Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är i stort behov av att programmera keyswitchar i Kontakt 4. Har t.ex laddat in en kontrabas som har två keyswitchar, men jag behöver få de keyswitcharna att automatiskt triggas för varje ton jag spelar. Den ska växla mellan keyswitch C5 och C#5 för varje ton jag tar.

Någon som vet hur man gör det?

Tack på förhand

Annons
Postat

Vet tyvärr inte hur man gör det, låter som att det skulle vara svårt att trigga för varje ton.

Men du kan ju spela in först och sen efteråt sitta och manuellt placera ut dina keyswithar till varje ton, det brukar jag göra.

Vet du hur man får in en keyswitch i kontakt? Alltså så att man gör en egen? Skulle väldigt gärna vilja ha reda på det, om det nu går?

Postat

Nej tyvärr vet inte det heller. Om någon vet detta så dela gärna med dig. Det är allt för tidskrävande att sitta i efterhand och jobba med en massa keyswitchar. Och har inte råd ännu att köpa de riktiga biblioteken jag vill ha, där allt förstås är automatiskt.

Postat (redigerat)

Key switchar använder Group Start options. Beskrivs på sid 138 i manualen.

Men jag tror att du får göra själva switchen och spela tonen som två separata funktioner.

Redigerat av Assar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.