Jump to content
Annons

Hur kan jag ställa in orientaliska skalor?

Aqua

Recommended Posts

Hej!

Nu har jag jobbat över ett år utan skalor i Cubase, spelar ingen roll vilken vers.

Idag använder jag iaf version "CUBASESX2".

Jag har en orientalisk synth "KORG is35" där jag kan ställa in skalor för de interna ljuden i synthen!

Problemet är att jag har behov utav ljudbiblioteken jag har och vill köra dem med skalor...

Det enda jag kan komma på är att antingen finns det någon scale-verktyg, ton-verktyg i cubase eller något VST PLUGIN?

Jag söker o söker o finner inget, blir frustrerad , JAG HOPPAS ATT NÅGON KAN HJÄLPA MIG HÄR!

TACK PÅ FÖRHAND!

MVH ROGGE

Dela på andra sajter

Annons

Vissa av de asiatiska skalorna går inte att spela med vårt västerländska tonsystem.

Kvartstoner och annat skit inblandat....

Annars är det "bend" som gäller 🙁

Dela på andra sajter

Track FX får du upp genom att välja midikanalen du vill ha effekt på, sedan så väljer du fliken "insert" i inspectorn, så får du upp några rutor där det står "no effect" i. Högerklicka en av dem så får du upp en meny där du kan välja bl a "Track FX". Efter det hittar du "scale".

// David

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.