Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag och den andra gittaristen som jobbar för mig har nu fått sponsor från BigRock Engineering. Från och med den här veckan använder vi nu exklusivt F-1 Ergonomic grip guitar picks.

Jag har haft 3 förändringar i mitt plektrumspel genom tiderna. Den första var när jag upptäckte att jag gillade tjocka plektrum istället för mjuka. Den andra var när jag upptäckte jazz III plektrumen. Och nu slutligen så har jag hittat dessa plektrum. Efter att spelat med dom i ungefär en vecka så kunde jag helt enkelt inte använda vanliga plektrum, dom kändes bara klumpiga och svårkontrollerade. Det här är första plektrumet jag använder där jag kan anpassa plektrumet efter min spelstil istället för att behöva anpassa mig till plektrumet.

Mer info från deras sida:

The F-1's patented ergonomic design, loosens your grip, but hugs your finger, relaxing your hand, arm and neck, reducing fatigue and “Repetitive Stress Injury”. This improves control, increases speed, accuracy and promotes a fluid playing style.

For more info check in on:

http://www.f1pick.com/

F-1.png

Redigerat av Desecrated
Annons
Postat

Ser ju spacade ut, det skulle man kanske testa. Jag gick från mjukt till riktigt hårt men nu för tiden varierar jag vilt mellan hårt-mjukt. Kan någon förresten informera intresseklubben om min post? 😲

Postat

Ser ju spacade ut, det skulle man kanske testa. Jag gick från mjukt till riktigt hårt men nu för tiden varierar jag vilt mellan hårt-mjukt. Kan någon förresten informera intresseklubben om min post? 😲

borde inte ett medium då vara lösningen så behöver du bara använda ett plektrum ???

Postat

borde inte ett medium då vara lösningen så behöver du bara använda ett plektrum ???

Nja, jag har upptäckt att det varierar efter vad det är jag vill spela in och dagsformen... så nu sitter jag med en hög av plektrum av olika tjocklek när jag skall spela in och byter mellan tagningarna för att se vad som passar bäst!

• 2 veckor senare...
Postat

Tjenare, Desecrated! Antar att det här är det tredje forumet vi stöter på varandra på 😛

Nja, jag har upptäckt att det varierar efter vad det är jag vill spela in och dagsformen... så nu sitter jag med en hög av plektrum av olika tjocklek när jag skall spela in och byter mellan tagningarna för att se vad som passar bäst!

Tror det är en ganska vettig inställning egentligen, från ett komp-perspektiv. Spelar man solon och andra trixiga gitarrpartier så är det bäst att vänja sej vid ett plektrum och hålla fast vid det, för att muskelminnet ska kunna jobba rätt och speltekniken optimal. Men man kan ju som sagt skapa ganska stor skillnad i attack och klang i studion genom att byta plektrum.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.