Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

hehe...

en del har varken tv, telefon, dator, internet, dagens tidning, bankkonto, elektricitet, kyl och frys, rinnande vatten, bankgiro eller post i närheten. De har vedspis och batteridriven radio på sin höjd.

Det går så bra så!

😄

Det låter som Västervik alla dagar i veckan 😛 Här är vi stolta över våra stampade jordgolv, biodynamiskt odlade Marlboro's, icke-existerande tänder, våra nedsänkta Volvo 740:s med tonade rutor och den svenska fanan. Yiiii-haaaaaaaaaaw!

Bill-Hill-and-the-Hillbillys.JPG

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jaså jaha. Ok 😑 Fast det går ju inte ihop; en rationell människa bör väl tänka mer själv, se sambandet och inte trycka på knappen eller hur hänger det ihop?

HAHA. Nämen... det krävs absolut inte ett enda uns av rationalitet för att förstå att man INTE bör trycka på knappen, för då skadas den andra människan - OM det hade varit på riktigt. Det förstår ju vilken rationell eller irrationell idiot som helst. Därför är ju deras parallell till officerare under krig inget annat än skrattretande.

Den rationelle tänker istället att inte kan de rimligen i klinisk laboratoriemiljö utsätta en annan människa för plåga eller skada som jag dessutom som frivillig deltagare är upphov till. Hur sannolikt är det att de vill att jag ska skada en medmänniska?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte än exakt vad det rörde sig om, men de kallar det ju för "beteendeexperiment" när de pratar om det nu. Och det kändes väldigt mycket som att det de testade i själva verket var hur jag reagerade när andra personer utsattes för smärta.

Eller oxå testade dom hur du reagerade när du fick veta att testet hade handlat om nåt helt annat än vad du trodde när det hände.

Link to comment
Dela på andra sajter

HAHA. Nämen... det krävs absolut inte ett enda uns av rationalitet för att förstå att man INTE bör trycka på knappen, för då skadas den andra människan - OM det hade varit på riktigt. Det förstår ju vilken rationell eller irrationell idiot som helst. Därför är ju deras parallell till officerare under krig inget annat än skrattretande.

Den rationelle tänker istället att inte kan de rimligen i klinisk laboratoriemiljö utsätta en annan människa för plåga eller skada som jag dessutom som frivillig deltagare är upphov till. Hur sannolikt är det att de vill att jag ska skada en medmänniska?

Umm, nu är jag med igen. Jag tänkte fel 😑

Hade jag varit det minsta tveksam hade jag inte tryckt en enda gång. Sannolikheten är större att jag klappat ned den med rocken.

Jo. Jag skulle precis säga att alla måste trycka minst en gång och sedan bestämma sig om de vill fortsätta eller inte. Själv är jag oerhört misstänksam mot det mesta som har med auktoritet att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Umm, nu är jag med igen. Jag tänkte fel 😑

Jo. Jag skulle precis säga att alla måste trycka minst en gång och sedan bestämma sig om de vill fortsätta eller inte. Själv är jag oerhört misstänksam mot det mesta som har med auktoritet att göra.

Nej, du tänkte inte fel, bara annorlunda. Egentligen tänkte du ju så som jag svarade sedan, dvs. "hade jag varit det minsta tveksam så hade jag inte tryckt alls".

MÅSTE trycka? Bara det hade inneburit att jag inte hade tryckt överhuvudtaget faktiskt. Helt säkert hade jag förmodligen aldrig blivit kallad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade igenom en trafikspecifikation på mobben och såg detta. 😳 Jag har ingen i telefonboken som jag kallar så. 😛

Namnl%C3%B6s.jpg

"Förmedlade tjänster"? Låter ju som "dambesök" eller nått.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade igenom en trafikspecifikation på mobben och såg detta. 😳 Jag har ingen i telefonboken som jag kallar så. 😛

Namnl%C3%B6s.jpg

"Förmedlade tjänster"? Låter ju som "dambesök" eller nått.

hö hö

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte populärt att ifrågasätta i lumpen.

Det gjorde jag ideligen och fick resultat därefter.

När de sedan frågade om jag skulle gå vidare

till yrkesofficer, eftersom jag var bra på

momenten, så sa jag "tror nog inte det va...

byeeee....".

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte populärt att ifrågasätta i lumpen.

Det gjorde jag ideligen och fick resultat därefter.

När de sedan frågade om jag skulle gå vidare

till yrkesofficer, eftersom jag var bra på

momenten, så sa jag "tror nog inte det va...

byeeee....".

😄

Bra val!

Min kompis baialde på röjdykar-utbildningen 😑

Själv har jag aldrig gjort lumpen. Såg till att göra vapenfri tjänst på en brandstation i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra val!

Min kompis baialde på röjdykar-utbildningen 😑

Själv har jag aldrig gjort lumpen. Såg till att göra vapenfri tjänst på en brandstation i stället.

Vi hade en psykopat till fänrik som började ibland morgonuppställningen med att gå och blänga alla i ögonen från 3-5 cm avstånd

utan att säga ett ord. Alla... blev spaka. Ryktas t.o.m. om att någon kissade ned sig en skvätt. När han kom till mig log jag bara

lätt. Han blev helt vansinnig! Så sa han efter att ha försökt några dagar att det nog var bäst att skicka hem mig. Men sånt avgjorde

ju inte den sprätten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså jaha. Ok 😑 Fast det går ju inte ihop; en rationell människa bör väl tänka mer själv, se sambandet och inte trycka på knappen eller hur hänger det ihop?

Det hänger inte ihop alls eftersom det man försökte testa inte bara var människors förmåga att stå emot auktoriteter utan oxå deras förmåga att känna empati. Rationallitet hade inget med det hela att göra. Det är bara debatt som skojar lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hänger inte ihop alls eftersom det man försökte testa inte bara var människors förmåga att stå emot auktoriteter utan oxå deras förmåga att känna empati. Rationallitet hade inget med det hela att göra. Det är bara debatt som skojar lite.

Du skojar du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...