hegobald Postat 25 april 2011 Dela Postat 25 april 2011 Kolla in filmerna när Dream Theater testar fram sin nya trummis http://www.youtube.com/roadrunnerrecords Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Freddy Postat 25 april 2011 Dela Postat 25 april 2011 Såg den där precis, Mangini verkar vara störtskön och en bra ersättare. Ser fram emot följande episoder 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 25 april 2011 Dela Postat 25 april 2011 kul att se fast jag aldrig lyssnat på dreamtheatre. påminde mig om när metallica sökte ny bassist. var också kul att se. http://www.youtube.com/watch?v=MmY8-6qOIu8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 25 april 2011 Dela Postat 25 april 2011 (redigerat) Jag som har väntat på dokumentären skulle komma kan knappt bärga mig till nästa avsnitt. Dream Theater är ett av mina favoritband. Får hoppas att den släpps på DVD sen, med en konsert med nya trummisen. Sen är det kul att se en svensk är med på den där listan också Peter Wildoer (Darkane) Redigerat 25 april 2011 av hellfog 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 25 april 2011 Trådstartare Dela Postat 25 april 2011 Inga dåliga trummisar som vill vara med inte 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Simon Andersson Postat 25 april 2011 Dela Postat 25 april 2011 Nä, det är inget bottenskrap till trummisar 😉 Jag hoppas på Mike Mangini. Han är i princip redan med i "familjen". Hade dock varit jävligt kul om Peter Wildoer fick platsen, men jag tror han är lite för mycket "metal" för att det ska gå vägen. Men jag tror de väljer Portnoy-klonen Aquiles Priester. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 25 april 2011 Dela Postat 25 april 2011 (redigerat) Ja såg detta förut! Kul att fler här diggar det. Mangini är väldigt skön kille och riktigt duktig samt personkemin verkar funka så skulle inte förvåna mig om det blir honom men det återstår ju visserligen skickliga 6 trummisar i världsklass! Ska bli riktigt spännande. 😄 Har följt och beundrat Dream Theater sedan barnsben så detta är en stor grej!! Redigerat 25 april 2011 av Memphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 25 april 2011 Dela Postat 25 april 2011 (redigerat) Men jag tror de väljer Portnoy-klonen Aquiles Priester. Förstår vad du menar, deras trumspel är väldigt snarlika varandras. Han hade kanske passat dem bäst men det hade på något sätt också varit roligare med någon med lite annorlunda stil för att få in lite "nytt blod" i bandet, såhär efter 25 år. I slutet av klippet när Labrie blir förbluffad över någon av dem, som man inte får se, så är det ett snabbt klipp där trummisen syns bakom ridecymbalen och om man pausar liknar det mycket Marco Minneman men kan ju bara vara klippt för att man ska tro det också. 😛 Minneman är extremt tekniskt duktig men vet inte om jag kan tänka mig honom i Dream Theater riktigt. Aja, bara mina personliga tankar. Fortsättning på onsdag då, tyckte jag mig läsa någonstans!? Redigerat 25 april 2011 av Memphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 25 april 2011 Dela Postat 25 april 2011 Fortsättning på onsdag då, tyckte jag mig läsa någonstans!? Onsdag? hade hoppats på nytt avsnitt imorgon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John NT Postat 25 april 2011 Dela Postat 25 april 2011 Förstår vad du menar, deras trumspel är väldigt snarlika varandras. Han hade kanske passat dem bäst men det hade på något sätt också varit roligare med någon med lite annorlunda stil för att få in lite "nytt blod" i bandet, såhär efter 25 år. I slutet av klippet när Labrie blir förbluffad över någon av dem, som man inte får se, så är det ett snabbt klipp där trummisen syns bakom ridecymbalen och om man pausar liknar det mycket Marco Minneman men kan ju bara vara klippt för att man ska tro det också. 😛 Minneman är extremt tekniskt duktig men vet inte om jag kan tänka mig honom i Dream Theater riktigt. Aja, bara mina personliga tankar. Fortsättning på onsdag då, tyckte jag mig läsa någonstans!? Jag tolkade det som att det var Donati dom visade... anyway, hade varit kul om dom valde Donati för nästan alla Planet X-fans jag stött på snackar skit om Dream Theater 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Simon Andersson Postat 25 april 2011 Dela Postat 25 april 2011 Förstår vad du menar, deras trumspel är väldigt snarlika varandras. Han hade kanske passat dem bäst men det hade på något sätt också varit roligare med någon med lite annorlunda stil för att få in lite "nytt blod" i bandet, såhär efter 25 år. Precis min poäng. Efter 25 år är tryggheten större än man tror. Tunnelseende. Frågan är om de vågar gå ifrån tryggheten eller om de ens vet hur man gör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJMusik Postat 26 april 2011 Dela Postat 26 april 2011 Så skönt att portnoy är väck och att lite nytt liv kan blåsas i dream theater, förhoppningsvis... Shit vad jag tycker de två senaste plattorna har varit sugiga... Jag gillar inte alls den tunga metal-approachen de kört med senaste åren, klart har dream theater alltid varit metal - men det här med ständigt nedstämt till C, dubbelkaggar monster och allt trams... Känns jävligt påklistrad... vafan - jordan rudess är nog så mycket o-metal man kan bli - så den där stilen hoppas jag verkligen de lägger av med. Jag har någonstans en känsla av att den etrema metal-grejen är portnoys påhitt. Han är ju som bekant helt förälskad i metalband - många svenska - typ opeth osv... 2007 under systematic chaos-turnen satt jag på hovet med huvudet i händerna och bara tittade på klockan. Ville bara hem. Så jävla patetisk kändes deras wannabe -opeth-grej. Det säger en del om ett band jag samlat på sedan tidig ålder och vars logga jag har på vänsterarmen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 26 april 2011 Dela Postat 26 april 2011 Nu slipper vi ialla fall Portnoys sång hahah, så jävla gött. Tyvärr så suger även Labrie nu på senare år. Han är min största inspiration som sångare men bara fram till six degrees plattan sedan går det utför och nu låter han inte ens ren på skiva. Jäkligt tråkigt, men jag håller tummorna för att plattan blir bra 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJMusik Postat 26 april 2011 Dela Postat 26 april 2011 Japp, synd om Labrie... med den olyckan han hade 1994. Han själv ville lägga av men de andra killarna i bandet peppade honom att fortsätta. För er som inte vet råkade James Labrie 1994 ut för en väldigt kraftig matförgiftning när bandet var på semester under vintern mellan awake-turnens två sektioner. Han spydde så kraftigt att han totalt fördärvade sina stämband och läkare avrådde honom från att fortsätta sjunga. Kollar man klipp från andra delen av awake-turnen hör man hur illa det var strax efter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TimB Postat 26 april 2011 Dela Postat 26 april 2011 Jo det gick lite utför efter 94' men ändå så finns det ju Live in Tokyo som ständigt går varm från DVD-hyllan, där jävlar sjungs och röjs det 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJMusik Postat 26 april 2011 Dela Postat 26 april 2011 Jo det gick lite utför efter 94' men ändå så finns det ju Live in Tokyo som ständigt går varm från DVD-hyllan, där jävlar sjungs och röjs det 😄 För att inte tala om score-dvd:n från new york. Där var han typ bättre än någonsin. Shit när han tog det höga partiet i innocence faded. Där drog jag på smilbanden och kände att han äntligen var tillbaka. Men senare har musiken blivit totalt sunkig. Stör mig så in i på den här jävla påklistrade metal-grejen de kör. Petrucci ser ut som en hells angels-medlem. Jordan Rudess (som i mina ögon bara är extremt ometal och nördig) har skaffat sig värsta dimebag-skägget. Allting nedstämt till C, bara dubbeltramp och texter om monster. Nä fyfan vad jag saknar gamla DT... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 26 april 2011 Dela Postat 26 april 2011 (redigerat) Håller med om att dom två sista skivorna inte var någon direkt höjdare förutom några bra låtar. Sista bra skivan dom har gjort var Octavarium. Personligen hade jag sett DT gjort ett break på några år minst för att ladda batterierna, för det dom gör nu är bara trampa i samma spår om och om igen. Inget nytt har dom att erbjuda alls bara samma gamla visa. Men kan ju hoppas som vissa har sagt redan att med en ny trummis händer kanske nya saker, man kan ju alltid hoppas alla fall. Har egentligen inte lyssnat så mycket på Dream Theater sedan Octavarium, tappade gnistan lite efter dom senaste plattorna. Kan alltid hoppas på nya tändstift. Verkar som nästa avsnitt dyker upp 27th. 11 AM. Redigerat 26 april 2011 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Freddy Postat 26 april 2011 Dela Postat 26 april 2011 För att inte tala om score-dvd:n från new york. Där var han typ bättre än någonsin. Shit när han tog det höga partiet i innocence faded. Där drog jag på smilbanden och kände att han äntligen var tillbaka. Men senare har musiken blivit totalt sunkig. Stör mig så in i på den här jävla påklistrade metal-grejen de kör. Petrucci ser ut som en hells angels-medlem. Jordan Rudess (som i mina ögon bara är extremt ometal och nördig) har skaffat sig värsta dimebag-skägget. Allting nedstämt till C, bara dubbeltramp och texter om monster. Nä fyfan vad jag saknar gamla DT... Precis, exakt som jag tycker. James kan nog sjunga än tycker jag med, kraften har försvunnit lite med åren, men det beror nog även på åldern, tappar lite höjd osv. Det gäller många forna rocksångare 🙂 Problemet är snarare att dom försöker vara något dom inte är, metal. Hoppas dom vågar gå åt det mer melodiska DT-hållet nu, samt att lite av metallen försvann med Mike P, som var stor metalanhängare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 Då var Episod #2 släppt! 😄 http://www.youtube.com/user/RoadrunnerRecords Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 Då var Episod #2 släppt! 😄 http://www.youtube.com/user/RoadrunnerRecords Japp ganska bra, Marco var väldigt bra. LÄngtar redan till sista. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 Japp ganska bra, Marco var väldigt bra. LÄngtar redan till sista. Det var han verkligen, otrolig duktig och framför allt så lyser han med spelglädje, vilket medlemmarna också påpekade och sånt är kul. Derek Roddy gjorde också bra ifrån sig men tyckte det inte klickade på samma sätt som me andra av trummisarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Freddy Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 (redigerat) Lang var också skön att se 🙂 Kul med dessa videos. Btw, Marco har redan sagt att han inte är DTs nya trummis. Redigerat 27 april 2011 av Freddy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
k9 (oregistrerad) Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 Vore kul med en trummis som bidrar lite mera med ett driv och häng. Tycker att Portnoy saknar det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 (redigerat) Btw, Marco har redan sagt att han inte är DTs nya trummis. Sen har det varit spekulationer om det verkligen var Marco som sa det. Redigerat 27 april 2011 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Freddy Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 Sen har det varit spekulationer om det verkligen var Marco som sa det. Från Marcos egna facebook: Haha, thanks, but I'm not DTs drummer. I know everybody thinks I am and our chemistry is great, but I'm doing actually another thing with Jordan and there are also plans for another project with Jordan and John P together....On these DT episodes I btw was never given my promised chance to approve the footage. So far for the ways of record industries again, ha! It looks good though and the guys in the band are very nice. Well, I'll have a public interview this Saturday......:-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
k9 (oregistrerad) Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 Från Marcos egna facebook: Kan ju kanske vara så att han inte får tala om att han är det ännu med iofs.. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 Fanken va kul att se! Helt otroliga musiker. Jag tycker samtliga hade ett grymt bra klipp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 Btw, Marco har redan sagt att han inte är DTs nya trummis. Mäh, var du tvungen att säga det, lite av spänningen försvann plötsligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Simon Andersson Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 Det är ju fan lite spännande med DT-såpa 🙂 När kommer nästa episod? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 (redigerat) Fredag. Vet dock inte om det är 100% bekräftad. Redigerat 27 april 2011 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.