soctor Postat 5 april 2011 Postat 5 april 2011 (redigerat) Hej! Jag söker någon som kan Cubase 5 eller tidigare versioner och som skulle kunna hjälpa mig att förstå enkla grejer som; Midi portar, inputs, outputs, Midi device manager etc. Har inte köpt ljudkort än, men gör det i dagarna 🙂. Synten och datorn kommunicerar, så man behöver inte hålla på med några knepiga problem 🙂 . Vi kan jobba med Windows 7 eller Mac, det viktiga för mig är att lära mig hur en studio med mixer osv funkar i datorn med Cubase som program.Hör av dig om du är intresserad, jag bor i Stockholm. Eller om det går att förklara på telefon. Messa på 0730-26-70-34 eller mejla till carrolowen@comhem.se Eller svara på forumet Hälsningar Oskar P.S. Jag fick kritik för att mitt inlägg är "för skrikigt och gapigt". Jag är inte otålig eller så, bara angelägen om att kanske hitta någon som kan hjälpa mig med Cubase. D.S. Redigerat 7 april 2011 av soctor
EJE Postat 6 april 2011 Postat 6 april 2011 Hej Oskar! Jag skickar ett mail med kontaktuppgifter till mig, så kan vi kanske hitta ett tillfälle för lite kompetensöverföring. Jag bor i Tyresö, där även min projektstudio finns. /Jörgen
sixties Postat 7 april 2011 Postat 7 april 2011 (redigerat) det finns även en bok på svenska om Cubase. tror författaren heter axelsson, som du kan ha nytta av att läsa igenom. Redigerat 7 april 2011 av sixties
soctor Postat 7 april 2011 Trådstartare Postat 7 april 2011 Hej Oskar! Jag skickar ett mail med kontaktuppgifter till mig, så kan vi kanske hitta ett tillfälle för lite kompetensöverföring. Jag bor i Tyresö, där även min projektstudio finns. /Jörgen Hej! Kul att få svar. Kom nyss hem, kollar mejlen. Hälsn Oskar
soctor Postat 7 april 2011 Trådstartare Postat 7 april 2011 det finns även en bok på svenska om Cubase. tror författaren heter axelsson, som du kan ha nytta av att läsa igenom. Hej! Tack för svar. Jag har läst mycket i manualen, den är bra, men jag tycker ändå att en del grejer är svåra att förstå. Kanske för att frågorna jag har är "för enkla". Hälsn Oskar
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.