Wolf122345 (oregistrerad) Postat 4 april 2011 Postat 4 april 2011 (redigerat) Hej! Helt ny här på forumet. Fick ett tips av en här på jobbet om att registrera och fråga om ljudkort som jag är på jakt efter just nu. Saken är just den att det jag söker är ett ljudkort som har (förutom normala saker för allmänt bara få ljud till burken) kunna ta midi, mic och digital out/in. Har än så länge hittat är Creative Sound Blaster X-FI Titanium Fatal1ty champion pro och Assys xonar D2 PCI. Dom är perfekta för internt men killen här som själv köpt ett externt fråga om ja inte skulle leta efter det. Men då kom ja på det att utan att det ska kosta miljoner så undrar ja om det finns liknande externa ljudkort men som dessutom är ampade/fungerar som förstärkare. Helst inbyggt. Även så undrar ja om det finns billigare av de två interna ljudkorten jag hittat än så länge då jag är student och håller på kossing än kastar ut. Länkar till ljudkort här: CREATIVE SOUND BLASTER X-FI TITANIUM FATAL1TY CHAMPION PRO http://www.dustinhome.se/pd_5010197342.aspx ASUS XONAR D2 7.1 CHANNEL AUDIO CARD PCI http://www.dustinhome.se/pd_5010113967.aspx Redigerat 4 april 2011 av Wolf122345
laxlaxlax Postat 4 april 2011 Postat 4 april 2011 Hej och välkommen! När du menar ampade - menar du att vill driva "vanliga" hi-fi-högtalare med ljudkortet? Det finns mig veterligen inget ljudkort över huvud taget som gör. Inget av de två du nämnder gör ej heller det.
JohnRick Postat 4 april 2011 Postat 4 april 2011 Inom två sekunder kommer någon här att råda dig till att "söka på forumet" - vilket du också bör göra då det redan finns miljoner trådar om detta. För övrigt går dina länkar till helt andra typer av ljudkort - förutsatt att det nu är kort specifikt ämnade för ljudproduktion vi pratar om? Om det är gaming eller annat tjafs så är det fel forum.
Gilbert Postat 4 april 2011 Postat 4 april 2011 När du menar ampade - menar du att vill driva "vanliga" hi-fi-högtalare med ljudkortet? Det finns mig veterligen inget ljudkort över huvud taget som gör. Även om det skulle finnas (inte alls omöjligt): http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/Tripath/mXyzwruu.pdf så är detta inget för musikmakande. Du behöver ett ASIO-ljudkort med antingen inbyggd micförstärkare (oftast externa; FW eller USB), eller ett internt (PCI(e)) ljudkort samt en liten mixer/micförstärkare. Som redan nämnts så finns det hundratals trådar om detta redan.
Wolf122345 (oregistrerad) Postat 5 april 2011 Postat 5 april 2011 J jag förstod att det inte var första eller enda tråden om ljudkort så ber om ursäkt om det, men då ja tycker att den här frågan inte riktigt är den samma som alla andras (so far) så behövdes det ett nytt inlägg. Nej ja vet att de två ljudkorten inte är som jag beskrev med amp. Det var just det som jag skrev att jag undrade om det fanns ett externt ljudkort med just de funktionerna jag beskrev. De två interna ljudkorten jag länka är de enda interna som passar perfekt för mig då ja ska använda ljudkortet för produktion av musik. Men undrade just ifall det fanns liknande kort (uttag mässigt) fast billigare. Men som jag trodde får man väll anta att något perfa som ett externt ljudkort som man både kan använda till datan hemma och till spelning då man kan koppla datorn och ett par fetta aktiva PA är lite för bra för att vara sant. Men tack för hjälpen.
Demonproducenten Postat 5 april 2011 Postat 5 april 2011 (redigerat) http://www.dustinhom...5010445690.aspx jag hade rätt svårt att förstå det du skrev men jag tror länken ovan kan funka för dig Redigerat 5 april 2011 av Demonproducenten
Gilbert Postat 5 april 2011 Postat 5 april 2011 De två interna ljudkorten jag länka är de enda interna som passar perfekt för mig då ja ska använda ljudkortet för produktion av musik. Du länkade till Soundblaster och Asus -kort ... Inte “perfekt” för musikproduktion. Läs minst tio trådar i forumet. Om du har följdfrågor; läs tio till 😛 sen frågar du i redan existerande, lämplig tråd. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.