Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Som?

Fixa med huset, fiska, öva trummor, lära ut gitarr, bära ner en tvättmaskin till tvättstugan i huset, resa duschkabinen i badrummet, gå på grillfest. Det är min lista för idag..

Har bara kommit till punkten med trumövning nu... får se hur bra det går med lite whisky under västen.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fixa med huset, fiska, öva trummor, lära ut gitarr, bära ner en tvättmaskin till tvättstugan i huset, resa duschkabinen i badrummet, gå på grillfest. Det är min lista för idag..

Har bara kommit till punkten med trumövning nu... får se hur bra det går med lite whisky under västen.. 😄

Du har det bra du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Har du lyssnat? Vad är det för fel på dom?

Det har jag ju sagt tusen gånger.

Det är

slickt

gubbigt

tråkigt

Men jag kanske ska ge dem en chans till för din skull. Jag vet att det finns ett ex av Gaucho någonstans i skivbacken, lite rörigt att rota i den bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har jag ju sagt tusen gånger.

Det är

slickt

gubbigt

tråkigt

Men jag kanske ska ge dem en chans till för din skull. Jag vet att det finns ett ex av Gaucho någonstans i skivbacken, lite rörigt att rota i den bara.

Lyssna på babylon sisters och hey nineteen och hör groovet. Det är det det handlar om när det gäller sd, briljanta musiker som underkastar sej helheten. Det och texterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Most of all, the world is a place where parts of wholes are described

within an overarching paradigm of clarity and accuracy.

The context in which makes possible an underlying

sense of the way it all fits together,

despite our collective tendency not to conceive of it as such.

But then again, the world without end is a place where souls are combined,

but with an overbearing feeling of disparity and disorderliness.

To ignore it is impossible without getting oneself into all of kinds of trouble,

despite one's best intentions not to get entangled with it so much.

Där snackar vi kunna skriva låttext.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så roligt att de flesta av mina studiepolare endast går utbildningen av två anledningar. Kunna köpa fet BMW, Mercedes och få titeln "Ingenjör".

Så patetiskt. Vi hade en diskussion ifall man skulle pluggat maskiningenjör ifall lönen inte var speciellt bra. Var bara jag som ville.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så roligt att de flesta av mina studiepolare endast går utbildningen av två anledningar. Kunna köpa fet BMW, Mercedes och få titeln "Ingenjör".

Så patetiskt. Vi hade en diskussion ifall man skulle pluggat maskiningenjör ifall lönen inte var speciellt bra. Var bara jag som ville.

Jag är faktiskt imponerad av dig som pallar med att gå en sån utbildning. Jag hade aldrig klarat det, hade tappat all inspiration. Hur är lärarna? Är de också "marknadsinriktade", eller brinner de verkligen för att lära ut sin kunskap?

Stötte på en från basåret på KTH idag på gatan, blev ett lite förvånat hej och så gick jag vidare. Det året känns som en inblick i något jag verkligen inte vill befatta mig med. EDIT: Inte ingenjörsvetenskaper då, utan studieomotiverade människor som bara vill ha pengar.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att det kommer bli några monsterlöner heller precis, ingånglön ligger i snitt på 23. Finns däremot större möjlighet att klättra än andra yrken men spela roll, jag bryr mig fan inte om pengar så himla mycket. Vill ju arbeta med det jag vill. Nötter är vad de är. Stör mig också på att arbetsmoralen/viljan hos de flesta är lika med noll. De satsar alltid på att göra minsta möjliga arbetsinsats i allt.

Redigerat av Memphis
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att det kommer bli några monsterlöner heller precis, ingånglön ligger i snitt på 23. Finns däremot större möjlighet att klättra än andra yrken men spela roll, jag bryr mig fan inte om pengar så himla mycket. Vill ju arbeta med det jag vill. Nötter är vad de är. Stör mig också på att arbetsmoralen/viljan hos de flesta är lika med noll. De satsar alltid på att göra minsta möjliga arbetsinsats i allt.

Jag förstår inte hur man kan hålla sig kvar i flera år på en utbildning man uppenbarligen inte är intresserad av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är faktiskt imponerad av dig som pallar med att gå en sån utbildning. Jag hade aldrig klarat det, hade tappat all inspiration. Hur är lärarna? Är de också "marknadsinriktade", eller brinner de verkligen för att lära ut sin kunskap?

Stötte på en från basåret på KTH idag på gatan, blev ett lite förvånat hej och så gick jag vidare. Det året känns som en inblick i något jag verkligen inte vill befatta mig med. EDIT: Inte ingenjörsvetenskaper då, utan studieomotiverade människor som bara vill ha pengar.

Kul att höra. Jag bryr mig inte speciellt mycket längre eftersom jag är van, men visst önskar man ofta att fler delade intresset för vad man pluggade. Lärarna är däremot inte alls sådana faktiskt utan brinner för sina ämnen vilket är väldigt kul. Han vi har i Konstruktionsteknik nu är världens mysigaste gubbe, snäll och ödmjuk rakt igenom, mån om att vi ska förstå samt oerhört kunnig. Sån vill jag bli.

Läraren jag hade i flervariabelanalysen var skön, hade alltid gamla, sletna jeans och kläder, såg nästan ut som alkis, samtidigt som han antagligen har en lön på 50-60. Djävulskt smart snubbe som också verkligen tyckte om det han undervisade om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får väl sätta det lite i perspektiv också. Jag tycker också det är tråkigt att plugga. Det som är roligt är ju att sedan kunna det, inte nödvändigtvis själva lärandet i sig. Framförallt inte det här grundläggande, det vill man ju mest bara få överstökat så man komma till det göttiga. Man kan ju inte förvänta sig att alla är jätteglada över att gå upp tidigt varje dag för att plugga, men eftersom dom valt utbildning vill dom väl ändå någonstans ha kunskapen. Och när man har den, då är dom säkerligen mer glada över den. Men när man är mitt i pluggandet är det ju inte alltid så himla roligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte hur man kan hålla sig kvar i flera år på en utbildning man uppenbarligen inte är intresserad av.

Det frågar jag mig varje dag men troligtvis pga av tidigare två nämnda anledningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...