Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Utbildningar

Nationalekonomi C/Arbetsmarknadsekonomi

7,5hp Dagtid, Halvfart (50%)

Normal undervisning

Uppsala universitet, Uppsala, HT 2011

2

Nationalekonomi C/Examensarbete

15hp Dagtid, Halvfart (50%)

Normal undervisning

Uppsala universitet, Uppsala, HT 2011

3

Nationalekonomi C/Offentlig ekonomi

7,5hp Dagtid, Halvfart (50%)

Normal undervisning

Uppsala universitet, Uppsala, HT 2011

4

Introduktion i PASW/SPSS G1N

3hp Blandade tider, 20% Fristående kurs

Internetbaserad distansunderv

Högskolan i Skövde, Ortsoberoende, HT 2011

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Fått kaffe, lite nervös.

Sitter och och väntar på att en förhandling skall bli klar. Ovant att inte vara med och förhandla själv. Nästan lite obehagligt tycker jag.

Men jag har iallafall peppat gubbsen som skall förhandla så det blir nog bra om inget oförutsett händer förstås.

Får nog besked i eftermiddag när dom stångats färdigt, men det blir nog inte så våldsamt, mitt förslag är förankrat på båda sidor.

Så det är nog en fråga om budget som jag förstår.

Jaja, får ta en kaffe till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fått kaffe, lite nervös.

Sitter och och väntar på att en förhandling skall bli klar. Ovant att inte vara med och förhandla själv. Nästan lite obehagligt tycker jag.

Men jag har iallafall peppat gubbsen som skall förhandla så det blir nog bra om inget oförutsett händer förstås.

Får nog besked i eftermiddag när dom stångats färdigt, men det blir nog inte så våldsamt, mitt förslag är förankrat på båda sidor.

Så det är nog en fråga om budget som jag förstår.

Jaja, får ta en kaffe till.

Heh. Gammalt tricks. Medans den som är nervös & väntar, låt sekreteraren bjuda på kaffe. Det sätter fart på nervositeten i kroppen än mer på den personen. Sen bjuder man in för förhandlingar. Så sköter wall street-bosserna sina löneförhandlingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket att läsa ikapp, förresten. 6 sidor eller nåt sen igårkväll!

Hur är det med adrenealinet idag, Dingbats?

Och Memphis, jag borde visat dig insidan på mitt armbandsur sist vi sågs. Det är ett fjäderdrivet/ kombinerat stoppur och vanlig klocka från 30talet. Med två små urtavlor som visar sekund/minut på stoppuret och som startas, stoppas och återställs med två knappar. Förvånar mig ständigt hur bra den håller tiden, bara man drar upp den när man vaknar varje morgon. Insidan är väldigt vacker, små kuggar som friktionsfritt glider i olika hastigheter. Och trycker man igång de små urtavlorna fälls en liten axel ut som sätter igång nya små kugghjul. Vackert att kolla på. Satt några timmar och försökte mig förstå på utväxlingarna och hur den ändrar mellan vertikal och lodräta rörelser på axeln. Håller med, det är supercoolt.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Heh. Gammalt tricks. Medans den som är nervös & väntar, låt sekreteraren bjuda på kaffe. Det sätter fart på nervositeten i kroppen än mer på den personen. Sen bjuder man in för förhandlingar. Så sköter wall street-bosserna sina löneförhandlingar.

Sen kan man ju mixa nåt kul i kaffet oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men åååh. Hittade en perfekt tyskakurs på distans (halvfart) nästa termin men så är tentan i Lund............................

Gå den! Det är inte hela vägen att behöva pallra sig dit, se det som en utflykt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med adrenealinet idag, Dingbats?

Mer behärskat. Nu börjar jag förstå att det är på riktigt, vilket är helt sjukt. Liksom, i måndags kväll låg jag i sängen och fantiserade fram långsökta scenarion på hur vi skulle träffas någon gång, kvällen efter ska vi träffas i helgen. Nästan för bra för att vara sant. Dessutom på det lyckades jag byta grupp på psykolingvistiken till folk som inte är dumma i huvet, och gjorde nyss en lyckobajsning. Livet kan inte bli mycket bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bäst du håller dej nykter, annars kan det sluta hur som helst, nu när du har allas ögon på dej och så. Du har ingen länk till henns blogg förresten?

Ett eller två glas vin (beroende på hur mycket jag ätit) blir nog lagom. Då går kvällen galant tror jag.

Klart jag har länk men du får den inte. Borde vara relativt lätt att hitta med tanke på infon jag gett i tråden och bara vad du vet om mig. Om jag höll en kurs i internetstalkning skulle det vara ett godkäntkrav.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar tro mer och mer att man kanske aldrig faktiskt slutar leva på hoppet. Jag har i åratal sett fram emot dagen när hoppet om en bättre framtid inte är det som får en att kliva upp ur sängen, men inser nu att den dagen kanske aldrig kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför det? kött är gott.

Ja, jag äter gärna kött. Men min syster är vegetarian och har varit i fyra år drygt, så jag är van hemma vid att man inte äter så mycket kött, inte varje dag. Och så tror jag via att hon är den tjej i min ålder som jag umgås mest med att jag ser andra tjejer, speciellt tjejer, som lite likadana, att de inte gillar kött. Det känns lite ofint.

Jag skulle inte ha några problem med att lägga en korvbit på mackan hemma om någon annan är med, men att stå och säga vid disken "köttfärs" skulle kännas lite småpinigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Muhahaha:

Den digitala musiktjänsten Spotify inför begränsningar för gratisanvändarna från och med den 1 maj i år.

Tjänsten kommer att vara helt öppen för nya användare under sex månader. Därefter begränsas tillgången till 10 timmar i månaden. Vidare kommer gratistjänsten att begränsas så att varje låt bara kan spelas fem gånger, uppger företaget på sin blogg. Förändringarna börjar gälla den 1 maj.

---

Ska bli kul se alla när dom börjar lipa över att en gratistjänst inte längre är gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Muhahaha:

Den digitala musiktjänsten Spotify inför begränsningar för gratisanvändarna från och med den 1 maj i år.

Tjänsten kommer att vara helt öppen för nya användare under sex månader. Därefter begränsas tillgången till 10 timmar i månaden. Vidare kommer gratistjänsten att begränsas så att varje låt bara kan spelas fem gånger, uppger företaget på sin blogg. Förändringarna börjar gälla den 1 maj.

---

Ska bli kul se alla när dom börjar lipa över att en gratistjänst inte längre är gratis.

Såg det, så jävla rätt. Det känns dock ändå som om alla Sveriges billiga horor kommer skippa tjänsten helt nu. Cheap bastards, hur mycket är en hundring i månaden?

EDIT: inväntar horskämt nu.

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...