Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Åker till farsan några dagar i Gbg i juli. Övrig tid softa/soffa å kolla tour de france. Å hänga med trevlig tjej...

Men Slejj då. 😊🥰

Jag hoppas det inte är min brud du tagit. 😠

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hade du inte sett Eternal Sunshine? Troligen Jim Carreys bästa rollprestation. Men inte den bästa Gondry-filmen, The Science of Sleep är lite bättre tycker jag nog.

Jo, men minns den inte alls tyvärr. Så lika bra se den igen.

Jag letar för övrigt i bibliotekets dramahylla enbart och det här är film 9-11 som jag lånar och jag är bara på bokstaven E. Kanske har något att göra i sommar ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men minns den inte alls tyvärr. Så lika bra se den igen.

Jag letar för övrigt i bibliotekets dramahylla enbart och det här är film 9-11 som jag lånar och jag är bara på bokstaven E. Kanske har något att göra i sommar ändå.

Ja, det är ju alltid bra att förkovra sig kulturellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som om du är sarkastisk men samtidigt med tanke på vad du sa så vet jag att du inte är det.

Jag var hemma hos syrran och åt korvgryta och läste corren och det stod i tidningen. Den där livvarianten av solsbury hill är inget vidare men det finns inte mycket gabriel på utube.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste att killen bakom bon iver har peter gabriel som favorit. Det hade jag väl inte riktigt trott.

Varför har ingen tipsat om Peter Gabriel innan, jättebra ju. Kände igen Tony Levin på bas. Kul grej me cykeln.

Genesis känner man ju till lite smått, hört nån låt sådär, var väl stora före min tid. Phil Collins har jag däremot mycket större koll på.

edit, inte för att detta var Genisis eller att jag trodde Phil Collins var med här i klippet, utan mer allmänt och på tal om. 😛

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför har ingen tipsat om Peter Gabriel innan, jättebra ju. Kände igen Tony Levin på bas. Kul grej me cykeln.

Genesis känner man ju till lite smått, hört nån låt sådär, var väl stora före min tid. Phil Collins har jag däremot mycket större koll på.

edit, inte för att detta var Genisis eller att jag trodde Phil Collins var med här, utan mer allmänt och på tal om. 😛

Som gammal uv är det ibland svårt att veta vad man ska tipsa om eftersom man tar en del saker för självklara. När det gäller peter gabriel tycker jag att hans två första lp är dom klart bästa även om det finns bra låtar på alla hans plattor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Basisten Tony Levin har för övrigt ett rätt maffigt förflutet:

"Peter Gabriel, King Crimson, Yes, Liquid Tension Experiment, Pink Floyd, John Lennon, Dire Straits, Joan Armatrading, Alice Cooper, Seal, David Bowie, Carly Simon, California Guitar Trio, Sarah McLachlan, Kevin Max, Paul Simon, Edward Van Halen "

Var i Liquid Tension som jag upptäckte honom, men är nog ingen musik du gillar. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Basisten Tony Levin har för övrigt ett rätt maffigt förflutet:

"Peter Gabriel, King Crimson, Yes, Liquid Tension Experiment, Pink Floyd, John Lennon, Dire Straits, Joan Armatrading, Alice Cooper, Seal, David Bowie, Carly Simon, California Guitar Trio, Sarah McLachlan, Kevin Max, Paul Simon, Edward Van Halen "

Var i Liquid Tension som jag upptäckte honom, men är nog ingen musik du gillar. ☺️

King crimson har jag köpt nån platta med. Robert fripp är väl en ledande figur där? Det häftigaste med levin tycker jag är att han faktiskt är en av dom få som verkligen kan spela på en chapman stick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick senaste numret av Level idag och läste om Aliens: Colonial Marines. kikade på E3-trailern och det ser ju såklart maffigt ut. Alien vs Predators vs Marines kändes ju B men det här 🥰

(inte helt överraskande att jag går igång på den här typen av lir va? 😛 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick senaste numret av Level idag och läste om Aliens: Colonial Marines. kikade på E3-trailern och det ser ju såklart maffigt ut. Alien vs Predators vs Marines kändes ju B men det här 🥰

(inte helt överraskande att jag går igång på den här typen av lir va? 😛 )

Vad är level?

Link to comment
Dela på andra sajter

King crimson har jag köpt nån platta med. Robert fripp är väl en ledande figur där? Det häftigaste med levin tycker jag är att han faktiskt är en av dom få som verkligen kan spela på en chapman stick.

Precis! Han e en jäääkel på det. 😄 En polare har sett honom live på det, vore coolt att se.

edit, runt 3 min.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på att köpa nåt pcspel men vet inte vad jag vill ha.

Det beror väl sig på vad du gillar för spel. Racing, fight, FPS, skräck, thrillers, action, äventyr etc. Det finns ju spel för alla inriktningar 🙂

Nä. Vad är det du hat spontanköpt?

En Presonus VPX

Link to comment
Dela på andra sajter

Simcity 3000 såklart.

Najs ju!

Kommer ihåg när jag och brorsan körde SimCity på vår Amiga 500 med 512kB extraminne 😮 Those were the days 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Simcity 3000 såklart.

Skickade faktiskt efter sim city 4, men det var tråkigare än tidigare varianter, och nu har det blivit nåt fel på disken. Det är emellertid den typen av spel jag gillar, så vad finns det som funkar med windows 7?

Sin city var faktiskt helt oavsiktligt.

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

Skickade faktiskt efter sim city 4, men det var tråkigare än tidigare varianter, och nu har det blivit nåt fel på disken. Det är emellertid den typen av spel jag gillar, så vad finns det som funkar med windows 7?

Vet inte vad som funkar med Windows 7, men Simcity 3000 är ju hur som helst det bästa Simcity-spelet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då blir det stämsång i fortsättningen då?

Stämsång håller jag redan på med. Men kul att försöka sig på att göra diverse grejer med signalen innan den går in i kortet. Det var länge sedan jag höll på med sådant där eftersom att alla pluggar har tagit över. Kul grej att leka runt med och se om takterna fortfarande sitter kvar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...