Overkill Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Men åååh. Hittade en perfekt tyskakurs på distans (halvfart) nästa termin men så är tentan i Lund............................
Overkill Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Utbildningar Nationalekonomi C/Arbetsmarknadsekonomi 7,5hp Dagtid, Halvfart (50%) Normal undervisning Uppsala universitet, Uppsala, HT 2011 2 Nationalekonomi C/Examensarbete 15hp Dagtid, Halvfart (50%) Normal undervisning Uppsala universitet, Uppsala, HT 2011 3 Nationalekonomi C/Offentlig ekonomi 7,5hp Dagtid, Halvfart (50%) Normal undervisning Uppsala universitet, Uppsala, HT 2011 4 Introduktion i PASW/SPSS G1N 3hp Blandade tider, 20% Fristående kurs Internetbaserad distansunderv Högskolan i Skövde, Ortsoberoende, HT 2011
drloop (oregistrerad) Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Fått kaffe, lite nervös. Sitter och och väntar på att en förhandling skall bli klar. Ovant att inte vara med och förhandla själv. Nästan lite obehagligt tycker jag. Men jag har iallafall peppat gubbsen som skall förhandla så det blir nog bra om inget oförutsett händer förstås. Får nog besked i eftermiddag när dom stångats färdigt, men det blir nog inte så våldsamt, mitt förslag är förankrat på båda sidor. Så det är nog en fråga om budget som jag förstår. Jaja, får ta en kaffe till.
laxlaxlax Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Fått kaffe, lite nervös. Sitter och och väntar på att en förhandling skall bli klar. Ovant att inte vara med och förhandla själv. Nästan lite obehagligt tycker jag. Men jag har iallafall peppat gubbsen som skall förhandla så det blir nog bra om inget oförutsett händer förstås. Får nog besked i eftermiddag när dom stångats färdigt, men det blir nog inte så våldsamt, mitt förslag är förankrat på båda sidor. Så det är nog en fråga om budget som jag förstår. Jaja, får ta en kaffe till. Heh. Gammalt tricks. Medans den som är nervös & väntar, låt sekreteraren bjuda på kaffe. Det sätter fart på nervositeten i kroppen än mer på den personen. Sen bjuder man in för förhandlingar. Så sköter wall street-bosserna sina löneförhandlingar.
laxlaxlax Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 (redigerat) Mycket att läsa ikapp, förresten. 6 sidor eller nåt sen igårkväll! Hur är det med adrenealinet idag, Dingbats? Och Memphis, jag borde visat dig insidan på mitt armbandsur sist vi sågs. Det är ett fjäderdrivet/ kombinerat stoppur och vanlig klocka från 30talet. Med två små urtavlor som visar sekund/minut på stoppuret och som startas, stoppas och återställs med två knappar. Förvånar mig ständigt hur bra den håller tiden, bara man drar upp den när man vaknar varje morgon. Insidan är väldigt vacker, små kuggar som friktionsfritt glider i olika hastigheter. Och trycker man igång de små urtavlorna fälls en liten axel ut som sätter igång nya små kugghjul. Vackert att kolla på. Satt några timmar och försökte mig förstå på utväxlingarna och hur den ändrar mellan vertikal och lodräta rörelser på axeln. Håller med, det är supercoolt. Redigerat 14 april 2011 av laxlaxlax
SadamJR Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Hoppas det blir alkohol i helgen. Det är bäst du håller dej nykter, annars kan det sluta hur som helst, nu när du har allas ögon på dej och så. Du har ingen länk till henns blogg förresten?
SadamJR Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Heh. Gammalt tricks. Medans den som är nervös & väntar, låt sekreteraren bjuda på kaffe. Det sätter fart på nervositeten i kroppen än mer på den personen. Sen bjuder man in för förhandlingar. Så sköter wall street-bosserna sina löneförhandlingar. Sen kan man ju mixa nåt kul i kaffet oxå.
SadamJR Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Blev tvungen att sluta med armbandsur. Var fullständigt klockskadad.
Micke H Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Skulle du till Metaltown förresten? Funtar på att dra dit! Yeeeeaaaah! Jag och tjejen. 😄 Dra dit så tar vi en öl tillsammans! Och rockar ut med kuken ut till SoaD! 😱
Micke H Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Ojsan, vad ni skrivit. Har följt Dingbats bravader lite grand. GO GO GO! 😄
Dingbats Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Men åååh. Hittade en perfekt tyskakurs på distans (halvfart) nästa termin men så är tentan i Lund............................ Gå den! Det är inte hela vägen att behöva pallra sig dit, se det som en utflykt.
Dingbats Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Introduktion i PASW/SPSS G1N Jaha, det. Det gjorde jag en plansch om på temaarbetet i fyran.
Dingbats Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Hur är det med adrenealinet idag, Dingbats? Mer behärskat. Nu börjar jag förstå att det är på riktigt, vilket är helt sjukt. Liksom, i måndags kväll låg jag i sängen och fantiserade fram långsökta scenarion på hur vi skulle träffas någon gång, kvällen efter ska vi träffas i helgen. Nästan för bra för att vara sant. Dessutom på det lyckades jag byta grupp på psykolingvistiken till folk som inte är dumma i huvet, och gjorde nyss en lyckobajsning. Livet kan inte bli mycket bättre.
Dingbats Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Det är bäst du håller dej nykter, annars kan det sluta hur som helst, nu när du har allas ögon på dej och så. Du har ingen länk till henns blogg förresten? Ett eller två glas vin (beroende på hur mycket jag ätit) blir nog lagom. Då går kvällen galant tror jag. Klart jag har länk men du får den inte. Borde vara relativt lätt att hitta med tanke på infon jag gett i tråden och bara vad du vet om mig. Om jag höll en kurs i internetstalkning skulle det vara ett godkäntkrav.
Dingbats Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Fick sms om att jag hade en bok att hämta ut på biblioteket, så hämtar jag ut den, och i trappan på väg ut ser jag att det är rätt bok på omslaget men en helt annan inuti.
Dingbats Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Jag skäms alltid om jag beställer kött när jag är med folk jag inte känner. Det är väl bra? På sin höjd kan jag dra till med fisk.
Dingbats Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Jag känner ett visst hopp för mänskligheten när folk som annars är ganska dumma i huvet trots allt klarar av att använda "de" och "dem" korrekt. Vackert.
Dingbats Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Jag börjar tro mer och mer att man kanske aldrig faktiskt slutar leva på hoppet. Jag har i åratal sett fram emot dagen när hoppet om en bättre framtid inte är det som får en att kliva upp ur sängen, men inser nu att den dagen kanske aldrig kommer.
Overkill Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Jag skäms alltid om jag beställer kött när jag är med folk jag inte känner. Det är väl bra? På sin höjd kan jag dra till med fisk. Varför det? kött är gott.
Dingbats Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Varför det? kött är gott. Ja, jag äter gärna kött. Men min syster är vegetarian och har varit i fyra år drygt, så jag är van hemma vid att man inte äter så mycket kött, inte varje dag. Och så tror jag via att hon är den tjej i min ålder som jag umgås mest med att jag ser andra tjejer, speciellt tjejer, som lite likadana, att de inte gillar kött. Det känns lite ofint. Jag skulle inte ha några problem med att lägga en korvbit på mackan hemma om någon annan är med, men att stå och säga vid disken "köttfärs" skulle kännas lite småpinigt.
Overkill Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Muhahaha: Den digitala musiktjänsten Spotify inför begränsningar för gratisanvändarna från och med den 1 maj i år. Tjänsten kommer att vara helt öppen för nya användare under sex månader. Därefter begränsas tillgången till 10 timmar i månaden. Vidare kommer gratistjänsten att begränsas så att varje låt bara kan spelas fem gånger, uppger företaget på sin blogg. Förändringarna börjar gälla den 1 maj. --- Ska bli kul se alla när dom börjar lipa över att en gratistjänst inte längre är gratis.
Overkill Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Skulle börjat plugga vid 9 idag egentligen. Blev istället att jag fastnade med den nya remixen och har inte börjat plugga än... Men den blir i alla fall fett bra!
Micke H Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 (redigerat) Muhahaha: Den digitala musiktjänsten Spotify inför begränsningar för gratisanvändarna från och med den 1 maj i år. Tjänsten kommer att vara helt öppen för nya användare under sex månader. Därefter begränsas tillgången till 10 timmar i månaden. Vidare kommer gratistjänsten att begränsas så att varje låt bara kan spelas fem gånger, uppger företaget på sin blogg. Förändringarna börjar gälla den 1 maj. --- Ska bli kul se alla när dom börjar lipa över att en gratistjänst inte längre är gratis. Såg det, så jävla rätt. Det känns dock ändå som om alla Sveriges billiga horor kommer skippa tjänsten helt nu. Cheap bastards, hur mycket är en hundring i månaden? EDIT: inväntar horskämt nu. Redigerat 14 april 2011 av Micke H
Recommended Posts