Jump to content
Annons

Super Jewel Box


debatt

Recommended Posts

Vad tror ni det beror på att Super Jewel Boxen inte slagit ut de gamla vanliga cd-askarna för?

Är det priset? Riktpris: upp till 8 kr om man köper dem styckvis. 3 kr om man köper 200 st.

71085.jpg

😕

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker det känns som att de inte va så mycket bättre än sin föregångare även om de är snyggare. Jag har haft flera som har redan gått sönder eller som varit trasiga i transporten, framfärallt låsen men även "gångjärnen". Är det någon mer som upplevt att det är så att superjewel håller dåligt eller har jag bara haft otur.

Link to comment
Dela på andra sajter

De fyra senaste CD-skivorna jag köpt har allihop varit Super Jewel, så jag tycker nog att de slagit igenom.

Sedan håller jag med om att gångjärnen lätt går sönder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara en Super jewel box-platta (Carolina Wallin-Pérez) och det var första gången jag stötte på boxformatet. Personligen gillade jag skarpt det eftersom att det känns lite extra tjockt och lyxigt. Jag håller inte med rsound och Linus angående gångjärnen oc hatt de ska vara ömtåliga, men återigen; jag har ju bara en skiva 😑 Ska ta mig en funderare på om detta kanske kan vara något till den kommande (fysiska) EP:n 🙂

/CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Den totalt produktionskostnaden är betydligt högre än på vanlig Jewelbox. Jag har sneglat åt den nya boxen vid några produktioner men insett att det kostar mer än det smakar att förpacka musiken så. Där har du orsaken enligt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är merkostnaden för både box och inlaycard (måste stansas) som varit avgörande vad det gäller budget och midprice. Många fullpris releaser packas dock i denna box.

Tänkte vid tillfälle eventuellt köra en super jewel box-variant och skriva ut själv och maskinklippa.

Stansa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratar vi ekonomi så visst, super jewel box är ju dyrare än PP-case och även jewel box, men billigare än jakebox, digipak, eco pack, foam pack, metal box och diverse trävarianter.

Tjena debatt! Jag syftade på frågan varför inte deluxeboxen inte helt ersatt jewelcase. Den lilla extra kostnaden sparar många bolag in på..

Vid större volymer kostar deluxboxen ca 1,5 Kr mer jämfört med standard jewelcase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har några av dessa, blir lite besviken varje gång jag får en skiva med detta fodral. fult med att kantremsan längst till vänster inte går hela vägen upp och ner, håller dåligt.

sämre helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...