tarzan Postat 6 april 2011 Dela Postat 6 april 2011 (redigerat) Tja, jag och några kompisar har nyligen skapat ett band, vid namn...ja...de är det jag undrar över :-) För övrigt spelar vi rock, och är väldigt inspererade av Wolfmother. Ett namn jag kom på va Red Fur, alltså röd päls. (inte lika coolt på svenska, men på engelska tycker jag det verkar nice) men när jag sa namnet så tyckte en del att det var bögigt. Jag har personligen inget emot något som är bögigt, men vill samtidigt inte att folk ska tycka att vi har ett töntigt namn, eftersom dom kanske anser att någonting bögigt då är töntigt :-S andra namn är stone stonecloud run for the monkey (😄), som kanske är lite för härmat Rolling Stone. Jag har ingen aning, men säg vad ni tycker om Red Fur och Stone, och ge gärna andra tips på hur vi ska komma på ett bra namn till bandet. Tack :-D Redigerat 6 april 2011 av tarzan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
therocker Postat 6 april 2011 Dela Postat 6 april 2011 Tycker red fur är kanon. Känns det fjolligt kan ni ju ta black fur eller lägga till ett y, red fury Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nankerphelge Postat 6 april 2011 Dela Postat 6 april 2011 Red Für Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tarzan Postat 6 april 2011 Trådstartare Dela Postat 6 april 2011 Red Für Tyskt band? :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tarzan Postat 6 april 2011 Trådstartare Dela Postat 6 april 2011 Tycker red fur är kanon. Känns det fjolligt kan ni ju ta black fur eller lägga till ett y, red fury Jaså? 😄 skönt att höra. Vi får väl gå igenom färgerna och komma fram till det bästa, jag och bandet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nankerphelge Postat 6 april 2011 Dela Postat 6 april 2011 Tyskt band? :-) Många hårdrocksband på 70-80talet la till ¨ i deras bandnamn för att se lite häftiga ut efter dom sett de konstiga tecknen på tyska ölburkar som de gillade. T.ex. Motörhead och Mötley Crüe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jony Postat 6 april 2011 Dela Postat 6 april 2011 (redigerat) Tack för förslagen, jag är trummis i bandet utan namn, vi bråkar faktist mellan om vi ska heta Fur eller Fury. Jag tycker Fury låter bättre, vad tycker ni? Redigerat 6 april 2011 av Jony Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tarzan Postat 6 april 2011 Trådstartare Dela Postat 6 april 2011 (redigerat) Tja, Jony här och jag är trummis i Red fury, som jag nu valt att kalla bandet. Tack Therocker för förslaget 🙂 för er som läser tråden, så skojade han och vi har ej valt ett namn Redigerat 6 april 2011 av tarzan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tarzan Postat 6 april 2011 Trådstartare Dela Postat 6 april 2011 Tack för förslagen, jag är trummis i bandet utan namn, men vi letar efter något som låter råcoolt 😛 Ja e gitarrist 😄:D:D:D:D:D:D:D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jony Postat 8 april 2011 Dela Postat 8 april 2011 Bumpar tråden för fler förslag ;P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tarzan Postat 8 april 2011 Trådstartare Dela Postat 8 april 2011 Bumpar tråden för fler förslag ;P bumpar? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jetblack Postat 8 april 2011 Dela Postat 8 april 2011 Det är svårt med bandnamn nuförtiden. Alla korta och enkla bandnamn är i stort sett upptagna. Dave Grohls nya band fick ju heta Them Crooked Vultures eftersom Grohl hävdade att alla andra namn redan var upptagna! De flesta av de namn som räknats upp här i tråden tror jag att det är stor risk att de redan är upptagna. (Jättetråkigt att det är så, men vad ska man göra...?) Dessutom är jag rädd att ni får Rolling Stones advokater på er om ni skaffar ett bandnamn som är alltför lika deras namn. Har för mig att de kan vara rätt griniga på den punkten... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekowitch Postat 8 april 2011 Dela Postat 8 april 2011 Har funderat i riktningarna red fur och kommit fram till "Clever Fox" kort och bra och syftning på svenskt ordspråk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 8 april 2011 Dela Postat 8 april 2011 Finns ett indiepopband som heter Vit päls, det är lite likt. "Skynda skynda, skaffa brynja" är annars ett bra bandnamn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JeanBruun Postat 8 april 2011 Dela Postat 8 april 2011 "Red Fur" låter lite som "Indianer i skogen" eller "Lingonvecka" aka mens. Inte speciellt hårt direkt... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JeanBruun Postat 8 april 2011 Dela Postat 8 april 2011 "Pack Of Wolves" vore kanske passande med tanke på "Wolfmother". Låter rätt hårt! "P.O.W" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JeanBruun Postat 8 april 2011 Dela Postat 8 april 2011 "Bitten By Wolves" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tarzan Postat 8 april 2011 Trådstartare Dela Postat 8 april 2011 Tack för alla svar! vi ska tänka på det :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jony Postat 8 april 2011 Dela Postat 8 april 2011 Bumpar tråden för några fler förslag, alla låter grymt bra men fortfarande inget som verkligen passa. (Jag är trummisen i bandet.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tarzan Postat 8 april 2011 Trådstartare Dela Postat 8 april 2011 Kollade upp räv på wikipedia, och såg att det heter Vulpes på engelska, tycker ni detta låter coolt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JeanBruun Postat 8 april 2011 Dela Postat 8 april 2011 Kollade upp räv på wikipedia, och såg att det heter Vulpes på engelska, tycker ni detta låter coolt? Antar att du menar Latin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tarzan Postat 8 april 2011 Trådstartare Dela Postat 8 april 2011 Antar att du menar Latin. haha jaa det är sant Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 8 april 2011 Dela Postat 8 april 2011 Kollade upp räv på wikipedia, och såg att det heter Vulpes på engelska, tycker ni detta låter coolt? Nej, det är astöntigt. Men det är bra att det inte är uppenbart engelskt eller svenskt eller något språk direkt. Het något som inte betyder något är mitt tips. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jetblack Postat 8 april 2011 Dela Postat 8 april 2011 Alla böcker ska ju ha så jättelånga namn nuförtiden, ni skulle kunna heta "Det låter kanske inte så bra nu, men det blir bättre sen", eller nåt ;P Nej, men några tips är ju att använda litterära namn, namn från filmer, eller att ni helt enkelt sätter er med varsitt lexikon eller uppslagsbok och letar efter idéer där. Eller slumpar artiklar på Wikipedia och letar intressanta uppslag. (Men kom ihåg att kolla så att namnet inte redan är upptaget...) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tarzan Postat 29 april 2011 Trådstartare Dela Postat 29 april 2011 bumpar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shimmen Postat 29 april 2011 Dela Postat 29 april 2011 bumpar Varför fortsätter du att bumpa? Vad vill du ha för svar? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
k9 (oregistrerad) Postat 29 april 2011 Dela Postat 29 april 2011 Red Fur får mig att tänka på den "Ryskabjörnen" iofs.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Riffraff Postat 29 april 2011 Dela Postat 29 april 2011 Frozen Army Deepfrozen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lejnoss Postat 29 april 2011 Dela Postat 29 april 2011 Pappa Björn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shimmen Postat 29 april 2011 Dela Postat 29 april 2011 Totem Pole Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.