Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

(sorry, sitter i ett datorrum i Kanada utan svenskt tangentbord)

Sitter i tankarna pa att skaffa musikdator(det blir PC), men det som far mig att vela fram o tillbaka ar om jag kan forsatta kora pa hederliga Win XP(vilket jag foredrar) eller uppgradera till Win 7? Oavsett OS, sa vill jag kunna utnyttja mer an 3.5GB ram, vilket funkar i 64bit, men jag e orolig for mina plugins om dom klarar 64bit miljo. Om pluggarna inte klarar 64bit, sa blir det ju 32bit, och da kan jag ju inte anvanda mer an 3.5Gb ram istallet!

Jag har hort mycket om VST bridge, jBridge m.m. men jag traffade en datageek har i Kanada som namnde Ramdisk, en funktion som gor att Win XP 32bit kan lasa av RAM minnet istallet for harddisken(om 3.5GB ram inte skulle racka till). Och da gar det ju betydligt mycket snabbare...om det ar sa bra som han sager, sa ser jag ingen anvandning for jbridge m.m. och jag kan fortsatta jobba i 32bit miljo med mer an 3.5gb ram.

Ar det nan som har testat Ramdisk? Nan som kan hjalpa mig inom detta omrade?

Anvander Cubase 5

Redigerat av Powel
Annons
Postat (redigerat)

Ingen som kan svara pa fragan??

Verkar som om jag har hittat nat som kanske satter jBridge pa plats hehe 🙂

Det borde ju vara nagot for er alla som vill kunna utnyttja mer an 3.5Gb ram i 32bit miljo o slippa allt strul med 3:e parts program som jBridge m.m.....

Redigerat av Powel
Postat

Ja eftersom jag bara pratar med mig sjalv har sa kan jag iaf saga, Powel...det blir Ramdisk istallet for jBridge!!!

HyvääSaxofonista (oregistrerad)
Postat

Har inte testat Ramdisk och kan därför inte jämföra med Jbridge.

Kan däremot rekommendera Jbridge som jag använder till Win7 64bit (12 GB RAM)/Cubase 6 64bitar vilket fungerar perfekt till mina 32 bitars plugins o vst-instrument med. Lätt att använda och billigt, tror det kostade ca 150 kr.

• 2 veckor senare...
Postat

Har ännu inte fått någon blåskärm med Windows 7 Ultimate 64-bit, Cubase 6 64-bit, 16Gb RAM, UAD-32 bit pluggar ihop med nya interna bryggan

så jag tror att alla andra tredjepartsbryggor är överflödiga, men å andra sidan är det bara mina UAD-pluggar som är 32-bit vilket kanske inte hjälper dig så mycket.

de flesta pluggtillverkare verkar ju konvertera sina produkter till 64-bit ganska frekvent nu.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.