debatt Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 (redigerat) Go kväll! Finns det några konkurrerande alternativ till Abbey Road plugins egentligen? Abbey Rd kostar 4452 för deras bundle med 7 enheter, dvs 4452 kr. Ganska oslagbart va?! Denna bundle består av Brilliance Pack (3 enheter)+ Mastering Pack (2 enheter)+Liniter (2 enheter). Det finns att få i TDM eller Native. TDM i TDM/RTAS-format. Native i VST, AU och RTAS-format. Vad är TDM, RTAS och AU? Jag vet bara vad VST är, det är antagligen Native jag ska ha då va?! 😕 Redigerat 20 april 2011 av debatt
aROCKER Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Go kväll! Finns det några konkurrerande alternativ till Abbey Road plugins egentligen? Abbey Rd kostar 4452 för deras bundle med 7 enheter, dvs 4452 kr. Ganska oslagbart va?! Vi pratar trummpaketet eller...det är ju hur fräckt som helst!? Köp!
JohnRick Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Vi pratar trummpaketet eller...det är ju hur fräckt som helst!? Köp! http://www.kvraudio.com/get.php?mode=results&st=d&c=878
debatt Postat 20 april 2011 Trådstartare Postat 20 april 2011 (redigerat) Vi pratar trummpaketet eller...det är ju hur fräckt som helst!? Naeee... jag tänker på deras effekter. Ledtråd:jag la tråden i avd för effekter. 😉 Jo, trummorna är grymma de med. Jag hade precis köpt Add drums när jag fick nys på Abbey Rd-trummorna. Jag får nöja mig med Add drums ett tag iaf. Och på live- trummisar. Abbey Rd-trumpaketen är inte särskilt dyra heller. ☺️ http://www.kvraudio.com/get.php?mode=results&st=d&c=878 Joo, tack. Men det blir billigare att handla direkt från Abbey Rds site. Abbey Road plug ins website Dräggelgubben: 😛 Ska också tillägga att jag hört och sett hur Abbey Rd-plugin-effekterna verkar och fungerar i verkligheten. De är grymma. Redigerat 20 april 2011 av debatt
sixties Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 AU är väl för mac (Logic) och RTAS är väl protools pluggformat. TDM vet jag inte.
Hemmpe Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 https://www.studio.se/index.php/topic/75156-skillnaden-paa-waves-native-och-tdm-pluggar/
debatt Postat 21 april 2011 Trådstartare Postat 21 april 2011 (redigerat) Tack. Ja TDM kostar ju $999 i detta fall och Native (VST) $699, så... men oavsett det så är det ju Native VST jag ska ha till mitt Cubase Ess 4. (Även om ljudkortet är M-powered-kompatibelt för Pro Tools, så kör jag ju inte det). Redigerat 21 april 2011 av debatt
KillwithSkill Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 (redigerat) TDM är för ProTools HD Därav det fåniga priset... Redigerat 21 april 2011 av KillwithSkill
Valle Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 (redigerat) Därav det fåniga priset... Som om inte $699 var fånigt nog för en sketen VST-plugg... Men men, det är som jag har sagt förr; det är inte företagens som säljer dyrt, det är kunderna som älskar att betala för loggan. Det måste ju självklart låta "Abbey" när det det finns en "Abbey"-logga på pluggen; fattar väl vem som helst... Finns det några konkurrerande alternativ till Abbey Road plugins egentligen? Inte om ditt krav är att det ska vara en "Abbey"-logga på pluggens UI. I annat fall är svaret: Ja, hur många alternativ som helst. Redigerat 21 april 2011 av Valle 1
aROCKER Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 (redigerat) Som om inte $699 var fånigt nog för en sketen VST-plugg... Men men, det är som jag har sagt förr; det är inte företagens som säljer dyrt, det är kunderna som älskar att betala för loggan. Det måste ju självklart låta "Abbey" när det det finns en "Abbey"-logga på pluggen; fattar väl vem som helst... Inte om ditt krav är att det ska vara en "Abbey"-logga på pluggens UI. I annat fall är svaret: Ja, hur många alternativ som helst. Valle, du måste förstå att dyra saker inspirerar och får en att inte ge upp så lätt...det ska vara klass! Ingen fånig Epiphone utan Gibson Inte Reebok utan ADIDAS Copa Mondial Inte DBS utan Crescent Inte Project B1 utan Shure etc etc!😆 :lol: Redigerat 21 april 2011 av aROCKER
Jon Rinneby Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Får man fråga varför du snöat in på just abbey road? Inget fel på dem, men det finns ju gratisalternativ som är minst lika bra. Googla exempelvis variety of sound (bootsy plugins). Vilket är ditt syfte och vad är du ute efter? Mvh jon
Hemmpe Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Hej! Sen tror jag mer på Rummen i Abbyroad studios. Om dom kunde fixa en reverb,delay plugg. Där dom olika Inspelnings båsen,rummen låter, så kanske det blir lite mer intresant med dom här pluggarna för det är ju ändå helheten som räknas tycker jag,det ena ger det andra.
debatt Postat 21 april 2011 Trådstartare Postat 21 april 2011 Får man fråga varför du snöat in på just abbey road? Inget fel på dem, men det finns ju gratisalternativ som är minst lika bra. Googla exempelvis variety of sound (bootsy plugins). Vilket är ditt syfte och vad är du ute efter? Mvh jon Jag hade förmånen att få vara smakråd och rådgivare under våren här. Jag fick tillsänt mig ett större antal wavfiler som jag genomlyssnade utan att veta vad som hade gjorts med dem eller vad som använts i effektväg. Efteråt fick jag veta att det varit Abbey Roads plugins på dem jag gillade klart mest. Jag var minst lika såld som musikerna. Sedan i deras studio såg jag hur de såg ut och hur de agerade praktiskt. Det händer verkligen nåt när man rattar. Bra ljud. Jag gillar dem kort och gott. Men det började med ett blindtest alltså. Tack för tipset om alternativ. Värt att prova. 🙂 vatten i kastrullen//:debatt
debatt Postat 26 april 2011 Trådstartare Postat 26 april 2011 (redigerat) Variety of Sound Density MkII ska tydligen vara nåt att ha, enligt mina vänner! Tack för tipset, som sagt. Fast, de rekommenderade hårdvaror främst, Avalon och Universal Audio (t.ex. LA-2A), Avid samt APIs småmoduler som sätts i ett API VR-rack med nätaggregat. Redigerat 26 april 2011 av debatt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.