Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Det var inte så centralt som jag trodde.

Fint förresten att Gamla stan verkar bestå av cirka fem hus av kartan att bedöma.

Centralt? Jag är tveksam till att köping ens HAR ett centrum. Det är en enda stor avkrok.

edit: rättelse, en enda LITEN avkrok.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju bo i Västerås och pendla istället.

ja, men om det ska funka måste jag ju bo nära stationen, annars blir det för lång och bökig pendlingssträcka. Och då blir det skitdyr lägenhet, om man ens lyckas få tag på nån.

Siktar på att bo kvar tills jag hittar nåt annat jobb helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, men om det ska funka måste jag ju bo nära stationen, annars blir det för lång och bökig pendlingssträcka. Och då blir det skitdyr lägenhet, om man ens lyckas få tag på nån.

Siktar på att bo kvar tills jag hittar nåt annat jobb helt enkelt.

Trodde inte det var så dyrt i Västerås. Hur lång tid tar det från station till station att åka mellan Köping och dit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde inte det var så dyrt i Västerås. Hur lång tid tar det från station till station att åka mellan Köping och dit?

20 minuter. går ett tåg varje timme under rusningstid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då är det väl inte så jättefarligt att behöva kanske åka buss till tåget i tio minuter. Dörr till dörr på en timme typ.

Om det nu tar en timma, vilket man ska ha ganska bra flyt för, så blir det ändå 2h per dag som går åt helvete, jämfört med 25 minuter idag. Det innebär dessutom pendlingskort (pris okänt, men jag gissar på 1500/mån) och ökad hyra. Allt detta medan jag håller ögon öppna efter nytt jobb.

Nä, det kommer inte hända.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det nu tar en timma, vilket man ska ha ganska bra flyt för, så blir det ändå 2h per dag som går åt helvete, jämfört med 25 minuter idag. Det innebär dessutom pendlingskort (pris okänt, men jag gissar på 1500/mån) och ökad hyra. Allt detta medan jag håller ögon öppna efter nytt jobb.

Nä, det kommer inte hända.

Priset är väl det svåra. Men värre pendlingstider än en timme är det ju jättemånga som har. Herregud, det tar ju trekvart för mig att ta mig till universitetet, och då bor jag ändå i en närförort. Finns ju folk som pendlar från Uppsala.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått typ 0 respons på min cover... antar det beror på att den är så bra att folk blir paralyserade av awesomeness.

Kom att tänka på den här låten av nån anledning. Förmodligen dom där konstiga bakgrundsljuden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...