spaceman Postat 8 februari 2005 Postat 8 februari 2005 Vem vet om 15 år garvar vi åt DVD och dagens VST år 2005... 🙂 http://members.chello.se/matzacki/buzz/maxell.htm
denton (oregistrerad) Postat 8 februari 2005 Postat 8 februari 2005 Och jag som alltid köpte Sony disketter 🙂 det var alltså Maxell som gjorde att man var cool 😆
Vallhagen Postat 9 februari 2005 Postat 9 februari 2005 http://www.hpmuseum.org/9825.jpg ... HP 9825 sitting on top of an HP 9885M flexible disk drive. (~105K) ... på den gamla goda tiden. När driftsäkerhet var ett honnörsord 🙂
milton Postat 9 februari 2005 Postat 9 februari 2005 (redigerat) "Kolla in dom här tjejerna och killarna. De ser rätt säkra ut. De står i första ledet, frontlinjen"... Underbar marknadsföring... 🙂 Anledningen till att jag fortfarande är mac-ägare: Min första dator... 8 Mhz processor! 1 Mb RAM! Redigerat 9 februari 2005 av milton
Pluffo Postat 9 februari 2005 Postat 9 februari 2005 Och såhär såg det ut 1984 när Mac introducerades. Klick! Å andra sidan kunde det se ut såhär på 2000-talet när Microsoft hade massmöte. Klick!
SamiRaj Postat 9 februari 2005 Postat 9 februari 2005 Och här är min första dator... Den har faktist exakt samma processor som den där mac datorn men däremot lite lägre klockfrekvens. Men den var grym på grafik och ljud tack vare sina andra komponenter! Jag har nog några maxell disketter i nån låda nånstans... 🙂
denton (oregistrerad) Postat 9 februari 2005 Postat 9 februari 2005 Här är min första dator http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?st=1&c=236 Den kunde ingenting
Polder Postat 9 februari 2005 Postat 9 februari 2005 Nu för tiden så har man en hel uppsjö av datorer... Jag vet inte hur många sorter, märken, modeller det finns... Jag kom ihåg när de hade uppfunnit HD disketten!!! 1.44MB Helt otroligt!!! hehe Använder föresten inte datorn till musik så mycket nuförtiden... Kör allt på min Yamaha Motif ES8... Må väl!!!
Björn Olsberg Postat 9 februari 2005 Postat 9 februari 2005 Personliga burkar Dator #1: Laser 200 - med 16 kB extern minnes modul, stor som fyra cigarettpaket. Dator #2: SVI 738 (MSX) - intressant koncept som försvann Dator #3: Commodore C128 - vilket nedköp mot msx:en. Dator #4: Begagnad IBM PC XT - gammal redan då, stabil som få och gjorde sitt jobb. Men ljud och musik fick man titta i stjärnorna efter. Liksom bordsyta. Därefter hemmabyggen hela vägen fram till 2000 då jag gick över till bärbart. Vänder aldrig åter, men har senaste åren för första gången fungerat på Mac privat.
lavrell Postat 9 februari 2005 Postat 9 februari 2005 (redigerat) Å andra sidan kunde det se ut såhär på 2000-talet när Microsoft hade massmöte.Klick! OMG! 😆 första gången han rörde på sig sen senaste programvaran började utvecklas, och det kan behövas 😄 Min första dator 🙂 Redigerat 9 februari 2005 av lavrell
MusicNixon Postat 9 februari 2005 Postat 9 februari 2005 Min första och min andra. Music-X var en cool sequencer på Amigan. (Bild lite längre ner på sidan)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.