Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hepp,

Jag är på jakt efter en plugg där man kan ställa hastighet på ett ljud linjärt och i realtid. Alltså lite på samma sätt som preview funkar i PitchShift. Är ni med?

Ta hjärtslag till exempel. Om man vill slowa ett hjärta så kan man ju glesa och klippa upp det. Eller använda en plugg där man ställer vilken hastighet filen börjar i och vilken den skall sluta i, och kurvan på hastigheten kan ställas linjär eller på annant sätt. Det känns som om principen borde vara i närheten av Dopplerpluggarna. Förstår ni vad jag är ute efter? Finns det en sådan plugg?

Det går ju såklart att sampla hjärtat och sedan automatisera tempominskningen i midi´t, men det vore skönt att kunna göra det med audio´t direkt.

/Eliasson

Annons
Postat

Ja, just det. Såklart. Men det känns som om det borde finnas en plugg för detta, som förenklar avsevärt, eller finns det ingen väg runt att sitta och ange tempoändringar manuellt? Det är ju fortfarande ett tidskrävande jobb.

Postat

Ingen aning om det finns någon speciell "Plugg" som skulle förenkla för detta, jag tycker att Pro Tools egen elastic time är väldigt lättjobbat

Mvh

Björn

Postat

Jag hade missat att man kan rita in tempot med pennan. Det är ju megaenkelt helt plötsligt 🙂 Ledsen att jag slösade din tid.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.