liberator Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 (redigerat) Hej! Hoppas jag har lagt den här tråden rätt nu. Jag köpte för ett tag sen ett Kurzweil SP2xs och lider av att det kommer någon form av mekaniskt ljud ifrån tangenterna. Jag har varit i kontakt med verkstaden och de säger att det är oundvikligt att det blir så; men det är nästan så jag tvivlar på att de faktiskt hör det ljud jag menar. För självklart låter tangenterna lite när man anslår dem, men det här är något ganska ljust ljud som bara kommer från vissa tangenter (ungefär 1/3 eller 1/4 av dem). Jag undrar om det går att göra något åt, om jag ska lämna tillbaka det eller om det är så på alla elektriska pianon (vilket jag tycker är konstigt för jag har aldrig stött på ljudet på andra pianon). Tyvärr har jag bara två ganska dålig inspelningar, men det är allt jag kunde få till på kort tid: Video: http://www.speedyshare.com/files/28078885/pianognissel.m4v Ljudinspelning: Your browser does not support the HTML5 audio tag Det låter inte jättehögt, men det är betydligt högre i verkligheten. Något som vet någonting man kan göra? Tack på förhand! Redigerat 21 april 2011 av liberator
hegobald Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Sidan nere! Dock kan jag intyga att så gott som alla sköna (vägda) tangentbord ger i från sig gnissel och oljud..
liberator Postat 22 april 2011 Trådstartare Postat 22 april 2011 Tack för svar! Går det att se filmen/lyssna på ljudfilen nu? För även om man måste räkna med lite biljud känns de här ljuden som lite väl höga.
hegobald Postat 22 april 2011 Postat 22 april 2011 Ja nu kunde jag se filmen och inser att du är gnällig! 🙂 Det där är INTE ett problem och det är absolut inget fel på din keyboard!
liberator Postat 23 april 2011 Trådstartare Postat 23 april 2011 Tack än en gång för svar! Jag kanske är gnällig, men jag vill inte att något ska krångla när jag lagt ner så mycket pengar. 🙂 För ljudet hörs märkbart även när man spelar med ganska högt ljud.
laxlaxlax Postat 23 april 2011 Postat 23 april 2011 Du får lära dig konsten att abstrahera. Som att äta en macka vid en motorväg, typ. Njut av mackan.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.