k9 (oregistrerad) Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Vet inte vad som är jobbigast att jag sitter och pratar för mig själv, eller att jag inte har någon aning om vad jag menar med det jag säger. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
k9 (oregistrerad) Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Och, g'morrn! Måste ringa Skanska och fråga varför det inte har hänt något med huset sedan i fredags. Bygg mässigt altså. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Jag e trött Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Jag är vaken och därför pigg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 "Pigg" finns det fan inget bra ord för på engelska såvitt jag vet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 FYFAN vad trött Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 vad gjordes igår? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Vi jobbade i puben för att hjälpa till coh finansiera vår bokning. Stänger 00, städade till 01.30 sen hängde vi och drack lite öl till 4.30. Hemma och somnade vid 5 och sen upp vid 8 för att man ska kunna göra klart remixen nu på förmiddagen. it's a hard knock life Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Palla dricka öl till halv fem! Palla sova tre timmar innan man ska göra viktigt jobb! Asballt ju! Själv lägger jag mig typ aldrig efter halv tolv längre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Ååååååångest. Tackade just nej till ett jävla trevligt jobb av två orsaker. Inte 100% det jag vill jobba med (vilket inte det här jobbet jag har nu är heller iofs...) Att få semester precis när jag behöver ha det kan bli svårt när jag kommer in så sent på året Men jävlar i mig, det var min väg ut ur det här jobbet. Dom verkade skittrevliga, större företag, BETYDLIGT trevligare stämning än här. Faaaaaaaaaaaan. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 hupp... 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 "Hej Micke, Ok, då vet vi att du känner så. Fortsatt lycka till på nuvarande jobb. Du får höra av dig igen om du kommer på andra tankar 🙂" Fick jag som svar. Så hoppet kanske inte är ute. Det kanske går att söka igen efter sommaren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 "Hej Micke, Ok, då vet vi att du känner så. Fortsatt lycka till på nuvarande jobb. Du får höra av dig igen om du kommer på andra tankar 🙂" Fick jag som svar. Så hoppet kanske inte är ute. Det kanske går att söka igen efter sommaren. Gör det. Eller sök igen nu? Du verkar känna en viss ånger? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Vi jobbade i puben för att hjälpa till coh finansiera vår bokning. Stänger 00, städade till 01.30 sen hängde vi och drack lite öl till 4.30. Hemma och somnade vid 5 och sen upp vid 8 för att man ska kunna göra klart remixen nu på förmiddagen. it's a hard knock life WTG Mate. Lycka till med remixen. Glöm inte bort att fira om allt går vägen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Idag fick vi info om en annan remix vi ska göra också, och den hade tydligen också tajt deadline... Fast slutet på nästa vecka så det ska vi väl hinna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Blir det bra då, den här mixen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Inte lika bra som våra andra remixer kanske men börjar ändå bli rätt okej nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Vilket program kör ni i? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Reason och Ableton Live. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Vill gärna höra när det är klart. Eller det kanske är hemligt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Vill gärna höra när det är klart. Eller det kanske är hemligt? Det ska nog släppas snart och då kommer det väl upp lite överallt. snart i musikbranschen=förhoppningsvis innan man fyllt 50 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Det ska nog släppas snart och då kommer det väl upp lite överallt. snart i musikbranschen=förhoppningsvis innan man fyllt 50 Men härligt! Kul med era framgångar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Nu ska jag se om jag klarar av att spela in lite eller om jag bara kommer sitta och darra som höööstlöven tills jag fått svar från Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 (redigerat) En grej jag funderat på är när man får betalt. Gissningsvis är det ju skivbolag inblandat. Remixen vi gör nu vet jag inte, men remixen vi har gjort som vi väntat i typ fyra månader på att den ska släppas är ju på universal och remixen som ska vara klar i nästa vecka är nått underbolag till universal tror jag. Så pengar lär ju finnas, men det känns fel att ens ta upp det. Man är ju bara glad att man får chansen. Edit: "När" alltså inte som i vilket datum utan mer hur mycket gratisgrejer man behöver göra (om några) innan det är aktuellt. Redigerat 13 april 2011 av Overkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 En grej jag funderat på är när man får betalt. Gissningsvis är det ju skivbolag inblandat. Remixen vi gör nu vet jag inte, men remixen vi har gjort som vi väntat i typ fyra månader på att den ska släppas är ju på universal och remixen som ska vara klar i nästa vecka är nått underbolag till universal tror jag. Så pengar lär ju finnas, men det känns fel att ens ta upp det. Man är ju bara glad att man får chansen. Tänk inte så! Man ska inte vara feg bara för det är stora bolag. Fråga, inte argt, men undrande, hur det ligger till ekonomiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 De lär ju inte säga "nähä minsann, nu vill vi inte ha din remix eftersom du var så fräck och frågade om pengar". De lär ju på sin höjd säga "tig slyngel" och tar emot remixen ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Ja, men det är väl mer det att man inte har kontakt med bolagen utan med dom man remixar. Jaja. Det ger väl sig. Den stora remixen vi gjort (för längesen) är på en låt av han som kommer hit vid valborg (så vi kom i kontakt med honom och så vi fick honom billigt). Då kommer man ju säkert få lite info när man snackar med honom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Munsåret jag har nu är nog större än grand canyon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Ja, men det är väl mer det att man inte har kontakt med bolagen utan med dom man remixar. Jaja. Det ger väl sig. Jaha, men då är det ju typ ännu mer chill. Då behöver ni ju inte ens fråga direkt till den som pengarna eventuellt kommer ifrån. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts