Jump to content
Annons

Piano som inte tar hela minnet


Mr Keys

Recommended Posts

Jag behöver ett piano till EXS24, på mac, som är bra, men inte tar upp hela minnet, för jag måste kunna klämma in en massa andra synthar och effekter också.

Nu har vi i och för sig 2Gb minne, men som tex Black Grand tar ju tydligen upp 1-1,5Gb av minnet....

Jobbar ju mest med pop musik, så oftast är pianot bara en del i en stor mix, men ibland gör man ju nån ballad och då kan ju pianot ha en mer framträdande roll, så egentligen kanske man behöver två olika pianon.

Ett som inte tar så stor plats men som låter bra ändå i en mix ,och som kanske har flera olika pianoljudskobinationer, mjuka, hårda, stabbande pianon osv...typ....(typ, de som finns i Roland JV2080/XP80) Varför kan inte persing gör en Roland JV2080 i mjukvaruformat????

Och ett typ Black Grand?

Nån som har några lösningar? Har testat Hypersonic till PC, men kände inte direkt så mkt för dessa pianoljud.....men hur funkar den till Mac/Logic Pro 7? funkar den alls?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bigga Giggas rain piano tycker jag låter bra. Det är inte jättestort.

Är man snål så finns det faktiskt en hel del bra soundfontspianon som är alldeles gratis att ladda hem. Du behöver bara en soundfontsspelare och det finns ju också en del gratisversioner.

Kolla här te x för länkar.

https://www.studio.se/index.php?showtopic...8&hl=soundfonts 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Aah, jag har testat det en del, och det låter bra....det gör det.

Ska förbi Estrad i eftermiddag och testa vad dom har där.....eftersom vi kommer köpa hela vår setup(bortset från Preampen) från dem kommer vi säkert köpa även denna "synth" från dem....

Link to comment
Dela på andra sajter

BasTore (oregistrerad)
Aah, jag har testat det en del, och det låter bra....det gör det.

Ska förbi Estrad i eftermiddag och testa vad dom har där.....eftersom vi kommer köpa hela vår setup(bortset från Preampen) från dem kommer vi säkert köpa även denna "synth" från dem....

Har för mig att Estrad har ett ex av Steinbergs "The Grand" för 1400:-....

Annars skulle jag också slå ett slag för RainPiano... eller Nordic Upright Piano,

Två prisvärda och välljudande pianon.

Har också för mig White Grand finns i en nedbantad version som heter något som liknar White Grand Jr.

Kan nog vara ett vettigt alternativ. White Grand är i mitt tycke det absolut bästa poppianot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...