Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Levis?

Det tror jag inte ett ögonblick. aRocker är nog mer en Lee-man i så fall.

Men det kan lika gärna vara tal om ett par som inte är Topp5 över mest kända märket.

Bra truminspelning. Lagom tonal balans, det kantrade inte över alls nånstans.

Blev änna lite sögen nu.

Slänger in en Brasklapp. Jag sitter med mina billiga Sennheiser nu. Ibland kan de återge på ett sätt som gör att man hamnar ganska så rätt från början. Men i vår nu så fick jag ändra helt i ett projekt jag var medproducent på, då riktiga högtalarna kom in i bilden senare. Har inte tillgång till dem f.n.

:debatt

Redigerat av debatt
Postat

Fick värsta "Blockbuster" feelingen på kompet och soundet.!

Sweet for the win!!!

Du har väl möjlighet att eq i efterhand?

Spelar du in på rullband?

Om inte, spela in det som det låter.

Lägg på basen och krana när du vet hur basen placerar sig!

Piiiz!

/Cruncharn'

Postat (redigerat)

SadamJr/Debatt: Det tror jag inte ett ögonblick. aRocker är nog mer en Lee-man i så fall.

Jag får väl meddela att det blir utsvängda MacFree

Madeinroad79: vad har du för skinn på? dubbelskinn?

Nu jäklar ska du få höra...kollade upp vad som sitter på mitt set och jag är chockad själv, har inte bytt sedan jag köpte dom i stockholm.

So listen...första puka 12" har Evans GeneraG2 Cadcam skinn på slag och YAMAHA batter som underskinn

andra pukan 13" har REMO pinstripe på slag och TAMA 200 hazy som underskinn

tredje pukan 16" har REMO weather king Emperor batter som slag och REMO weather king ambasador som underskinn.

Kaggen 22" REMO pinstripe med ett REMO falam slam på anslaget

...vilken röra, helt underbart! 😆

Cruncher: Fick värsta "Blockbuster" feelingen på kompet och soundet.!

Sweet for the win!!!

Ajaj...han är mig på spåren, lägger ut en teaser...i princip allt som jag har lagt dit än så länge.

Låten har en titel "Twang that poppy thang" och inget mer än grunderna inspelade plus startkören.

Så tack för all hjälp och visat intresse och imorgon är det nog tänkt att resten ska spelas in.:rolleyes:

Twang that poppy thang.mp3

Redigerat av aROCKER
Postat

Kan bli hur bra som helst. 🙂

1+ till Cruncher för Sweet-vibbarna, hehe.

Jag hoppas det...stor risk att jag hinner dribbla bort mig innan allt är klart.

Tack för feedback och visat intresse...åter till text och melodijobb!😊

• 1 månad senare...
Postat

Dom där SWEET-videofilmerna är underbara.

Tyvärr så har jag fastnat i textförfattandet och har lagt ut det på en kompis och det verkar dröja...men kommentera gärna instrumentaliseringen på denna startsnutt, saknas något och är mixen åt h-vete!?

Sången är slask och jag har kladdat på med allsköns satyg i effektväg så det behöver ni inte fokusera på.

START.mp3

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.