Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)

Vet inte vad som är jobbigast att jag sitter och pratar för mig själv, eller att jag inte har någon aning om vad jag menar med det jag säger. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Och, g'morrn!

Måste ringa Skanska och fråga varför det inte har hänt något med huset sedan i fredags. Bygg mässigt altså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi jobbade i puben för att hjälpa till coh finansiera vår bokning. Stänger 00, städade till 01.30 sen hängde vi och drack lite öl till 4.30. Hemma och somnade vid 5 och sen upp vid 8 för att man ska kunna göra klart remixen nu på förmiddagen.

it's a hard knock life

Link to comment
Dela på andra sajter

Ååååååångest.

Tackade just nej till ett jävla trevligt jobb av två orsaker.

  • Inte 100% det jag vill jobba med (vilket inte det här jobbet jag har nu är heller iofs...)
  • Att få semester precis när jag behöver ha det kan bli svårt när jag kommer in så sent på året

Men jävlar i mig, det var min väg ut ur det här jobbet. Dom verkade skittrevliga, större företag, BETYDLIGT trevligare stämning än här. Faaaaaaaaaaaan. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hej Micke,

Ok, då vet vi att du känner så.

Fortsatt lycka till på nuvarande jobb.

Du får höra av dig igen om du kommer på andra tankar 🙂"

Fick jag som svar. Så hoppet kanske inte är ute. Det kanske går att söka igen efter sommaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hej Micke,

Ok, då vet vi att du känner så.

Fortsatt lycka till på nuvarande jobb.

Du får höra av dig igen om du kommer på andra tankar 🙂"

Fick jag som svar. Så hoppet kanske inte är ute. Det kanske går att söka igen efter sommaren.

Gör det. Eller sök igen nu? Du verkar känna en viss ånger?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi jobbade i puben för att hjälpa till coh finansiera vår bokning. Stänger 00, städade till 01.30 sen hängde vi och drack lite öl till 4.30. Hemma och somnade vid 5 och sen upp vid 8 för att man ska kunna göra klart remixen nu på förmiddagen.

it's a hard knock life

WTG Mate. Lycka till med remixen. Glöm inte bort att fira om allt går vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

En grej jag funderat på är när man får betalt. Gissningsvis är det ju skivbolag inblandat. Remixen vi gör nu vet jag inte, men remixen vi har gjort som vi väntat i typ fyra månader på att den ska släppas är ju på universal och remixen som ska vara klar i nästa vecka är nått underbolag till universal tror jag. Så pengar lär ju finnas, men det känns fel att ens ta upp det. Man är ju bara glad att man får chansen.

Edit: "När" alltså inte som i vilket datum utan mer hur mycket gratisgrejer man behöver göra (om några) innan det är aktuellt.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

En grej jag funderat på är när man får betalt. Gissningsvis är det ju skivbolag inblandat. Remixen vi gör nu vet jag inte, men remixen vi har gjort som vi väntat i typ fyra månader på att den ska släppas är ju på universal och remixen som ska vara klar i nästa vecka är nått underbolag till universal tror jag. Så pengar lär ju finnas, men det känns fel att ens ta upp det. Man är ju bara glad att man får chansen.

Tänk inte så! Man ska inte vara feg bara för det är stora bolag. Fråga, inte argt, men undrande, hur det ligger till ekonomiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men det är väl mer det att man inte har kontakt med bolagen utan med dom man remixar. Jaja. Det ger väl sig.

Den stora remixen vi gjort (för längesen) är på en låt av han som kommer hit vid valborg (så vi kom i kontakt med honom och så vi fick honom billigt). Då kommer man ju säkert få lite info när man snackar med honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men det är väl mer det att man inte har kontakt med bolagen utan med dom man remixar. Jaja. Det ger väl sig.

Jaha, men då är det ju typ ännu mer chill. Då behöver ni ju inte ens fråga direkt till den som pengarna eventuellt kommer ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...