Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Hehe, jag gillar inte svensk film och kollar sällan på brittisk film. Men där är det ju också mycket enklare komma ihåg namn på filmer och regissörer/skådespelare eftersom jag har lättare komma ihåg typ John Smith än Kieslowski och Siedem dni w tygodniu. Det såg vi ju igår när du skulle skriva Kieslowski första gången... Det blir ju så när man måste memorera kombination av bokstäver snarare än ord eller så. Egennamn är väl iofs enklare.

Jag visste ju iofs hur det uttalades men var lite osäker på stavningen.

Jag tycker det är dumt att säga att man inte gillar film från ett visst land så kategoriskt. Mycket svensk film är skräp, men det finns jättemycket bra också. Roy Andersson som du nämnde, Jesper Ganslandt (Farväl Falkenberg), Ruben Östlund (De ofrivilliga) mfl.

Det var väl antagligen bara en kombination av att just då tänkte jag på det och så passade det. Det är inte så att jag varje gång du nämner något namn mäter jag det på en prettoskala och att när du nämnde Kieslowski så gick lampan sönder. En tillfällighet helt enkelt.

Jo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kollade ju på Eyes Wide Shut igår förresten. Tyckte den var bra även om den kanske var lite onödigt lång.

Jag drar mig från att kolla på långa filmer, jag är rädd att jag ska somna till mot slutet. En timme och tjugo minuter är lagom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad najs! Men det finns väl i alla fall stycken?

Inte direkt. Meningsbyggnad och sånt är inte heller inte riktigt på den nivån man är van vid men samtidigt är det som är lite det sköna med boken. Den liksom lunkar på lite som om man hade berättat det på riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte direkt. Meningsbyggnad och sånt är inte heller inte riktigt på den nivån man är van vid men samtidigt är det som är lite det sköna med boken. Den liksom lunkar på lite som om man hade berättat det på riktigt.

Borde väl läsa den vad det lider då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...