Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har kollat runt och detta är något jag vill börja med men har ingen som helst aning om hur jag ska gå tillväga vad ska jag köpa? hur går det till?

det jag vill gör är att mixa låtar och spela in det och uppträda det jag har kollat runt värkar vinyl skivor va det bästa hur får jag tag i vinyl skivor på nyare låtar om någon skulle kunna ge mej en liten guide som lämpar sej den som knappt vet någonting har sökt runt länge men inte hittat något om det är någotsom är lite otydligt eller om jag har postat fel ber jag om ursäkt!

Annons
Postat

www.juno.co.uk

Har aldrig provat att köpa några fysiska produkter därifrån men de verkar vara hyffsat snabba.

Sen som mickestrang säger kan du ju kolla in olika loppisar, second-hand butiker m.m. Annonser från privat personer m.m.

Blir ju svårt i så fall att få tag på nyare låtar kanske så de bästa alternativen är att kolla ginza, juno eller liknande.

Mvh Johan

Postat

Kör själv på CDJ så har inte stenkoll på exakt hur det funkar. Men det handlar om att man kör tidskodade vinyler (eller CD-skivor) vilket innebär att allt är precis som annars, bara det att du väljer låtar på datorn. Man får med två tidskodade vinyler som du lägger på spelarna och sen får man koppla lite och efter det så låter du dom två vinylerna ligga på hela tiden och så väljer du låtar i datorn. Fortfarande använder du dig av mixern och spelarna som om du hade spelat med riktiga vinylskivor. Funkar likadant fast med CD-skivor om man vill det.

Gå in på djtechtools.com och sök runt lite, där finns en del guider och tips och sånt. Dom har ganska så stort fokus på digitalt DJ:ande också, så vill du ha info om Serato t.ex så bör det finnas där.

Postat

www.decks.de har ganska bra sortiment.

Har du skaffat utrustning?

Om inte annat så är det i de flesta fall technics sl 1210/1200 som gäller och en hyffsad mixer med tåliga faders osv...

Jag scratchar inte själv men kör både cd och vinyl.

/Chrille

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.