Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur fungerar det med ISRC koder och CD-text när man bränner ut till en imagefil direkt? Jag använder Nero och istället för min vanliga brännare så använder jag en image burner så då borde väl koderna komma med? Har dock förstått att det är lite lurigt med de där förbaskade koderna som alla band envisas med att vilja ha.

Har en inspelning som ska skickas till något tjeckiskt tryckeri och då vill de ha det i imagefil form.

Annons
Postat

Neros imageformat .nrg inrymmer dina ISRC-koder ja, men det filformatet är ingen standard. Är du säker på att det tjeckiska tryckeriet tar emot .nrg?

Många cd-tryckerier brukar uppskatta en DDP pga. checksum och annat som gör imagefilen felsäker, men det går inte att göra med Nero.

Postat

Ja, de accepterar faktiskt det.

Hur gö man för att verifiera att koderna verkligen är med? Brukar slippa hela det här då jag inte är en förespråkare att mastera själv men denna gången envisades de...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.