Aqua Postat 9 februari 2005 Dela Postat 9 februari 2005 Hej! Nu har jag jobbat över ett år utan skalor i Cubase, spelar ingen roll vilken vers. Idag använder jag iaf version "CUBASESX2". Jag har en orientalisk synth "KORG is35" där jag kan ställa in skalor för de interna ljuden i synthen! Problemet är att jag har behov utav ljudbiblioteken jag har och vill köra dem med skalor... Det enda jag kan komma på är att antingen finns det någon scale-verktyg, ton-verktyg i cubase eller något VST PLUGIN? Jag söker o söker o finner inget, blir frustrerad , JAG HOPPAS ATT NÅGON KAN HJÄLPA MIG HÄR! TACK PÅ FÖRHAND! MVH ROGGE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 9 februari 2005 Dela Postat 9 februari 2005 Jag vet inte riktigt om det är vad du letar efter, men om du väljer Track FX som midieffekt så finns det ju en funktion där man kan ändra scale. // David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 9 februari 2005 Dela Postat 9 februari 2005 ...alternativet är ju att du lär dig spela de olika orientaliska skalorna. Sök på google exempelvis. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 9 februari 2005 Dela Postat 9 februari 2005 Vissa av de asiatiska skalorna går inte att spela med vårt västerländska tonsystem. Kvartstoner och annat skit inblandat.... Annars är det "bend" som gäller 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 10 februari 2005 Dela Postat 10 februari 2005 Track FX får du upp genom att välja midikanalen du vill ha effekt på, sedan så väljer du fliken "insert" i inspectorn, så får du upp några rutor där det står "no effect" i. Högerklicka en av dem så får du upp en meny där du kan välja bl a "Track FX". Efter det hittar du "scale". // David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Disobedient Postat 10 februari 2005 Dela Postat 10 februari 2005 Vad mumlar ni om? Leta under menyerna efter "Transpose". Där kan du kvantisera till skalor, noter och semitoner... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.