pme (oregistrerad) Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Jag tycker att det är lite dåligt med bra tambourine samples. Finns det några bra? plugins eller sample bibliotek med bra tambourine? Visst, jag har några i mina romplers och med i trumkit till kontakt men de är måttligt kul.
laxlaxlax Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Skaffa en riktig. Så enkelt och billigt, blir alltid bättre än samplat. 1
pme (oregistrerad) Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Skaffa en riktig. Så enkelt och billigt, blir alltid bättre än samplat. Det gäller tyvärr alla instrument. Men det är lite opraktiskt.
laxlaxlax Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Det gäller tyvärr alla instrument. Men det är lite opraktiskt. Nej. En symfoniorkester är t.ex inte särskilt billig.
nikko Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Finns några som är ok i Spectrasonics Stylus. Annars tycker jag att Superior Drummers expansion "Latin Percussion" är jävligt bra till percussion!
pme (oregistrerad) Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Nej. En symfoniorkester är t.ex inte särskilt billig. En tambourine med tillhörande traktör blir nog inte heller billigt.
laxlaxlax Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 En tambourine med tillhörande traktör blir nog inte heller billigt. En tamburin är rätt lätt att spela på själv. Det är så att säga grundläggande. De flesta klarar av det.
Shimmen Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 En tamburin är rätt lätt att spela på själv. Det är så att säga grundläggande. De flesta klarar av det. Jag gick på en föreläsning om percussion instument av en som hade gått på ett flertal musikskolor runt om i världen i olika kulturer m.m. (han var duktig ☺️ ). Han sa i alla fall att tamburinen var en av de svåraste percussion instrumenten att spela 😮
Claes Holmerup Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 De flesta romplers etc innehåller bara ett slag, så man brukar sakna rasslet när man skakar tamburinen mellan slagen och en del annat... Hittade en som verkar vara ganska ok här: http://www.realfeel.freeuk.com/samples.htm
DrHans Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Har ett litet tambourineloop bibliotek jag gjort. Har ett pack med 7 loopar. alla 7 i 90, 110, 125 bpm samt 4bonus samples med olika slag och rassel avslut mm. Går lätt att ändra tempo i ditt musikprogram. Pris 250:- ink moms Kan maila en demoslinga vid intresse Mvh DrHans info@drhansstudio.com
Rabieshund Postat 17 april 2011 Postat 17 april 2011 (redigerat) http://www.realfeel.freeuk.com/samples.htm Edit: oj, Claes hann före. Tycker dock att den är mycket bättre än ok. Har använt den i låtar i flera år och ingen har någonsin klagat! Dräm på en stenhård kompressor så det mest blir rassel kvar, på med lite kort men blött reverb så är du i hamn. Handklappen på sidan är sjukt bra den med. Redigerat 17 april 2011 av Rabieshund
Claes Holmerup Postat 17 april 2011 Postat 17 april 2011 http://www.realfeel.freeuk.com/samples.htm Edit: oj, Claes hann före. Tycker dock att den är mycket bättre än ok. Har använt den i låtar i flera år och ingen har någonsin klagat! Dräm på en stenhård kompressor så det mest blir rassel kvar, på med lite kort men blött reverb så är du i hamn. Handklappen på sidan är sjukt bra den med. Det låter ju trevligt. Jag skrev som jag gjorde för att jag bara googlade och sedan lyssnade lite halvkoncentrerat genom mina datorhögtalare... Jag laddade i alla fall hem både tamburinen och handklappen för att testa mer senare, eftersom de verkade vara användbara. 🙂
Caveat Postat 18 april 2011 Postat 18 april 2011 De flesta romplers etc innehåller bara ett slag, så man brukar sakna rasslet när man skakar tamburinen mellan slagen och en del annat... Hittade en som verkar vara ganska ok här: http://www.realfeel.freeuk.com/samples.htm Funkar länken fortfarande för er? Jag får "This page is not available".
Claes Holmerup Postat 18 april 2011 Postat 18 april 2011 Funkar länken fortfarande för er? Jag får "This page is not available". Nix - den funkar inte längre. 🙁 MEN! Jag hittade den här istället efter en kvick googling: http://www.reactor-site.com/realfeel/freebies.htm 🙂 1
pxm Postat 18 april 2011 Postat 18 april 2011 (redigerat) Jag kan skicka litet samplingar till dig om du PM:ar din mailadress.. Har ett bibliotek med olika trummor och stilar.Minns att jag använt tambourine´nånvgång.och det fanns några samplingar att välja på. Det var helt okey ljud faktiskt... Redigerat 18 april 2011 av pxm
Lundin Postat 12 augusti 2011 Postat 12 augusti 2011 Då är det den här du skall ha 9 Volt audio - Shimmer & Shake kan du inte kombinera ihop något med detta bilbiotek är det nog bara att skaffa en riktig o sampla själv.. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.