Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Har ett problem. Har just installerat ett audiophile 24/96 och har kopplat in medföljande midikabel till mitt midiklaviatur, ett studiologic. Detta går alltså inte in i datorn via usb!

Problemet är som följer:

Redan innan jag har öppnat ett projekt så rör sig "midiout activity" staplarna sig rejält, även när jag har ett midispår så händer samma sak, man ser att den gröna stapeln som visar att midi kommer in i datorn som ligger till höger om midikanalen eller hur man ska beskriva det rör på sig rejält. Detta hörs dock inte men slukar rejält med cpu. På cpumätaren ligger den hela tiden runt "10" men ibalnd peakar den till botten! Inte bra...

Detta problem hade jag inte med mitt gamla värdelösa soundblaster live kort, det var nog det enda som funkade bra med det kortet... 😆

Är det någon inställning eller är det bara så att det inte är något bra sätt att använda midi på, ska man måste ha ett usb istället??

Please, skriv några rader på hur jag kan försöka gå till väga....

Annons
Postat

Du har ingen kontrollerfunktion som ligger o sänder en konstant midiström?

alternativt att du har fått en MIDI-loop.. alltså att en utgång skickar midi till samma ingång

Postat

Även jag har samma problem. Men det hände mig efter att jag kopplade in ett MIDI Keyboard med USB.

Är det någon som vet?

/Joey

Postat

Du har ingen kontrollerfunktion som ligger o sänder en konstant midiström?

Det ska jag kolla upp, det bör väl vara en inställning på keyboardet då va??

alternativt att du har fått en MIDI-loop.. alltså att en utgång skickar midi till samma ingång

Hur kollar jag det?? Detta problem är som sagt redan innan jag har öppnat ett projekt, alltså när endast "bandspelarfönstret" är framme.....

Tack för att ni försöker hjälpa mig!!!!!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.