Desecratedproductions (oregistrerad) Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Hejsan Jag köpte nyligen en gammal amtech professional line 16/2 mixer och nu när jag fått hem den så är det väldigt låg utvolym från den. Det är normalt ljud i hörlursutgången, lite mycket brus kanske men från main utgångarna är det bara lågt och inte mer brus än vad man kan förvänta sig på en sån här gammal maskin. Jag försökte ta några bilder inuti den men jag har ingen aning om vad som är vad, så ni kanske ser nåt fel som inte jag ser:
ChrioN Postat 28 maj 2011 Postat 28 maj 2011 Lägg inte ut för mycket tid och pengar på att försöka få ordning på det. Att döma från bilden sitter det endast ett gäng ic-kretsar i signalkedjan, och det är exakt vad du hittar om du öppnar ett behringerbord. Missförstå mig inte, det behöver inte låta dåligt på något sätt, men någon "analog värme" lär det knappast komma ur det. Och jag antar att det var anledningen till att du köpte det då det annars är aningen otympligt, jämfört med ett behringerbord.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.