Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Hej, hemskt mycket hej!

Som några känner till sedan en tidigare tråd jag startade så beställde jag ett par Adam S3X-V och en SSL Nucleus, plus lite annat skit.

Såhär har det gått hittills.

Beställningen gjordes, och starten blev att jag fick ett och samma kollinummer för samtliga paket i en delleverans (vilket jag inte visste än), vilket gjorde senare beskrivet problem riktigt jobbigt.

De berättar att Nucleus är enda produkten som finns i lager, därför skickas den först.

Nog sagt, och jag sitter och väntar hemma och med spänning kommer en leverans som enligt Thomann ska innehålla 4 paket, men från UPS så leveraras enbart 3 paket.

Detta är mina lurar, ett gäng klotz XLR plus 2x Adam S3X-V.

Funderade en stund vart min Nucleus tagit vägen, frågar, och får svar att den förmodligen finns kvar i Jönköping och kommer dagen därpå.

Fine, jag plockar upp mina prylar, läser igenom manualen noggrant till monitorerna, låter dem stå inomhus ett par timmar för att temperaturanpassa sig.

Sedan kopplar jag in dem och under första lyssning så märker jag att Tweeterna till ena monitorn är helt kaputt. Blir riktigt ledsen, och provar en lyssning senare på kvällen, och vips; så funkar tweetern helt utmärkt. Dagen därpå är den död igen, varvid jag ringer Thomann och ber om returnering.

Sagt och gjort, och de skickar en bil via UPS till mig.

Dagen efter sitter jag riktigt spännd och väntar på min Nucleus... men ngen Nucleus kommer.

Jag ringer upp UPS och nämner kollinumret jag fått, och de säger att varan redan har levererats.

Jag börjar få riktigt kalla kårar nu, och ringer ned till Thomann och säger att jag inte fått någon jävla Nucleus. De säger att de ska starta en utredning (vilket de sedan inte gjorde).

Dagarna går och jag ringer Thomann, som hänvisar mig till UPS, eller ber mig vänta. Jag ringer UPS och dem skyller återigen på Thomann. Jag blir arg och ber UPS att starta en utredning.

Tiden går.... och många dyra samtal till Tyskland har ringts...

Allteftersom så blir jag otålig och ringer ner till Thomann och säger att "Now you must hitta the fucking paket, tamefan voivitto!", och dem säger än en gång att de ska starta en utredning om.

Några dagar senare så ringer jag IGEN, och de säger att pakethelvetet är borta, och ingen vet vart fan det är, varvid jag blir wedigt förbenad och och ylar "raus, raus"!

Sedan kollar jag mitt mail jag fick från thomann när orden gjordes, och ser att jag inte känner igen kollinumren jag har fått.

Kollar på Thomanns sajt under kundcentrum, och ser där att samtliga paket har samma kolli, men däremot olika kollin i min orderbekräftelse på mailen.

Nu ringer jag UPS och nämner deta andra kollinumret jag hittat, och NU... förstår ni... får jag inte heller något paket nej, för Thomann har tydligen aldrig skickat iväg varan ens.

Jag ringer Thomann, och härjer i telefonen på halvknacklig svengelska och de säger att de ska utreda saken (igen) och återkomma till mig dagen efter.

Ingen ringer, men jag kollar fraktinformationen på UPS och ser att ett paket har börjat skickas ifrån Tyskland.

IDAG kom paketet och jag blir sååååå glad att jag nästan spricker tamefan, tills jag öppnar paketer, plockar fram min Nucleus (ja dem hade faktiskt inte skickat en Ukelele av misstag)

och ser att hela jävla transportpanelen är intryck iiiiiiii (notera i) bordet. Jag lyfter upp den och ser en skruv trilla ur kartongen (som inte hör till problemet med transportpanelen).

Blir ledsen som bara den och tänker, aja men jag kan ju prova att koppla in den för att se hur den känns för övrigt... men... det går inte för att nätdelen är lös på baksidan.

Nu blir jag skapligt glad, ringer ner till Thomann som skjutsar runt mig till 4 olika telefonister, tills jag till slut kommer till en svensk som hette Johan (Hej Johan).

Han beklagar och skickar mig en retursedel och ber mig fotografera min Nucleus. Nämner även att dem missat att skicka en ny Monitor, då dem av misstag råkade skicka den på reparation istället för att skicka en ny. Men det skulle han rätta till (Gud vad skönt, nu känner jag mig trygg).

Här sitter jag nu, helt förtvivlad.

Skjut mig!

nucleuspower1.jpg

nucleustransport2.jpg

Annons
Postat

Jag lider med dig. Jag läste din tråd innan när du fick ventilerat dig å vilka förhoppningar man måste få när man har lagt en sån dunderorder som du gjort. Fyfan säger jag bara. Jävla Thomann 😠

Postat (redigerat)

Fan Kängan, jag är ledsen för din skull 🙁 Har följt din "jag har köpt prylar för 79.000 och nu vill jag ventilera mig"-tråd. I det ögonblicket var jag genuint glad för din skull och på samma sätt känner jag din besvikelse nu, broder.

Det är segt att gång på gång att ringa runt, vänta, bli omkopplad och sedan få det där kastat i ansiktet på en. Alla skyller på alla och kunden blir ett nervvrak. Sedan den där detaljen med att kollinumren inte stämde...WTF, liksom?

OK, du fick din Necleus och nästa major shit infinner sig: intryckt transporter och lös (och lurig nätdel). WTF-faktorn är skyhög!

Jag har köpt grejer från tüsken förut och aldrig haft några problem förutom förra sommaren då jag och en god vän köpte en hel del prylar därifrån. Han köpte ett gäng mikar och jag köpte micscreens and whatnot. Stooort paket. Det tog 3 veckor och jag väntade. Till slut när jag ringt runt (till Tyskland, till UPS, till Spedition till Posten och Tyskland igen. Alltmedan alla skyller på alla) så kryper det fram att paketet har legat på "mitt" utlämningsställe i 1,5 vecka! 😠 Den gången kunde det bevisas att det var Postens fel och ni kan ge er fan på att de fick höra det!

Anledningen till att jag skriver i tråden är inte bara för att ge en liten, liten gnista uppmuntran till Kängan, utan är också för att jag i skrivande stund väntar på en stororder från tüsken (46kg studiomöbel + rackskivor samt blandade XLR-kablar och lite annat). Det här ska levereras till min dörr via Spedition eftersom att jag av olika anledningar inte kan ta ledigt/flexa från mitt jobb (jobbar på sjukhus) och vara hemma när paketet levereras till mig. Har inte heller möjlighet att hämta paketet på utlämningsstället. Då har Thomann lovat att Spedition ska kontakta mig så att vi kan komma överens om leveransdatum/tid. Så jag hoppas verkligen, verkligen att allting går smooth nu 😏 Blir faktiskt lite orolig när jag läser Kängans tråd här nu 😕

Nåväl, det var ju inte om mig det skulle handla.

Kängan, återigen, jag lider hårt med dig! Man vill ju bara packa upp allting precis som när man var liten och öppnade julklappar och man blir ju måttligt nöjd när saken man köpt är i såpass dåligt skick.

Skrevs det inte någon tråd för ett tag sedan där Thomann vart i hetluften?

Det var något med dammiga monitorer, intryckta originalkartonger och allmänt jobbiga grejer? (hittar inte tråden nu).

Har tüsken börjat att slappnat av här?

Kängan: stå på dig!

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
Waltzberger (oregistrerad)
Postat

Fyfan.

Om någon hade frågat mig för ett år sedan vad jag tyckte om Thomann hade jag ööööst beröm över dem. Jag har beställt 15-20 ggr därifrån i varierande orderstorlek och har ALDRIG, peppar, peppar, råkat ut för något. Jag kanske bara haft tur iofs.

Men senaste året har man läst fler o fler trådar av liknande slag.

Illa säger jag bara. Illa.

Skärpning Thomann!

Postat

Fan vad tråkigt...

Även jag följde din förra tråd, såg glädjen där.. och nu detta.

Hoppas det löser sig nu då, nu får dom ta och fixa detta. Kräv någon kompensation med tanke på allt strul.

Postat (redigerat)

Fan vad tråkigt...

Kräv någon kompensation med tanke på allt strul.

Gigantiskt stort ord på det, hund! En fet kompensation (vad det än månde vara) är helt på sin plats.

Jag tänker mycket på den där pajade nätdelen. Den kan ju vara direkt livsfarlig 😮 Nää, kompensation var ordet, sa Bull.

Redigerat av CHAE
Postat

Tack för stödet hörni!

Är på riktigt ledsen över det här. Inte nog med det så ska man dras med oron att allt går bra till med returnering, releverans och att dem inte får för sig att jag skadat prylarna.

Hoppas ni andra slipper detta med era leveranser.

OM det blir strul så borde vi upptåga en protest mot Tyskjefflarna!

Skål!

Postat (redigerat)

Tack för stödet hörni!

Är på riktigt ledsen över det här. Inte nog med det så ska man dras med oron att allt går bra till med returnering, releverans och att dem inte får för sig att jag skadat prylarna.

Hoppas ni andra slipper detta med era leveranser.

OM det blir strul så borde vi upptåga en protest mot Tyskjefflarna!

Skål!

Mmm, vi är ju ändå en rätt stort grupp producenter/musiker/hemmapulare här på forat och borde såldes tas med en stor skopa allvar. Minns hur det var i "JAMfight"-tråden. Det var som en enda stor homogen massa (nåja, inte alla kanske men många) som ställde sig bakom TS.

Redigerat av CHAE
Postat

Alltid lika tråkigt när det blir så är struligt. Att prylar man väntat på inte fungerar är riktigt surt och det blir ännu värre av att man ska lägga massa tid och energi för att det ska lösa sig.

Thomann verkar ju ha problem med hur de hanterar ärenden när något gått snett. Själv är jag nöjd med dom men jag har inte behövt retunera något. Har fått snabba leveranser utan förseningar eller restnoterade artiklar. Jag handlar själv oftast hos en lokal affär där jag känner ägaren eller via tidigare kollegor vilket ger väldigt bra pris och thomann blir det bara när jag behöver saker som de andra inte är återförsäljare för. Inte för att det betyder att det alltid kommer i tid eller fungerar men det är deras ansvar att sköta reklamationen gentemot leverantören vilket är skönt.

Tyvärr är det ofta fraktproblem som ställer till det tror jag och då är det svårt att reda ut vems ansvaret är och det kan ta tid. Så är det i varje fall med det vi skickar på jobbet. Oavsett vem man skickar med (posten schenker dhl) så går saker ofta sönder eller blir liggande på en central och ibland försvinner dem bara mystiskt. Har varit med om att en lastpall packades upp av fraktbolaget, det var flera kollin packade och spända på pallen. Men för att få plats i en överfull lastbil packades pallen av vilket självklart resulterade i att det blev skador på mycket av godset och paket försvann då de ju saknade egna fraktsedlar. Eller vad sägs om pall i storlek 3*2meter som försvinner 2 gånger på rad. Först från Polen till Sverige och sedan från leverantörens lager i Stockholm till ett lager i Jönköping.

Postat

Jag har lärt mig en sak från din story här... och det är att om jag någonsin får för mig att göra något liknande (vilket inte är helt omöjligt) så kommer jag inte att beställa varor för så mycket pengar per postorder. Fy f*n för att få de problemen på halsen, som du har fått, när förväntningarna står så högt i tak. Jag hade nog redan varit avliden av en hjärnblödning i så fall. Lider med dig och håller tummarna för att det ordnar upp till det bästa utan vidare strul för dig! Stå på dig! 🥰

Postat

Ken,

Fan, jag blev ledsen på riktigt. Det vattnas i ögonen iaf!

Jag lider med dig.

Jag tror att man ska nog hålla sig ifrån det där stället på ett bra tag.

Kolla hos svenska importörer i fortsättning.

Om någon är på så tar vi bilen ner till Thomann och hämtar nya grejer och ersättning!

Kram på dig!

Postat (redigerat)

Beställningen gjordes, och starten blev att jag fick ett och samma kollinummer för samtliga paket i en delleverans (vilket jag inte visste än), vilket gjorde senare beskrivet problem riktigt jobbigt.

De berättar att Nucleus är enda produkten som finns i lager, därför skickas den först.

Nog sagt, och jag sitter och väntar hemma och med spänning kommer en leverans som enligt Thomann ska innehålla 4 paket, men från UPS så leveraras enbart 3 paket.

Detta är mina lurar, ett gäng klotz XLR plus 2x Adam S3X-V.

Funderade en stund vart min Nucleus tagit vägen, frågar, och får svar att den förmodligen finns kvar i Jönköping och kommer dagen därpå.

Dagen efter sitter jag riktigt spännd och väntar på min Nucleus... men ngen Nucleus kommer.

Jag ringer upp UPS och nämner kollinumret jag fått, och de säger att varan redan har levererats.

Skjut mig!

Funderar lite på det där fetstilta ovan. Frågade du UPS-budet öga mot öga vid leverans eller ringde du eller hur gick det till?

Att något "förmodligen" finns bla bla kan man aldrig nöja sig med nuförtiden. Att öppna paket på plats där det hämtas, med vittnes närvaro är regel.

Fullständigt namn och inte bara nåt djävla förnamn är också regel.

Ja, jag är varje försäljares/ombuds mardröm...

Skönt nu iaf att du fått tag på en svensk kontakt, en riktig klippa, jag tror det löser sig addic!

Redigerat av debatt
Postat

Håller på att fylla i en retursedel nu. Bilen kommer och hämtar den imorgon. Optimisten i telefon vid Thomann trodde jag skulle få en ny till nästa fredag. Pff!

Ja någon form av plåster på såren tänker jag kräva, annars hot om bojkott.

Jag är en fluga i havet för dem, men vi tillsammans är inte en fluga i havet.

Ni andra som har beställt, tveka inte att berätta hur det går.

Hoppas jag är undantaget.

Funderar lite på det där fetstilta ovan. Frågade du UPS-budet öga mot öga vid leverans eller ringde du eller hur gick det till?

Att något "förmodligen" finns bla bla kan man aldrig nöja sig med nuförtiden. Att öppna paket på plats där det hämtas, med vittnes närvaro är regel.

Fullständigt namn och inte bara nåt djävla förnamn är också regel.

Ja, jag är varje försäljares/ombuds mardröm...

Skönt nu iaf att du fått tag på en svensk kontakt, en riktig klippa, jag tror det löser sig!

Frågade UPS-ombudet.

Dock visade det sig att Thomann inte hade skickat paketet överhuvudtaget, så felet ligger hos dem.

Cheers!

Postat

...Är inte Thomann egentligen en propagandakanal för fysiska butiker? "Sluta köpa på internet!"

Postat

Visserligen så ska jag väl inte gnälla allt för mycket tills dem fått en chans att ställa allt till rätta + kompensation för sved.

Gör dem detta så kan jag förlåta dem... kanske...

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Tråkigt som fan...., jag tänker väl visserligen fortsätta att beställa därifrån men kanske inte för så stora summor.

Postat

Har haft både bra och dåliga erfarenheter av Thomann, t ex mina monitorstativ som det inte alls var något fel på enligt Thomann.

Ska nog dra mig för att handla där nu, så mycket strul som de orsakat dig. På sistone har ett flertal trådar i forumet visat att Thomann har tappat greppet...

Postat (redigerat)

Ofta går det faktiskt att få samma pris (eller åtminstone rimligt nära) på hemmaplan, så det skadar aldrig att fråga sin butik om de kan matcha Thomanns pris. Det finns ju vissa svenska distributörer som anstränger sig och inser att Sverige inte är någon isolerad ankdamm som är skyddad från konkurrens utifrån, men det förekommer också fortfarande vissa som ger handlarna högre inköpspris än vad vanliga konsumenter kan köpa prylarna för hos Thomann, så det är tyvärr inte alla som har vaknat ännu...

J-t tråkigt med så mycket strul som du har råkat ut för, Ken. Det är förstås saker där ansvaret ligger hos säljaren och/eller transportören, så du ska inte ha något strul med det, utan det löser sig säkert.

Redigerat av Claes
Postat

Ofta går det faktiskt att få samma pris (eller åtminstone rimligt nära) på hemmaplan, så det skadar aldrig att fråga sin butik om de kan matcha Thomanns pris. Det finns ju vissa svenska distributörer som anstränger sig och inser att Sverige inte är någon isolerad ankdamm som är skyddad från konkurrens utifrån, men det förekommer också fortfarande vissa som ger handlarna högre inköpspris än vad vanliga konsumenter kan köpa prylarna för hos Thomann, så det är tyvärr inte alla som har vaknat ännu...

Jag skulle ha köpt hos dig trots allt tamefasiken!

Postat

Trist historia... Jag tror dock att allt kommer att ordna sig till slut, är man bara envis så brukar det gå bra. Men tyvärr tar striderna på krafterna, även om man "bara" ska ringa om och om igen och tjata för att få det man har rätt till.

Postat (redigerat)

+1 på Claes där alltså.

Meh va f... Inget mer strul nu, m'kay. Jag väntar på en studiomöbel (från Thomann, se inlägg nr 4) och har tammefan knaprat ner naglarna här efter den här tråden. Jag var tvungen att "prata ut" med tjejen och är fortfarande apnervös för att någonting ska gå snett 🙁 Så här i efterhand så är jag glad över att jag inte köpte resten av grejerna (2x ADAM a3X-monitorer, sE Z3300a-mik och AKG K141MkII-lurar) hos dem. Tänkte först köpa rubbet från tüsken men så prisjaktade jag grejerna och hittade finfina priser hos ordermusic.se och fick ett kanonpris för allt (7100kr fraktfritt).

Nåväl, jag håller tummarna för dig nu, kängan och hoppas verkligen att allt löser sig nu.

Kärlek & förståelse

/CHAE

PS Jag återkommer gärna med mer info ang. min order om någon är intresserad DS

Redigerat av CHAE
Postat

Så tråkigt, Ken. Jag har inte haft några problem alls med Thomann, men köper man grejer för 79 lax så förutsätter man ju att man blir nöjd med det man får, inte något halvbygge.

Hur längesen var det du köpte? Du har ju en ångerrätt, och dom borde kunna sträcka lite på den tiden eftersom det varit fel på grejerna hela tiden. Lämna tillbaka och köp i butik i Sverige, men då får du väl lägga till några tusenlappar till.

Postat (redigerat)

21 person(er) läser just nu detta ämne

10 medlemmar, 11 gäster, 0 anonyma medlemmar

Wow, säger jag bara...

Vi är med dig, Kängan!!!

Redigerat av CHAE
Postat

Jamen fy för f*n's helv***e!!!... vilket SKIT!!! Jag hade gått av på mitten om jag packat upp grejer där transportknapparna rasat genom panelen...Tycker verkligen synd om dig Kängan, det här är ju ett sånt mardrömsscenario man aldrig någonsin tror inträffar i verkligheten, eller så har man bara haft otroligt flyt med de företag man kommit i kontakt med.. Jag har funderat på att handla från Pung-Thomann vid några tillfällen.. och nu kommer det verkligen ALDRIG inträffa.. fy f*n.

För min del hade hela glädjen med att få hem grejer av den kalibern gått rakt ned i soptunnan om jag råkat ut för samma lökverksamhet.

Jag kan varmt rekommendera DV247 i England om du ska handla utomlands. de känns rakt igenom solida på alla plan.

Hoppas det reder ut sig och att din Nucleus levererar!

Postat
Hur längesen var det du köpte? Du har ju en ångerrätt, och dom borde kunna sträcka lite på den tiden eftersom det varit fel på grejerna hela tiden.

+1

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.