Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vet ej om detta är rätt forum, men jag gör ett litet försök här ändå.

Har ett par Behringer TRUTH monitorer som jag ska använda som diskant i min studio. Min laptop har HD-ljudkort och så har jag ett 5.1 ljudsystem(500W) som är för dator - den heter Creative MegaWorks 5.1 THX 550.

Vill ju ha så bra ljud som möjligt från datorn, och jag undrar om det blir HD-ljud från datorn genom Creative-systemet till monitorerna? Eller måste jag köpa en förstärkare som är HD-ljud kompitabel och skippa det befintliga systemet?

Frågar här för jag har ingen koll på det tekniska så mycket. 😉

post-24396-0-95318900-1304519659_thumb.jpg

Annons
Postat

Monitorerna är nya o såg först nu att de är "aktiva". Behöver ju inte koppla dem genom någon förstärkare, eller? Men jag har bara en 3,5 mm tele port datorn - finns det någon "grenkabel" att köpa så jag får fler tele-honor utav en 3,5 mm hona på datorn, utan att ljudet försämras? Eller hur funkar det? Hade tänkt att använda 1 hona till Behringer monitorerna och 1 hona till Megaworks systemet (och därmed andra passiva monitorer).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.