Wolf122345 (oregistrerad) Postat 4 april 2011 Postat 4 april 2011 (redigerat) Hej! Helt ny här på forumet. Fick ett tips av en här på jobbet om att registrera och fråga om ljudkort som jag är på jakt efter just nu. Saken är just den att det jag söker är ett ljudkort som har (förutom normala saker för allmänt bara få ljud till burken) kunna ta midi, mic och digital out/in. Har än så länge hittat är Creative Sound Blaster X-FI Titanium Fatal1ty champion pro och Assys xonar D2 PCI. Dom är perfekta för internt men killen här som själv köpt ett externt fråga om ja inte skulle leta efter det. Men då kom ja på det att utan att det ska kosta miljoner så undrar ja om det finns liknande externa ljudkort men som dessutom är ampade/fungerar som förstärkare. Helst inbyggt. Även så undrar ja om det finns billigare av de två interna ljudkorten jag hittat än så länge då jag är student och håller på kossing än kastar ut. Länkar till ljudkort här: CREATIVE SOUND BLASTER X-FI TITANIUM FATAL1TY CHAMPION PRO http://www.dustinhome.se/pd_5010197342.aspx ASUS XONAR D2 7.1 CHANNEL AUDIO CARD PCI http://www.dustinhome.se/pd_5010113967.aspx Redigerat 4 april 2011 av Wolf122345
laxlaxlax Postat 4 april 2011 Postat 4 april 2011 Hej och välkommen! När du menar ampade - menar du att vill driva "vanliga" hi-fi-högtalare med ljudkortet? Det finns mig veterligen inget ljudkort över huvud taget som gör. Inget av de två du nämnder gör ej heller det.
JohnRick Postat 4 april 2011 Postat 4 april 2011 Inom två sekunder kommer någon här att råda dig till att "söka på forumet" - vilket du också bör göra då det redan finns miljoner trådar om detta. För övrigt går dina länkar till helt andra typer av ljudkort - förutsatt att det nu är kort specifikt ämnade för ljudproduktion vi pratar om? Om det är gaming eller annat tjafs så är det fel forum.