Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Är fortfarande helt ute och vinglar i mixning och sitter alldeles för sällan.

En snabb fråga är det för mycket botten i denna kagge...låter ju mulligt i mina ATH-50-lurar men frågan är ju hur det blir när vi slänger på bas i helgen!?

Och är trummorna för "feta" för att vara 70-tal...trots att det är mitt Vistalite från -73!?😊

EDIT:

Har dragit av allt under 30Hz är det för lite ändå (för mycket "bötten"!?)

glamdrums.mp3

glamdrums new.mp3

Redigerat av aROCKER
Annons
Postat

ja lite för mycket botten tycker jag ,smacket gillar jag .. Gillar tänker mig in i situationen.

Kommer det bas på detta så blir det väldigt tjofigt. annars låter det trummor så itta helvete ..bra där.

Vill höra mer..men det kommer nog i vanlig ordning ..

mvh/Hemmpe

Postat

förresten så hörs det inte att du ha jeans haha, men tycker du får bort det plastiga i Vistalite ,syntetiska på ett bra sätt diggar.. 😉

Postat

Misstänkte det...bort med lite botten då!?

Ska nog komma nåt efter påskhelgen. Tack för åsikt.

Postat

det är inte säkert att det blir bättre utan jeans!

Dino i Murder Junkies spelar altid naken!

varning efter ca 5 minuter lämnar han trummsetet och plaserar trummpinnarna på ett mindre lämpligt ställe.

http://www.youtube.com/watch?v=zU0hlRVzgh0

Postat

Gary Glitter - Rock and Roll (Part2) ? 😛

Hehe, precis!

Han och SWEET hade lite förkärlek för komp med golvpuka som leder i takten.

Men låten kommer nog bli mera T-Rex känsla över än Gary G.

Upplever du samma som Hemmpe att jag måste ta bort ännu mera under 40-50 Hz!?

Postat

Tycker det låter ganska bra, fast virveln låter lite lös/diffus.

Nu är du redo för resten av DTK-påläggen! 😄

Postat

Tycker det låter ganska bra, fast virveln låter lite lös/diffus.

Nu är du redo för resten av DTK-påläggen! 😄

Yes...kommer nog ett till två spår ikväll...håll i hatten!

Postat

vad har du för skinn på? dubbelskinn?

Har åxå ett par vistalite så ja e lite intresserad måste hem å serva dem men med 24 kagge e detta 22:an?

Är det orginalavirvel? lite löst underskinn?

Postat (redigerat)

vad har du för skinn på? dubbelskinn?

Har åxå ett par vistalite så ja e lite intresserad måste hem å serva dem men med 24 kagge e detta 22:an?

Är det orginalavirvel? lite löst underskinn?

Underbart med Vistalite!

Jag kör med REMO ambassador clear och det gör att dom får en väldigt "mullig"/ fyllig ton, skulle vilja prova blackspot senare.

Virveln hade jag en Vistalite customade från Spunkydrums men den sprack under en "vild" 40-årsfest...så jävla tragiskt så man borde få spö!

Detta är en Ludwig trävirvel med pärlemor som är från 60-talet tror jag, har glömt måste kolla...den är dämpad och den har inte speciellt löst underskinn.

Kaggen är 22" som är lite "mufflad" och även pukorna är lätt "mufflade"...ala 70-tal "you know", hehehe!

Setet är gult finns att ses i studiotråden...som jag inte hittar nu såklart...bedrövlig sökmotor.🤪

Edit: såg ditt frågetecken på dubbelskinn, menar du om jag kör med underskinn, ja det gör jag!?

Redigerat av aROCKER
Postat

Dino i Murder Junkies spelar altid naken!

varning efter ca 5 minuter lämnar han trummsetet och plaserar trummpinnarna på ett mindre lämpligt ställe.

Vilket jävla svin ! Först i flabben sen i dajmkrysset , kan undra om han använder samma pinnar nästa gång.

Postat (redigerat)

Underbart med Vistalite!

Jag kör med REMO ambassador clear och det gör att dom får en väldigt "mullig"/ fyllig ton, skulle vilja prova blackspot senare.

Virveln hade jag en Vistalite customade från Spunkydrums men den sprack under en "vild" 40-årsfest...så jävla tragiskt så man borde få spö!

Detta är en Ludwig trävirvel med pärlemor som är från 60-talet tror jag, har glömt måste kolla...den är dämpad och den har inte speciellt löst underskinn.

Kaggen är 22" som är lite "mufflad" och även pukorna är lätt "mufflade"...ala 70-tal "you know", hehehe!

Setet är gult finns att ses i studiotråden...som jag inte hittar nu såklart...bedrövlig sökmotor.🤪

Edit: såg ditt frågetecken på dubbelskinn, menar du om jag kör med underskinn, ja det gör jag!?

ha..ha..ja men de va en kul fest eller? Ja köpte mina för 700 pix tror att de e den bästa affär jag kommer göra i hela mitt liv, ja gillar remo emperor eller va de heter! F-n va sugen jag blev på

å lire på dem nu. Men dom står i replokalen. Prova att köra med virveln odämpad men med en filt runt, jag gillar lite ring, tycker den låter lite död, är det trä så borde det inte ringa så mycket.

Mina är föresten helt klara men jävligt repiga.

Jo hörde att du kör med underskinn vilka?, enkla eller dubbla? Enkla låter bäst tycker jag.

Redigerat av madeinroad79
Postat (redigerat)

Tycker det låter härligt. 🙂

Lite starkare virvel kanske, men det lär väl märkas när allt annat åker på.

Bra gjort.

Edit: stavning

Redigerat av BluesBoy
Postat

Tycker det låter härligt. 🙂

Lite starkare virvel kanske, men det lär väl märkas när allt annat åker på.

Bra gjort.

Edit: stavning

Ok, tackar! Ska göra lite justeringar på OH eq:n och även på reverb. Sedan tror jag att kompressorn mosar till virveln för mycket, den går genom Waves SSL Gchannel

Postat

Ok, tackar! Ska göra lite justeringar på OH eq:n och även på reverb. Sedan tror jag att kompressorn mosar till virveln för mycket, den går genom Waves SSL Gchannel

Hm..här kommer en sista, har inte referenslyssnat men jag har tunnat ut EQ på reverbsend och även Eq:at om Ambiencemick.

Jag kör genom SSL G channel som sagt och den har automatisk attack och jag vet inte om jag tycker om det.

VistaliteTEST.mp3

Postat

För mycket kring 3kHz på senaste.. Hörs speciellt på virveln och crashen så kanske är det överhänget som spökar. Sen skulle det nog vara kul med lite rum på virveln så att den får mer liv, just nu låter den rätt död.

Postat

För mycket kring 3kHz på senaste.. Hörs speciellt på virveln och crashen så kanske är det överhänget som spökar. Sen skulle det nog vara kul med lite rum på virveln så att den får mer liv, just nu låter den rätt död.

Javisst, det är ju detta som gör mig så irriterad...allt låter så mjukt och fint i mina ATH-50 sedan lyssnade jag i frugans iphonelurar som har ett schysst ljud och då hör jag den djävulskt stickiga amatörstämplade piss hi-hatljudet!

Lösningen är väl att sitta med "färdig" musik i mina monitorlurar och lyssna in mina favoritband genom dom, men det gör jag sällan av praktiska skäl.

Kan det vara lösningen att jag bekantar mig med dom mera...men varför framgår inte det pissiga kalla ljudet direkt i lurarna, är dom så mulliga och fina så allt låter "gosigt" i dom rackarna?

Vad tror ni proffs?

Postat

Tja aRocker har Lika dana lurar upplever dom inte så som du beskriver.

Kan det va så att du setat för länge,att du drar till baka diskanten ? (en tanke bara).

Lyssnar i Lurarna nu tycker det är bra botten men det är väldigt hårt i diskanten.

Kan tyvärr inte säga vilken khz,har inget att mäta med just nu,skjut på lite extra khz.

Lägg en bas,gura så du får något att referera till.

Vet ju inte hur du vill ha det riktigt heller.

Men Bra låter det.

Tjoffa på nu 🙂

Hemmpe

Postat
Och är trummorna för "feta" för att vara 70-tal...trots att det är mitt Vistalite från -73!?😊

det låter lite för mycket rum för typiskt 70-tal

annars jäkligt bra

personligen gillar jag inte virveln, skulle gärna få med lite mer sejar på den

Postat

Hm..här kommer en sista, har inte referenslyssnat men jag har tunnat ut EQ på reverbsend och även Eq:at om Ambiencemick.

Jag kör genom SSL G channel som sagt och den har automatisk attack och jag vet inte om jag tycker om det.

tyckte faktiskt bättre om detta

om du tycker hh är för hård så dra ner lite vid 1-3kHz, ganska brett

Postat

tyckte faktiskt bättre om detta

om du tycker hh är för hård så dra ner lite vid 1-3kHz, ganska brett

Tack för input grabbar...har gjort om trummorna nu över lunchen och jag är inne på din linje Demon, att det inte ska vara så mycket rum på 70´s egentligen fast dom vart lite döda ensamma annars.

Nu kommer med nerdragen top vid 3khz på Ambience och sedan har jag gåt efter nåt tips om att man ska highpassa reverbsenden och även lite på top vid 10Khz.

Är det för mycket sub nu igen...drog upp den lite eftersom jag uppfattar pukorna och kaggen som kalla annars.

Fan jag är ju helt lost, nu är jag inne i en sådan där cirkel då jag bara vill skita i alltihop och bara slänga på Sweet Fanny Adams och gråta mig till sömns med en pava whisky i handen!😊🙁😛

VistaliteTEST ANOTHER.mp3

Postat
highpassa reverbsenden och även lite på top vid 10Khz.

Är det för mycket sub nu igen...drog upp den lite eftersom jag uppfattar pukorna och kaggen som kalla annars.

nu lyssnar jag iofs i lurar men tycker det låter mycket bra - det kunde vara torrare men måste inte

huruvida du ska ha mer eller mindre botten tycker jag du ska avgöra n'är du får på resten å kan lyssna på hur helheten blir

du har en bra grund att jobba vidare med så skippa gråten - drick med glädje istället 🙂

testa om du vill att skjuta ner dippen mot 1-2kHz å se hur det låter då

det där med högpass å lågpass i reverbet kan man ofta ställa i själva reverbet beroende på plugg - och är ofta en bra idé

gladur påskur!

Postat

nu lyssnar jag iofs i lurar men tycker det låter mycket bra - det kunde vara torrare men måste inte

huruvida du ska ha mer eller mindre botten tycker jag du ska avgöra n'är du får på resten å kan lyssna på hur helheten blir

du har en bra grund att jobba vidare med så skippa gråten - drick med glädje istället 🙂

det där med högpass å lågpass i reverbet kan man ofta ställa i själva reverbet beroende på plugg - och är ofta en bra idé

gladur påskur!

Du menar lågpassa det mer ner mot 1-2kHz, jag är inte så van EQ:andet!?

Tycker att ljudet blir kallt, nåväl ska testa din grej om jag förstått den rätt när jag kommer hem...It´s my party and i cry if i want to 😆

Tack så hemskt mycket för feedback.

Glad Påsk!

Postat

Du menar lågpassa det mer ner mot 1-2kHz, jag är inte så van EQ:andet!?

nejnejnej! 😳

istället för den dippen vid 3kHz som du har på grundljudet 🙂

Postat

nejnejnej! 😳

istället för den dippen vid 3kHz som du har på grundljudet 🙂

Hehehe, du ser...killen är fan inte klok!:rolleyes:

OK, ska testa senare...men jag ska grilla och lira T-rex på vinyl ute på altanen och sedan så vet man inte hur bra det mixas, vi får se.

Här kommer ett retrotips för dom som bara kanske har nuddat "Best of" boxar:

T-Rex "Electric warrior"

"The Slider"

"Tanx"

Tre helt underbara skivor producerade av Tony Visconti...nästan lika vass som aROCKER´s produktioner 😳

Postat

I mina datorhögtalare/hörlurar tycker jag det låter mycket bra.

Som Herr Demon påpekade, så kan det vara lite torrare.

Mycket bra grund att jobba med. 🙂

Postat

Tycker det låter hur bra som hellst! nu vill jag höra resten av instumenten!

trummorna påminde mig om Gary Glitter:

http://www.youtube.com/watch?v=2mSoKsCJMtI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Y4V7Y_bWiYI&feature=related

gary glitter: i didnt knowed i loved you til i saw you rock´n´roll

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.