Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Laxen: lika givande dag på jobbet som igår 😉

(Tips:kolla om varje skärmsläckarne synkar mot varandra 🙂)

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Laxen: lika givande dag på jobbet som igår 😉

(Tips:kolla om varje skärmsläckarne synkar mot varandra 🙂)

Nä jag är fortfarande hemma. Gick ut på internet för att fixa med några bankärenden.. Fick nyss ett brev från kronofogden, såg det i hallen när jag var på väg till köket och fick kalla kårar. Kan inte fatta hur en tv-licens-inbetalan gått vidare dit. Helt clueless. Betalade direkt och ringde upp och frågade vad som gällde. Har tydligen en prick nu, som kommer bli osynlig när betalningen kommit in och de behandlat ärendet. Tre bankdagar ifrån imorgon.

Jävligt, jävligt, jävligt dålig tajming. Ska strax flytta in i ny lägenhet, hoppas det här inte sabbar något.

Ringt och avbeställt tv-licensen också. Har inte haft tv på flera månader ändå.

Brrr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä jag är fortfarande hemma. Gick ut på internet för att fixa med några bankärenden.. Fick nyss ett brev från kronofogden, såg det i hallen när jag var på väg till köket och fick kalla kårar. Kan inte fatta hur en tv-licens-inbetalan gått vidare dit. Helt clueless. Betalade direkt och ringde upp och frågade vad som gällde. Har tydligen en prick nu, som kommer bli osynlig när betalningen kommit in och de behandlat ärendet. Tre bankdagar ifrån imorgon.

Jävligt, jävligt, jävligt dålig tajming. Ska strax flytta in i ny lägenhet, hoppas det här inte sabbar något.

Ringt och avbeställt tv-licensen också. Har inte haft tv på flera månader ändå.

Brrr.

Fuck, nu är jag jävligt orolig.

Fy fääään Major bummer alltså! 🙁

Men har de sagt att pricken ska försvinna så ska ska den det också och du torde vara tämligen cool i deras bok. Har heller ingen TV så jag betalar ingen licens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dom sagt att pricken försvinner ska den väl göra det.

Jo men under tiden jag satt i kön ringde min kusin - jag ska ta över hans lägenhet och han vill antagligen ha mitt personnummer så att hyresvärdarna ska göra kreditupplysning..

Som sagt, jävligt, dålig, tajming.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men under tiden jag satt i kön ringde min kusin - jag ska ta över hans lägenhet och han vill antagligen ha mitt personnummer så att hyresvärdarna ska göra kreditupplysning..

Som sagt, jävligt, dålig, tajming.

Jobbigt! 🙁

Men kan du inte vänta de här tre dagarna innan pricken försvinner då eller är det superduperbråttom med kusinen och lägenheten. Fast det kanske itne funkar så? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men under tiden jag satt i kön ringde min kusin - jag ska ta över hans lägenhet och han vill antagligen ha mitt personnummer så att hyresvärdarna ska göra kreditupplysning..

Som sagt, jävligt, dålig, tajming.

Du får göra dej oanträffbar några dar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Segt att bomma en räkning sådär. Har gjort det själv men aldrig varit med om att det gått till Kronofogde snabbt. Inkasso först liksom, sedan Kronofogde.

De verkar ju ha infört nolltolerans på Radiotjänst.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbigt laxen. 😕

Jag var själv nära att få en prick en gång, när jag lyckats missa typ tre inkasso-räkningar på ett par strumpor jag beställt. Snacka om löjlig sak att få prick för. xD Löste sig som tur var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får göra dej oanträffbar några dar.

Går inte.. precis nu ringde kusinen och sa ."Allt är kirrat! ring till Johan (hyresvärden) och säg att du vill ha den direkt." Det är alltså inflyttning i mitten på nästa vecka.

Jag måste typ ringa direkt för annars lyser dom ut lägenheten för allmän visning. gaah

Men min kusin sa att hyresvärden var en bra kille så han borde fatta. Och kan jag skriva in båda mina föräldrar som borgenärer så kanske det funkar ändå.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Går inte.. precis nu ringde kusinen och sa ."Allt är kirrat! ring till Johan (hyresvärden) och säg att du vill ha den direkt." Det är alltså inflyttning i mitten på nästa vecka.

Jag måste typ ringa direkt för annars lyser dom ut lägenheten för allmän visning. gaah

Men min kusin sa att hyresvärden var en bra kille så han borde fatta. Och kan jag skriva in båda mina föräldrar som borgenärer så kanske det funkar ändå.

Så du tänker köra med öppna kort? Ja, lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

vCfYJ.png

Hähä

OK, eftersom att jag gick på tidigt lunch så är det jag som basar över mottagningen i en hel timme framöver 😑 God help us all 😆😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det är sån panik, så är det bästa att fixa kontakten direkt med värden eftersom kusinen tydligen sa "allt är kirrat" vad nu det betyder. En prick är en prick och den försvinner inte, om det nu var Kronofogden som sa att du hade en prick. Men grejen är att jag tror att de INTE satt en prick på dig ännu. De har nog det vilande.

Internetade du räkningen till Radiotjänst?

I så fall går det ju fortare än när jag autogirerar.

Banken sa att jag inte skulle ha Internetbanken.

Mina räkningar från Radiotjänst kommer bara hit ibland, så ibland får jag påminnelsen direkt, med pålagd avgift. Tjusigt!... not

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Tre bankdagar ifrån imorgon.

Imorgon är det onsdag! Varför inte redan från idag?

Dessutom, på fredag är det Midsommar, jämställt med lördag för Midsommardagen är söndagarnas söndag.

Då skulle det inte vara framme och klart förrän på måndag då??

Det tror jag inte, utan imorgon är det klart. Frid o fröjd! ☺️

T.o.m. med B-snigel-post via postlåda och autogiro här,

så kan det vara klart dagen efter postningen ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...