!

Demonen:

Frugan har faktiskt mest tyckt synd om min situation än så länge...

Postat

Kan meddela att jag nu fick personligt mail ifrån Thomann, som säger att de skickar en sprillans ny S3X-V till mig.

Lite framgång bland motgångarna...

Bara Nucleusen kvar. Hoppas hoppas!

Demonen:

Frugan har faktiskt mest tyckt synd om min situation än så länge...

Friskt vågat, hälften vunnet Kängan! 🙂 Jag håller stenhårt tummarna här och följer tråden med spänning.

Postat
Demonen:

Frugan har faktiskt mest tyckt synd om min situation än så länge...

men det e ju bra 🙂

inget ont som inte för nåt gott med sig då

Postat

Okej, tittar nu på trackinginformationen, och ser att min S3X-V anländer på Måndag.

Återkommer med hur det går. Jag tänker inte förvänta mig något.

Postat

Jag köper nästan alltid från de engelska webbutikerna eftersom de nästan alltid varit billigast på allt det jag velat ha.

Thomann har aldrig varit billigare så hittills har jag aldrig handlat där.

Handlat från:

Imuso

Dolphin Music

Gear4Music

MusicStore

Steinbach

Aldrig handlat från de två webbutiker som verkar vara de frekvent mest använda hos forummedlemmarna:

dv247

Thomann

🙂

Åter - glöm inte brittiska GAK (www.gak.co.uk). Kommer f.ö inte in på deras sida på sistone av någon anledning. Gör ni det? De är i alla fall bra mkt billigare än de flesta. I synnerhet lönar det sig när man beställer fler och dyrare grejer (givetvis).

Dolphin music (och dv24/7) har jag fått ett uselt intryck av. Min tjej ville beställa en Musicman Bongo i Egyptian Smoke finish, men de tomtarna orkar inte ens replikera, trots att de säger att de ska göra det. Överlag undermålig serviceanda.

Postat

Nu fick jag svar att de skickar en reparerad monitor istället för att de inte hade någon ny på lager.

Jag svarade följande.

"Men hallå, nu får ni fan ta och skärpa er.

Här har jag betalat för en ny fungerande monitor + nucleus, och ni skickar trasiga produkter, ger mig felaktig information, slarvar bort produkt, och ger mig allmän sved.

Jag har spenderat dyra kostnader på samtal till er i Tyskland, och väntat bra mycket för länge på detta, och mitt tålamod är slut.

Antingen skickar ni mig nya grejer, eller så kan ni ta tillbaka hela rubbet, och jag tar pengarna tillbaka.

Punkt!"

  • Gilla 7
Postat (redigerat)

Nu fick jag svar att de skickar en reparerad monitor istället för att de inte hade någon ny på lager.

Jag svarade följande.

"Men hallå, nu får ni fan ta och skärpa er.

Här har jag betalat för en ny fungerande monitor + nucleus, och ni skickar trasiga produkter, ger mig felaktig information, slarvar bort produkt, och ger mig allmän sved.

Jag har spenderat dyra kostnader på samtal till er i Tyskland, och väntat bra mycket för länge på detta, och mitt tålamod är slut.

Antingen skickar ni mig nya grejer, eller så kan ni ta tillbaka hela rubbet, och jag tar pengarna tillbaka.

Punkt!"

cup_of_rage.jpg

Jamen va f... Det här är ju helt uppåt väggarna och något så in i helvete fel som det bara kan bli!

WTF-faktorn är skyhög 😠 Du ska inte ha något beggat/reparerat/whatever, du ska ha en splitter ny monitor. Inget att diskutera! Ger de sig inte på den detaljen så får de kamma sig, ge dig pengarna tillbaka (+ helst eventuella samtalskostnader om det nu går att fixa specar på det) och så är det du (och förmodligen fler med dig) som aldrig någonsin handlar där igen.

Jag känner mig sådär upprörd á la Malmsteen på flyget: "You unleashed the fucking fury!!!"

Stå på dig, Kängan!

/CHAE

Edit: Illustrationer är bra när orden tagit slut 😑

Redigerat av CHAE
Postat

Nu fick jag svar att de skickar en reparerad monitor istället för att de inte hade någon ny på lager.

Jag svarade följande.

"Men hallå, nu får ni fan ta och skärpa er.

Här har jag betalat för en ny fungerande monitor + nucleus, och ni skickar trasiga produkter, ger mig felaktig information, slarvar bort produkt, och ger mig allmän sved.

Jag har spenderat dyra kostnader på samtal till er i Tyskland, och väntat bra mycket för länge på detta, och mitt tålamod är slut.

Antingen skickar ni mig nya grejer, eller så kan ni ta tillbaka hela rubbet, och jag tar pengarna tillbaka.

Punkt!"

Jag tror det var Pikzel som skrev det för någon sida sedan: Häv köpet. Nu.

Jag tackar oxå för att du delar med dig av informationen. När det gäller nätköp (och andra köp oxå för den delen) så är det gott med referenser.

Kör hårt!

Postat (redigerat)

Jag tror det var Pikzel som skrev det för någon sida sedan: Häv köpet. Nu.

Jag tackar oxå för att du delar med dig av informationen. När det gäller nätköp (och andra köp oxå för den delen) så är det gott med referenser.

Stort ord på det, hund!

Tyvärr väntar jag på en stor (läs "tung") order från tüsken. Den ska levereras i nästa vecka per Spedition och jag hoppas verkligen att inte någon fuckar upp det här också. I vilket fall som helst tänker jag då aldrig handla hos Thomann igen. Om inte för annat så av ren princip.

Baske mig!

Redigerat av CHAE
Postat

CHAE:

Det är nog mer än fury som glöder inom mig just nu...

Vallhagen:

Häver köpet om jag inte blir nöjd med svaret jag får på mailen.

Funderar starkt på att länka till den här tråden, så de får se konsekvenserna av sitt slarv...

Postat (redigerat)

Funderar starkt på att länka till den här tråden, så de får se konsekvenserna av sitt slarv...

Bra! Som du sa själv så är du ensam en piss i Atlanten men det är ett stort gäng (presumtiva...fast inte nu längre) kunder här och tillsammans är vi a force to be reckoned with.

Redigerat av CHAE
Postat

Bra! Som du sa själv så är du ensam en piss i Atlanten men det är ett stort gäng (presumtiva...fast inte nu längre) kunder här och tillsammans är vi a force to be reckoned with.

Precis!

Jag tänker att, Thomann är inte ett företag som säljer makaroner och strumpor, som ALLA är beroende av, utan ett företag för musiker/producenter etc, vilket gör deras målgrupp ganska liten i Sverige, och en riktigt stor del av den Svenska målgruppen befinner sig just här på forumet.

Postat

Jag finner inga ord på hur dåligt dom beter sig där borta... Jag kommer inte handla något mer på thomann heller.

Fyfan!

Postat

Kommer inte handla något av tüsken förrän de har bett dig om ursäkt och kompenserat dig för allt besvär de har orsakat dig.

Stå på dig Kängan !!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.