Jump to content
Annons

Midi Hjälp i samplitude 8!


exorsixten (oregistrerad)

Recommended Posts

exorsixten (oregistrerad)

Får in Midi singnaler men längre änn så kommer jag inte 🙁 inget ljud vill komma ut, någon som vet va jag ska göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla upp inställningarna i "Options, System/Audio, Playback Devices/Record Devices och MIDI". Checka även så att det är rätt i mixern genom att klicka längst ner (StMaster) på den kanal där MIDI-spåret ligger. Och naturligtvis ska du ju välja routing i "MIDI, MIDI controller (Contr.Nr - Channel)", förslagsvis 1-1, 2-2, 3-3 osv. Både i Controllern och i mixern via StMaster kan du också välja VSTi/DXi.

Har inte hunnit sätta in mig i det då det är fler MIDI-funktioner i V8/V6 än vad som finns i Samplitude 7, men det här är vad jag hittat som hastigast och som är identiskt med 7:an. Kolla hjälpen, för MIDI-hanteringen ska tydligen skilja sig ganska mycket från "normalt" arbetssätt. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

exorsixten (oregistrerad)

hjälp delen är på tyska 😆 , men asså det jobbiga är att jag inte vet vad som ska va i fyllt däroch där för att det ska funka, alltså att jag inte vet någonting om va jag ska knappa i och välja osv. kolla runt på det du skrev, har redan varit inne där men jag vet lixom itne vilket som är rätt och inte är det när det kommer till midi, har lixom aldrig arbetat idet förut, första gången nu med samplitude8, har bara klippt i audio och hållt på förut ide gammla versionerna

är superduper trött men hoppar verkligen att du hajjer va jag menar..

till alla andra Midikundande samplitudemänniskor snälla hjälp en väldigt vilsen själ

Link to comment
Dela på andra sajter

MIDI är inte mitt område heller. Enklast skulle väl vara om någon MIDI-kunnig person här på forumet hämtade demoversionen av Samp8an här, och lade 10 minuter på att kolla inställningarna. Mitt MIDI-användande går i stort ut på att importera en MIDI-fil och köra den genom en trumplugg. That´s it.

Har Samp8a-demon på internätmaskinen utrustad med ett brusblaster 128 (får duga här) och inställningarna här lyder:

System/Audio - Playback Device - Creative Soundblaster PCI

Record Device - Creative Soundblaster PCI

MIDI options - Creative SBPCI synth

Microsoft GS Wavetable synth

Creative SBPCI External MIDI

Global Playdevice - Creative SBPCI synth

Gl. Record device - Creative SBPCI external MIDI

En titt i mixern på "StMast" längst ner på den kanal där MIDI-filen ligger säger detsamma. Creative Soundblaster PCI och MIDI/Creative SBPCI synth är bockade. Genom att välja MIDI/New VSTinstrument lägger du in trumpluggar, synthar etc etc...

Hoppas att det här är till någon hjälp. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

exorsixten (oregistrerad)

Tack broo, tyvärr så hjäpte det inget, men eftersom jag är ett geni så löste jag det 😕, va asio inställningarna som va knas, men tack som fan ändå😛

moderatorerna kan ta bort den här tråden efter att slaptap har läst det här

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...