Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Nu är jag månne helt ute och cyklar, eller för trött, men finns det några bra siter

eller exempel på låtar som näst intill uteslutande använt sig av instrumentpluggar?

Då menar jag inte elektroniska/dub/house/dnb-etc diton, eller demos e.d. Antingen folk här som spelat in kompletta "färdiga", eller faktiska släppta låtar inom rock/funk/metal/jazz/bop/pop e.d. där trummor/bas/gitarr/blås/klav använts. Med eller utan sång (som då inte behöver vara vst/rtas).

Redigerat av JohnRick
Annons
Postat (redigerat)

Bortaget!... Sorry läste fel 😊

Redigerat av hegobald
Postat

Vet ingen som tillhandahåller sådan information. Sen är det så att idag så finns det många som undviker att regga vilka som spelar vad på skivor för att undvika sami. Men på discogs, så hittar du ju info om vem som programmerat eller spelat ins på en skiva. Därigenom så kan du själv tyda om det är "samplingar" eller riktiga inspelningar.

Men mycket görs med samplingar idag. Det man kan komplettera med är akustisk gitarr och elgitarr då dom är svåra att fejka. Men all typ av musik är givetvis inte gjord på detta sätt.

//F

Postat

På guitarampmodeling.com finns det en sektion som heter "Your music". Där är väl det mesta inspelat med pluggar (folk skriver oftast vad de använder).

Dock är det mest Rock/Metal/Hardcore och sånt.

Postat

På guitarampmodeling.com finns det en sektion som heter "Your music". Där är väl det mesta inspelat med pluggar (folk skriver oftast vad de använder).

Dock är det mest Rock/Metal/Hardcore och sånt.

Tittade på den nu som hastigast, men kan inte lyssna i nuläget. Betvivlar inte att de använt amplitube, guitarrig etc, men har de även använt virtuella gitarrer (electri6ity, realstrat), trummor (AD, SDX, BFD, basar (Trillian, Scarbee), Klav (Steinberg, loungelizard...), blås (mojo horns, chris hein) osv osv?

Det är det jag letar efter. Faktiska låtar som i stort inte har några fysiska instrumentelement i sig och som har blivit släppta (EJ elektronika).

Postat (redigerat)

Tittade på den nu som hastigast, men kan inte lyssna i nuläget. Betvivlar inte att de använt amplitube, guitarrig etc, men har de även använt virtuella gitarrer (electri6ity, realstrat), trummor (AD, SDX, BFD, basar (Trillian, Scarbee), Klav (Steinberg, loungelizard...), blås (mojo horns, chris hein) osv osv?

Det är det jag letar efter. Faktiska låtar som i stort inte har några fysiska instrumentelement i sig och som har blivit släppta (EJ elektronika).

Virtuella gitarrer, nej (de flesta kör elgura/bas och sen förstärkarsimulatorer + impulser). Dock är nästan alla trummor det samt klaviaturer osv.

Edit: btw, om du hittar något annat så lova att posta det här :rolleyes:

Redigerat av barrf
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vet inte om det är mycket till hjälp för dig men min låt Mid winter cold är gjort med bara grejer från Reason/Record, endast sång och en gitarr som inte är genererad från Reason/Record.

Fram till andra refrängen så är det bara Reason/record och min sång, inga riktiga guror ens...

http://www.youtube.com/watch?v=cprPgafFTcE

Redigerat av drloop

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.