Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Hur gick det Lax x3?

Vad tror ni?

Om man säger att en på 30 år inte kan höra varken 20 eller 18 kHz, menar man då oavsett hur mycket man krämar på, eller menar man med volymen 20 dB som är gränsen för att påvisa en hörselskada i ett audiogram?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gick det Lax x3?

Jag har pratat med hyresvärden och ska dit imorgon och träffa dom samt ta med mig anställningsavtalen på de ställen jag jobbar.. Planen: Om han ber mig lämna papprena kommer han ha mitt personnummer, då får jag berätta angående tv-licensräkningen. Och hoppas på det bästa. Och typ be att om de gör en kreditupplysning, vänta tills på måndag.

Annars får jag väl bo kvar en stund till. Men har precis som du en hel del problem med buller - bor strax under tvättstugan och har ständiga centrifuger och ett pågående Mmmmmmmmmm på typ 120 hz från torktumlaren under dygnets vakna timmar. Och rätt stökig gata utanför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Imorgon är det onsdag! Varför inte redan från idag?

Dessutom, på fredag är det Midsommar, jämställt med lördag för Midsommardagen är söndagarnas söndag.

Då skulle det inte vara framme och klart förrän på måndag då??

Det tror jag inte, utan imorgon är det klart. Frid o fröjd! ☺️

T.o.m. med B-snigel-post via postlåda och autogiro här,

så kan det vara klart dagen efter postningen ibland.

Imorgon för det tar en bankdag att nå deras konto.. och sedan som mest tre handledningsdagar för att ta skatteverket ska ta bort pricken och att det ska nå kreditupplysningsföretagen. Det är ju många händer inblandade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har pratat med hyresvärden och ska dit imorgon och träffa dom samt ta med mig anställningsavtalen på de ställen jag jobbar.. Planen: Om han ber mig lämna papprena kommer han ha mitt personnummer, då får jag berätta angående tv-licensräkningen. Och hoppas på det bästa. Och typ be att om de gör en kreditupplysning, vänta tills på måndag.

Annars får jag väl bo kvar en stund till. Men har precis som du en hel del problem med buller - bor strax under tvättstugan och har ständiga centrifuger och ett pågående Mmmmmmmmmm på typ 120 hz från torktumlaren under dygnets vakna timmar. Och rätt stökig gata utanför.

Säg då att "det var ett MISSTAG, att det inte ska vara någon prick där. Att du förvisso var lite sen, men att det inte ska ha gått till prick, för du har talat med dem om det och betalat den innan dess."

Nåt sånt?! För då har du ju inte ljugit.

Du har alltså tvättstugan ÖVER dig. Jösses. Jag har det rätt ok här när inte vägarbetena är igång. Nu verkar det som om de har slutat trodde jag. Men i förmiddags var de igång med det igen, fast någonannanstans i närheten, mest bankande, men det upphörde rätt kvickt.

Det jobbigaste är egentligen nån i huset som köpt en motorcykel men som är så kåt på ljudet att han kan stå i 3 minuter (ingen överdrift), sitta stilla och fånle och bara gasa på när den står stilla här utanför. Sedan åker de in på småtimmarna fram och tillbaka, bara för nöjes skull. Nån sa att det berodde på vägtullarna, att alla skaffar mc istället, det blir billigare så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man få diarré idag av att något man åt igår?

Ja, ibland tar det ännu längre tid.

Maten ska passera tarmsystemet på 3 dagar brukade min farsa säga.

Ät något sunkigt på måndag, ränneskita på torsdag i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tidigare var det inte några direkta problem med ljud utifrån i denna lägenheten alls. Men sedan de har byggt här och var de senaste två åren framförallt så tror jag huset har satt sig/glidit här och var och en del sprickor uppkommit och i dessa glipor når allehanda ljud in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cd-wow har nu skickat Symphony X-skivan Iconoclaust till mig, ett konceptalbum om hur tomten vid juletid tömmer hemmen på julkrubbor och änglaspel. Eller så stavade de helt enkelt fel i mailet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det löser sig lax. Om inte hyresvärden är helt körd i skallen måste han ju fatta att sånt där kan hända. Om du kör med öppna kort och förklarar hur det ligger till kan bara den mest envetna paragrafryttaren ha några invändningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dålig tajming att jag ska på uppföljningsintervju till ett experiment jag var med i på Karolinska kl 18:30 just idag, när jag dessutom måste välja ut och kopiera upp uppgifter ur en mattebok till de stackars eleverna.

En av dem har dyskalkyli. Finns det dysritningi?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad för experiment?

Se på fan-tabletter?

De sa då att de testade ett läkemedel, men det kändes inte som det vid närmare eftertanke, och när de ringde och bad mig komma tillbaks pratade de om det som ett beteendeexperiment.

Link to comment
Dela på andra sajter

De sa då att de testade ett läkemedel, men det kändes inte som det vid närmare eftertanke, och när de ringde och bad mig komma tillbaks pratade de om det som ett beteendeexperiment.

Du har redan varit med på experimentet skrev du, så då kan du inte ha fått några biverkningar.

Det du inmundigade var förmodligen placebo pills.

Link to comment
Dela på andra sajter

De sa då att de testade ett läkemedel, men det kändes inte som det vid närmare eftertanke, och när de ringde och bad mig komma tillbaks pratade de om det som ett beteendeexperiment.

Så man tror att man blir testad för en sak när det egentligen är nåt annat? Är det tillåtet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...