Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Grahn: vad är skillnaden på DDR3 och DDR4? 😊😑 Är det monsterstor skillnad? (Själv har jag DDR2 men har absolut ingen som helst aning om vad det innebär 🙁 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Fördelen är ju uppenbar. Man slipper se vad dumdjävlarna skriver

på forumet och i personliga konversationer.

ahaaAAA!! Då är jag med. Så man blockar någon över HELA linjen så man inte ens ser vad de skriver öht. Det är ju smart! Jag trodde att man bara blockade dem från sin egen profil, liksom. Därav mitt "sluta skriv med vederbörande".

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Grahn: vad är skillnaden på DDR3 och DDR4? 😊😑 Är det monsterstor skillnad? (Själv har jag DDR2 men har absolut ingen som helst aning om vad det innebär 🙁 )

DDR3 passar inte på DDR2 plats... de e allt ja vet. 😱😊

Link to comment
Dela på andra sajter

DDR3 passar inte på DDR2 plats... de e allt ja vet. 😱😊

aha det var såpass ändå. Synd annars hade jag varit spekulant 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att han har blockerat debatt av nån anledning. Hur gör man sånt och kan man se nånstans om nån blockerar en?

Nej, man kan inte se om någon blockerar en. Du kan naturligtvis själv se vilka du blockerar.

Gå till min profil, Profil, Hantera ignorerade medlemmar. Välj om den ska ignoreras i forumavdelningarna

enbart eller även i eventuella personliga konversationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Fördelen är ju uppenbar. Man slipper se vad dumdjävlarna skriver

på forumet och i personliga konversationer.

Men hur gör man, och varför har du inte blockerat demonproduenten som du uppenbarligen inte är altför förtjust i?

Link to comment
Dela på andra sajter

DDR3 passar inte på DDR2 plats... de e allt ja vet. 😱😊

Förresten, nu när vi ändå är inne på det så tänker jag passa på att fråga om en grej:

Ni, vänner av datorrelaterad teknik och kunskap!

Jag har funderat på att pimpa min burk med lite extra arbetsminne men undrar över en grej: enligt Racktone så måste man använda deras rekommenderade grejer.

ag tänker såhär: minne som minne så länge man håller sig till DDR2-standarden så spelar det väl ingen roll vilket märke man använder?

hur fungerar det där egentligen?

Vad säger ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur gör man, och varför har du inte blockerat demonproduenten som du uppenbarligen inte är altför förtjust i?

1) Gå med markören till ditt smeknamn uppe till höger på bildskärmen.

2) Låt markören stanna den nedåtgående pilen till vänster av de två pilarna.

3) Klicka där.

4) Upp kommer så en meny där ett av alternativen är Hantera ignorerade medlemmar.

5) Klicka på Hantera ignorerade medlemmar och du hamnar där.

6) För att ignorera någon så skriver du in smeknamnet på den personen i rutan härför på den sidan (du måste kanske scrolla nedåt lite).

7) Du har där valmöjligheten att ignorera den personen i alla trådar bara eller att ignorera den personen även i eventuella konversationer.

Hur vet du om jag blockerat Demonproducenten eller inte? Det kan inte du se. Man ser inte vilka andra blockerat eller ej.

Däremot är det så att man alltid kan se vad de man blockerat skrivit ändå!! Det går till på två sätt:

1) Bry dig inte om att logga in på Forumet. Då ser du ju alla avdelningar utom Utanför ämnet och kan inte skriva några inlägg någonstans,

men kan läsa allt i övrigt.

2) Logga in och klicka på "Du har blockerat denna användare - visa ändå". Klickar du där så ser du vad vederbörande hatr skrivit.

* svettigt *

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte varför man ska logga ut? Om man bara skiter i att trycka på logga ut så är man ju inloggad automatiskt nästa gång man vill skriva något. Bara krångligt att hålla på med in- och utloggningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det som är roligast med forum. Att läsa alla dumma inlägg och följa alla fejder som uppstår. Har inte varit inblandad i nån själv på länge av nån anledning.

Någon har påstått att musiker/konstnärer/etc som forumet, till stor del, består av, är mer känsliga och det är därför som det uppkommer missförstånd som leder till gräl och pajkastning. Sedan så finsn det ju renodlade troll som går in för att paja trådar. Det tycker jag känns lite löjligt. Varför, liksom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, nu när vi ändå är inne på det så tänker jag passa på att fråga om en grej:

Ni, vänner av datorrelaterad teknik och kunskap!

Jag har funderat på att pimpa min burk med lite extra arbetsminne men undrar över en grej: enligt Racktone så måste man använda deras rekommenderade grejer.

ag tänker såhär: minne som minne så länge man håller sig till DDR2-standarden så spelar det väl ingen roll vilket märke man använder?

hur fungerar det där egentligen?

Vad säger ni?

Ja.. enligt min lilla erfarenhet så funkar det för det mesta men det bästa är att kolla vilka minnen självaste moderkortet stödjer (genom att googla på moderkortets namn etc). Min lilla erfarenhet är att Kingston funkar för de flesta moderkorten...

Såatte... 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte varför man ska logga ut? Om man bara skiter i att trycka på logga ut så är man ju inloggad automatiskt nästa gång man vill skriva något. Bara krångligt att hålla på med in- och utloggningar.

Vis av erfarenheten har jag lärt mig att alltid logga ut precis överallt på alla tänkbara sidor och även på datorn i sig och att alltid logga in. Enough said.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja.. enligt min lilla erfarenhet så funkar det för det mesta men det bästa är att kolla vilka minnen självaste moderkortet stödjer (genom att googla på moderkortets namn etc). Min lilla erfarenhet är att Kingston funkar för de flesta moderkorten...

Såatte... 😑

Ah. Tack som fan, Grahn! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon har påstått att musiker/konstnärer/etc som forumet, till stor del, består av, är mer känsliga och det är därför som det uppkommer missförstånd som leder till gräl och pajkastning. Sedan så finsn det ju renodlade troll som går in för att paja trådar. Det tycker jag känns lite löjligt. Varför, liksom?

Knappast att det har med att det är musiker att göra. Det här forumet är mindre dramadrabbat än många andra jag hängt på, där klientelen varit helt andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vis av erfarenheten har jag lärt mig att alltid logga ut precis överallt på alla tänkbara sidor och även på datorn i sig och att alltid logga in. Enough said.

Vilken erfarenhet? Att det kommer en alban och slår dig i bakhuvet med en bultsax om du låter bli?

Link to comment
Dela på andra sajter

1) Gå med markören till ditt smeknamn uppe till höger på bildskärmen.

2) Låt markören stanna den nedåtgående pilen till vänster av de två pilarna.

3) Klicka där.

4) Upp kommer så en meny där ett av alternativen är Hantera ignorerade medlemmar.

5) Klicka på Hantera ignorerade medlemmar och du hamnar där.

6) För att ignorera någon så skriver du in smeknamnet på den personen i rutan härför på den sidan (du måste kanske scrolla nedåt lite).

7) Du har där valmöjligheten att ignorera den personen i alla trådar bara eller att ignorera den personen även i eventuella konversationer.

Hur vet du om jag blockerat Demonproducenten eller inte? Det kan inte du se. Man ser inte vilka andra blockerat eller ej.

Däremot är det så att man alltid kan se vad de man blockerat skrivit ändå!! Det går till på två sätt:

1) Bry dig inte om att logga in på Forumet. Då ser du ju alla avdelningar utom Utanför ämnet och kan inte skriva några inlägg någonstans,

men kan läsa allt i övrigt.

2) Logga in och klicka på "Du har blockerat denna användare - visa ändå". Klickar du där så ser du vad vederbörande hatr skrivit.

* svettigt *

☺️

Repeterar denna så inte den går SadamJr spårlöst förbi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knappast att det har med att det är musiker att göra. Det här forumet är mindre dramadrabbat än många andra jag hängt på, där klientelen varit helt andra.

Ptja, jag vet inte 😕 Det var vad någon i en asgammal tråd sa apropå gräl/pajkastning på det här forumet.

(Notera hur jag numera använder ordet "forumet" istället för "forat").

Link to comment
Dela på andra sajter

De e egentligen 1066 MHz ( PC2-8500 ) jag är ute efter. Just nu har jag 800 MHz ( PC2-6400 ) men vet inte om det blir nån större skillnad.

Nån som vet? :rolleyes:

Cirka 5 % prestanda/hastighets-ökning, så inte någon enorm skillnad kanske. Men det är väl inte bara det du uppgraderar utan antal arbetsminnet också eller?

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

...och så finns det PC2-6400, PC2-5300, PC2-8500. Så om man vill utöka med mer minne så välj samma annars kommer dator automatiskt välja det slöare minnet...

...vad jag iallafall minns om detta. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Ptja, jag vet inte 😕 Det var vad någon i en asgammal tråd sa apropå gräl/pajkastning på det här forumet.

(Notera hur jag numera använder ordet "forumet" istället för "forat").

Bara ett försök att göra sig speciellare än man är. Folk är folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...