Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som kan hjälpa mig med hur man får ut ett projekt ur logic för att kunna mixa det i annat daw?

Projektet är nu fullt med effekter, panoreringar osv... jag vill ha ut allting som långa filer som börjar från start, utan några effekter eller dyl. Projektet ska mixas påv en pro tools hd3rigg istället...

Annons
Postat

Tack, hittade det nu. men jag funderade på det där med volume pan automation? Deett låter ju som att det bara har med automation och göra? men att den vanliga pan och volyminställningen tas med? vilket jag inte vill

Postat

de kan man tro men så är det inte! När du kryssar i bypass plugins och avkryssar volym/pan auto så exporteras allt bara som ljudfiler. Tyvärr exporteras allt, även mono filerna som stereospår så när du väl stoppar in allt i pro tools så ta extra tiden åt dig och splitta upp alla stereospår som egentligen är mono. Störande men gör egentligen inget.

Postat

Nädu, mono blev faktiskt mono. Och stereo blev stereo 🙂

Det kanske är något det fixat? Jag gjorde detta i logic pro 9.

Projektet ska mixas i Pro tools hd3 som sagt, men vi har även Logic pro 9 i studion och det går fint att köra på HD-interfacen

Postat

Va skönt, var länge sen jag gjorde det men det var problemet då, de kanske fixa det mellan 9.1.2 och .3an.

Bra att nån i applehögen har huvudet på skaft.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.