Jump to content
Annons

Söker KLASSISK eurodance låt!


Veen

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! Har letat av och på efter en speciell låt i drygt två veckor nu utan resultat.

Allt jag vet om låten är.

1. Den bygger upp sig själv i typ 2 minuter, sen blir det fart som f**.

2. Den är väldigt populär

3. Ingen sång i den, alls.

4. Det är väldigt mjuka syntar, sen blir det sån där klassisk "german trumpet" synt som blaskar iväg.

Extremt tacksam för alla försök att hitta den.

// Simon

EDIT: Laddade upp en _KORT_ snutt av vad jag minns av låten : //forum.studio.se/index.php/files/file/10831-typ-saahaer/

EDIT 2: Hittade låten,

Förstår att det är svårt att kanske fatta så mycket av det men jag var stressad och slängde ihop dedär. Tack!

Redigerat av Veen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Robert Miles - Children kanske ?

Har samma problem.

Letat efter en låt ett bra tag nu , och det enda jag kommer ihåg är att det är två snubbar i ett vitt rum och låten är en stor 80´tals hit.

Call me al? Paul Simon och Chevy Chase?

Link to comment
Dela på andra sajter

Robert Miles - Children kanske ?

Har samma problem.

Letat efter en låt ett bra tag nu , och det enda jag kommer ihåg är att det är två snubbar i ett vitt rum och låten är en stor 80´tals hit.

Nej tyvärr det var inte den, jag ska se till att installera mitt FL Studio och försöka replikera så mycket jag kan utav låten. Kommer med uppdatering i eftermiddag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att beskrivning passar in på typ alla eurodance låtar =)

Du får nog precisera dig lite mer =)

"Jag letar efter en klassisk bil som jag inte kommer på vilken modell det var. Men den hade en äldre motor, lite rakare i karossen och 4 hjul"

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ungefär hur gammal är den?

Tror den släpptes slutet av 80 början på 90 talet.

Finns det någon text? Minns du i så fall något av den?

Ingen minne alls hur den gick tyvärr. Att leta efter den på Youtube är lite som att leta efter en nål i höstack i ett berg av hö 😆 .

Men det är inte Paul Simon eller Out of Touch med Hall&Oates men liknande stil på låten är det.

2. Den är väldigt populär

Uppenbarligen har du och jag olika definition på vad populär innebär. 3 200 hits på youtube är inte populärt enligt mig.Vid 3 200 000 börjar man närma sig populär i min bok , Vid 32 000 000 är man populär.

Sedan skulle jag inte klassa låten som " Klassisk Eurodance " heller för den delen.

Men bra att du hittade den , alltid frustrerande med hjärnspöken som vägrar försvinna.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...
Den kanske är någon av dessa downloads på den här

Om du hade besvärat dig att läsa hela tråden hade du kommit till insikt att

TS hittade låten för ca 3 ÅR SEDAN.

För övrigt hittade jag min låt oxå av en slump för ca 2 veckor sedan när jag slö tittade på dumburken.

Go West - King of Wishful Thinking.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...