debatt Postat 17 april 2011 Postat 17 april 2011 Ni alla som använder SVT Play, Neosus, Memphis m.fl., hur kommer det sig att det står att man ska använda Ctrl + om man vill spola klippet framåt, Ctrl + om man vill spola klippet bakåt, Ctrl + om man vill höja ljudet och Ctrl + om man vill sänka ljudet? Jag provade Ctrl +. Ingenting hände naturligtvis. Allt kan ju inte hända samtidigt. Idiotiskt.
®offe Postat 17 april 2011 Postat 17 april 2011 Samma här, har suttit som en fåne och tryckt ctrl, men inget händer. Dessutom när jag ibland flyttar fram med musen på linjen får jag "detta klipp är inte tillgängligt", fast ljudet är kvar. Ok, ett två tre......SKÄRPNING SVT !
Neosus Postat 17 april 2011 Postat 17 april 2011 (redigerat) Det har jag oxå undrat över men skiter i det nu..går ju att flytta manuellt med musen.... Ja alltså i spelarn...så att man hamnar längre fram...med musen...i hand...osv osv...och så. Fast det är som Roffe säger oxå..så. Alltså! 😕 Japp. SVT suger! Redigerat 17 april 2011 av Neosus
Neosus Postat 17 april 2011 Postat 17 april 2011 nej jag tar tebax det där förresten. Såhär är det: Om du ska spola fram i filmen (eller backa) så klicka först på den lilla pluppen som rör sig och sedan håll nere Ctrl och flytta med piltangenterna. Samma med volymen.
debatt Postat 17 april 2011 Trådstartare Postat 17 april 2011 Okkaayyyyyyyy....... men det stod ju inte att man ska använda piltangenterna. Bra, för jag vill inte flytta den där pluppen manuellt, jag vill ju kunna spola fram eller bakåt ett kortare stycke än vad den medger att den flyttas.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.