Jump to content
Annons

Placering i mitt arbets/studiorum?


jonasg

Recommended Posts

Annons

Nu är ju iof jag väldigt ny på detta forum så jag kan ju inte riktigt de sociala koderna här, men det känns litegrann som att den här tråden har kommit att handla ganska mycket om någon slags intern konflikt, itället för om hur jag ska ställa mina möbler.

Tips mottages fortfarande tacksamt. Tack också för de kunniga och bra svar jag har fått hittills.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju iof jag väldigt ny på detta forum så jag kan ju inte riktigt de sociala koderna här, men det känns litegrann som att den här tråden har kommit att handla ganska mycket om någon slags intern konflikt, itället för om hur jag ska ställa mina möbler.

Tips mottages fortfarande tacksamt. Tack också för de kunniga och bra svar jag har fått hittills.

Hej Jonas! Jag förstår inte heller varför det blir massa tjafs i en del trådar. Din fråga tycker jag är helt klart berättigad men du har fått svar bl.a från två duktiga inom området (Matts och Gilbert). Eftersom du redan är klar över vad du vill uppnå och verkar vara både ambitiös och seriös i ditt projekt tycker jag att du ska sätta upp en budget över vad projektet får kosta samt hur mycket tid du kan lägga ner på bygget. Du kanske kan dela upp bygget / investeringarna i flera etapper? Jättebra att du kollar igenom trådar och lär dig. Försök utifrån detta bilda dig en egen uppfattning över vad som känns rätt för dig. Om du vill komma igång snabbt och hitta en enkel lösning vad det gäller rummets basproblem tycker jag att du ska ringa till Svanå och höra dig för om deras V-4. Och som Gilbert alltid rekommenderar - mäta först! 🙂

Lycka till med ditt rum! Hälsningar/Björn🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju iof jag väldigt ny på detta forum så jag kan ju inte riktigt de sociala koderna här, men det känns litegrann som att den här tråden har kommit att handla ganska mycket om någon slags intern konflikt, itället för om hur jag ska ställa mina möbler.

nej

det handlar om olika syn på hur du ska ställa möblerna och hur mycket jobb som måste läggas på akustikbehandling av ditt rum

du har fått två olika alt på placering - som delvis motsäger varandra (vilket är konstigt om det baseras på teknisk grund vilket det görs anspråk på)

jag skulle välja kortväggen

och du har fått två olika syn på hur mycket akustikarbete som är nödvändigt för ändamålet - som också delvis motsäger varandra (mer pga filosofi än teknisk grund)

Link to comment
Dela på andra sajter

det har jag ju redan gjort

du förstår ordet "ungefär" antar jag?

Och du förstår orden; "troligtvis", "ofta", "kanske" o s v? Att ta en mening ur ett sammanang blir ofta missvisande, ge oss nu ett exempel på en post där jag uttrycker det du påstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du förstår orden; "troligtvis", "ofta", "kanske" o s v? Att ta en mening ur ett sammanang blir ofta missvisande, ge oss nu ett exempel på en post där jag uttrycker det du påstår.

nej jag ska inte falla in i ett käftande med dig i denna tråden som du brukar ha med glaskatten

jag har redan pekat på vad jag menar att du för fram gång på gång å det håller jag fast vid - jag har aldrig gjort gällande att det är ett ordagrant citat men andemeningen går fram ändå

den gång du däremot uttrycker dig så som jag menar ska jag peka på det just där å då istället för här - ts är inte intresserad som du kanske ser?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...