Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sitter och idiotstirrar i väggen. Jag har en färdi mix där slutet är helt torrt.

NU vill jag lägga lite efterklang på den samma.

Hur gör jag?

Detaljerat please.

Annons
Postat

Var länge sedan jag använde Wavelab, så jag kan inte hjälpa till så mycket tyvärr, men om du har möjlighet är det bättre om du fixar till slutet i mixen istället (om du har möjlighet). Att sitta och försöka ordna det i slutmixen låter väldigt krångligt.

Om du inte har tillgång till mixen kan du importera slutmixen i ett nytt projekt i din DAW och använda något av reverben där, för jag gissar att du har bättre koll på hur de fungerar än reverbet i Wavelab?

Postat

Hej.Jag kan hämta vilket reverb som helst till Wavelab som plugin.

FRågan är bara hur man får just det sista slaget att trigga ett reverb.

men visst kan jag slänga in den i Cubase. Och applisera ett reverb där.

Känns lite bökigt när man har WaveLab. jag vet att det går. Vi får se om någon annan kvittrar till.

Tack

Postat

Fungerar det inte att markera området där du vill ha reverbet och "applicera" det? I så fall gör du markeringen från sista slaget och fram till slutet av låten.

Postat

Du kan markera spåret från sista slaget i låten, plus lite efter och "processera" detta med den effekt du vill ha.

Så brukade jag göra. Precis samma funktion som i Cubase - "Audio Processing".

Mvh/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.