Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Otippat ändå att du gillar Hellström ändå Dingis.

Har riktigt fastnat för honom det senaste, har lyssnat på Samlade singlar i några dagar nu, ger galet mycket sommarkänsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Otippat ändå att du gillar Hellström ändå Dingis.

Har riktigt fastnat för honom det senaste, har lyssnat på Samlade singlar i några dagar nu, ger galet mycket sommarkänsla.

Nja, vet inte om det är så konstigt, jag tycker snarare det är konstigt att jag inte lyssnade på honom tidigare. Det är ju bara senaste halvåret jag lyssnat på honom. Det är ju logiskt att jag ska gilla det tycker jag.

Eller jag vet inte iofs, jag ogillar ju mycket annat som brukar grupperas med honom, typ Annika Norlin och sån skit.

Har du lyssnat på någon hel skiva?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick årets största hjärnsläpp nyss. Jag skulle slänga ett par strumpor i tvättkorgen men av någon outgrundlig anledning kastade jag dem i toalettstolen 😱😐😆

Nu ska jag gå och köpa cigg. Hör ni aldrig av mig igen har jag förmodligen gått vilse i trapphuset.

Puzz å kjamizar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick årets största hjärnsläpp nyss. Jag skulle slänga ett par strumpor i tvättkorgen men av någon outgrundlig anledning kastade jag dem i toalettstolen 😱😐😆

😆 haha, skön grej. 😄

Tjejen lade in brödet i kylskåpet häromdagen. hehe. Har också gjort sånna grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, vet inte om det är så konstigt, jag tycker snarare det är konstigt att jag inte lyssnade på honom tidigare. Det är ju bara senaste halvåret jag lyssnat på honom. Det är ju logiskt att jag ska gilla det tycker jag.

Eller jag vet inte iofs, jag ogillar ju mycket annat som brukar grupperas med honom, typ Annika Norlin och sån skit.

Har du lyssnat på någon hel skiva?

Tycker han kändes för mainstream-aktig för att vara musik i din smak, men jag venne, hade uppenbarligen fel.

Har inte lyssnat på nån hel platta än, tänkte komma till det snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag gillar med hans musik är just att det inte är perfekt och överproducerat, hans sångtagningar är ofta sisådär och kompmusiken inspelningsmässigt är det inte jättebra, utan det är mer känslan i musiken som det fokuserats på, blir väldigt levande på det sättet.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker han kändes för mainstream-aktig för att vara musik i din smak, men jag venne, hade uppenbarligen fel.

Har inte lyssnat på nån hel platta än, tänkte komma till det snart.

Mainstream och mainstream, han är ju stor och populär, men det finns väl en del annat sånt jag lyssnar på också. Typ bob hund, Dungen, [ingenting]. Eller ja, sen är väl Håkan den största artisten i hela Sverige typ, så det blir ju inte perfekta jämförelser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag gillar med hans musik är just att det inte är perfekt och överproducerat, hans sångtagningar är ofta sisådär och kompmusiken inspelningsmässigt är det inte jättebra, utan det är mer känslan i musiken som det fokuserats på, blir väldigt levande på det sättet.

Nja, tycker det är ganska hifi bortsett från de första två skivorna. Fast sångtagningarna håller jag med om, på någon låt hör man tydligt hur han måste ha gått ifrån micken, typ som någon som inte har någon mikrofonteknik, det är jättesnyggt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mainstream och mainstream, han är ju stor och populär, men det finns väl en del annat sånt jag lyssnar på också. Typ bob hund, Dungen, [ingenting]. Eller ja, sen är väl Håkan den största artisten i hela Sverige typ, så det blir ju inte perfekta jämförelser.

Av dem har jag bara hört Bob Hund. 😛 (Har hört talas om dem andra dock) Fast sen är inte jag den mest mainstreamlyssnande människan heller.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Av dem har jag bara hört Bob Hund. 😛 (Har hört talas om dem andra dock) Fast sen är inte jag den mest mainstreamlyssnande människan heller.

Ja som sagt, svårt att hitta artister i Sverige som är lika stora som Håkan! Dungen är väl rätt dåligt exempel kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar du Veronica Maggio? Det skulle jag vilja kalla den kvinnliga motsvarigheten till Håkan här i Sverige. Typ lika stora och liknande musik.

Jo, lite så är det väl. Inte lyssnat på henne. Men hon är snygg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men gör det, tror du skulle kunna gilla henne, även utöver hennes utséende. 😄

Har fastnat like mycket för henne det senaste, riktigt bra artist och låtskrivare.

edit, haha, kul me ninjan.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

[#103128] Vi har begränsat antalet inlägg du kan posta inom en viss tid. Vänta 20 sekunder med att posta ett svar i en tråd.

Jepp. Och det gäller bara dig 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...