Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Bra fråga öht när det gäller att köpa musikgrejer 🙂

Jag är inte så kunnig, men skulle vilja ha nån pryl där jag kan sitta och i alla fall försöka spela gitarr litegrann. Gärna genom lurar. Om jag inte kan tjäna genom att köpa begagnat köper jag hellre nytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inget svar på frågan. Varför vill du sälja? Är den kass? Vad kan jag som nybörjargitarrist ha för glädje av densamma? Är inte mycket för metal.

Ah! Jo jag tänkte handla nya grejer! Och jo jag tror visst att du kan ha glädje av denna, Sadam! Den har en heldel bluesljud osv.. Går att koppla in hörlurarna om man vill. Eller så kopplar du in den i datorn och spelar in i Cakewalk. Precis så som jag brukar göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte så kunnig, men skulle vilja ha nån pryl där jag kan sitta och i alla fall försöka spela gitarr litegrann. Gärna genom lurar. Om jag inte kan tjäna genom att köpa begagnat köper jag hellre nytt.

Har du ingen stärkare hemma hos dig eller hur menar du nu? 😕

Har du kollat in VOX Amplug AC30?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah! Jo jag tänkte handla nya grejer! Och jo jag tror visst att du kan ha glädje av denna, Sadam! Den har en heldel bluesljud osv.. Går att koppla in hörlurarna om man vill. Eller så kopplar du in den i datorn och spelar in i Cakewalk. Precis så som jag brukar göra.

Du får 500.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast jag hörde om det vare när Barca å Madrid hade sina derbyn. Madrids tränare satt på läktarn nån match.

Åh fan. Ja där ser man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingenting. Köpte billigaste squierstratan för ett år sen. Tänkte att jag skulle använda plugins i mitt sonar, men än har det inte blivit av.

Vad tycker du om Squire-stratan? Prisvärd och sådär? Har funderat på att köpa en (typ Jaguar eller Jazzmaster) men är osäker på om den helt enkelt är prisvärd eller om man ska spara ihop till the real McCoy 😕

Har du kollat in några speciella pluggar eller så? Jag fick aldrig med mig min Marshallcombo i flytten så nu kör jag enbart genom Guitar Rig. Såklart mycket göttigt att välja på men slår inte en riktigt stärkare imo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guitar Rig e sjysst 😄

Helt klart. Gör jobbet och kul att man kan tweaka i all oändlighet. Tar det hellre än AmpliTube alla dagar i veckan. tycker att AT låter...hm..i.ofullständigt. Typ. Det känns som om NI har lagt ner mer jobb på GR. Kör med den "nedbantade" versionen av Guitar Rig Pro utan pedaltjofräs. Har redan en CryBaby som har hängt med i alla år och en volympedal så då känns den "stora" GR-versionen overkill.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du om Squire-stratan? Prisvärd och sådär? Har funderat på att köpa en (typ Jaguar eller Jazzmaster) men är osäker på om den helt enkelt är prisvärd eller om man ska spara ihop till the real McCoy 😕

Har du kollat in några speciella pluggar eller så? Jag fick aldrig med mig min Marshallcombo i flytten så nu kör jag enbart genom Guitar Rig. Såklart mycket göttigt att välja på men slår inte en riktigt stärkare imo.

Gitarren är såvitt jag kan bedöma väldigt prisvärd. Köpte den oxå på rekomendation från många på sajten. När det gäller pluggar så följer en billighetsvariant av guitar rig med sonar x1. Är inte kapabel att spela mer än enklare komp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarren är såvitt jag kan bedöma väldigt prisvärd. Köpte den oxå på rekomendation från många på sajten. När det gäller pluggar så följer en billighetsvariant av guitar rig med sonar x1. Är inte kapabel att spela mer än enklare komp.

Ah. Kul. Visst, det kan ligga i massor i att en riktig Fender låter gräjt men jag ska bara spela på den, liksom 😑 Fast sådant där lär man ju inte säga högt. Förresten, jätteviktig fråga för min egen del: väsnas mikarna mycket i din Squire? Singel coil har ju en ovana att göra det har jag förstått.

SquierJagmasterVntMod.jpg

3485 + frakt hos ordermusic.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...