Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är ute efter en lösning för att kunna "banda" tal med hyffsad kvalité på en laptop (Compaq nx9030) som bara har in vanlig mikrofoningång.

Jag skall sedan kombinera ljudfilerna med videofiler i Adobe Premier.

En mikrofon av typ Aiwa CM-TS55 verkar inte fungera.

Förslag på lösning?

Annons
Postat

Vet du varför det inte fungerar? Själv har jag för mig jag kopplade en Shure BG 1.1 till ingången på min laptop (Dell) och det gick över förväntan, det blev mer hyfsat än jag väntat mig.

// David

Postat

Jag vet inte varför det inte fungerar. En vanlig enkel chat-mikrofon går bra men ger för dåligt ljud. Jag vill hitta en mikrofon som ger OK ljud för tal utan att jag behöver köpa externt ljudkort och pre-amp.

AIWA-mikrofonen har batteri och kanske borde kopplas till en line-in ingång.

Jag är novis på området.

/Ragnar

Postat

Logitechs USB Desktop Microphone (379:- på Computer City) i kombination med

Wave Repair för inspelning, ger tillräcklig kvalité för mina behov.

Vilka inspelningsprogram (av typ Shareware) rekommenderas för PC?

Postat

Jag använder själv börjat använda mig av en myggmikrofon som heter "Piezo electret condenser" mikrofon, som fungerar bra.

Jag vet inte exakt hur bra den är, men den känns och låter bättre än en vanlig datormik, speciellt i diskanten. Enda nackdelen med min modell är att den drivs av ett knappcellsbatteri, och den har ingen strömbrytare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.