Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Tack. Det är konstigt men lugnt. Vi var inte jättenära.. men alltid kul att snacka med och han bodde rätt nära. Och alltid umgåtts i typ samma sammanhang och gäng, typ. Konstigt att nån bara försvinner..

Mm. Se det såhär: ett barn föddes någonstans i världen och himlen blev en ängel rikare. Inte för att jag är speciellt kristen av mig (inte någonstans faktiskt) men du hajar vad jag menar.

Återigen: take care.

Link to comment
Dela på andra sajter

BRA jobbat!

De var inget kul. Var ju bara där som assistent men jobbade med en lärare som var helt clueless och som blev hotad med stryk utan att han begrep ett dugg. Han fick gå med avgångsvederlag sen. Det gick rykten om att det var tredje gången han fick sparken med vederlag. Numera sitter han i fullmäktige för mp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du fått lära dig någonting om hur man ska hantera stökiga elever? Vilken nivå är det du ska vara lärare på förresten?

Ja alltså jag har skaffat pondus med åren så det är lugnt. Har aldrig sådana problem längre. Alltså om någon snackar för mycket så får man säga till, klart dom gör det. Men har man känsla för var gränsen går så håller dom sig också inom det rätt snart. Vete tusan hur det gick till.. det är nog bara något på insidan som gör att jag tycker det funkar.

Och nä vi har inga såna kursmoment eller så men däremot så snackar ju alla lärare om det hela tiden, deras egna tricks och sånt.

#2: högstadie och gymnasium.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

De var inget kul. Var ju bara där som assistent men jobbade med en lärare som var helt clueless och som blev hotad med stryk utan att han begrep ett dugg. Han fick gå med avgångsvederlag sen. Det gick rykten om att det var tredje gången han fick sparken med vederlag. Numera sitter han i fullmäktige för mp.

Vad var det för en djävla dåre som hotade honom med stryk?

Link to comment
Dela på andra sajter

De var inget kul. Var ju bara där som assistent men jobbade med en lärare som var helt clueless och som blev hotad med stryk utan att han begrep ett dugg. Han fick gå med avgångsvederlag sen. Det gick rykten om att det var tredje gången han fick sparken med vederlag. Numera sitter han i fullmäktige för mp.

Slutet gott, allting gott m a o 😏😛

Fast det där med att lärare blir hotade med stryk (och i vissa fall får stryk) är tyvärr någonting som blir allt mer vanligt 🙁 En kompis till mig jobbar med flerdiagnostiserade barn/ungdomar och hon säger att det är mer vanligt att hennes kollegor (som jobbar med ungdomar i reguljära klasser) blir hotade med stryk och värre saker än det. Polisanmälningar leder sällan till någonting och lärarna i dag är jävligt rädda. It's...it's just sad 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir pannbiff och potatisgratäng här!

Välkomna om ni är hungriga! ☺️

Har precis satt i mig två pannbiffar, eehhh.... hamburgare (samtidigt som jag funderar över vad som är skillnaden).

Men tack iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir pannbiff och potatisgratäng här!

Välkomna om ni är hungriga! ☺️

Sign me up, Grahn!

Inatt drömde jag om att jag bjuckade längsta på middag! Det var helt bisarrt 🙂 Alla ville ha olika mat, jag fick panik och Fidden hade med sin Tele men spelade aldrig på den 😮 Dingbats krävde sambal och glass till efterrätt medan Laxen inte ville ha fisk.

Crazy. Jag borde kanske sluta att hänga här 😑😉

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Sign me up, Grahn!

Inatt drömde jag om att jag bjuckade längsta på middag! Det var helt bisarrt 🙂 Alla ville ha olika mat, jag fick panik och Fidden hade med sin Tele men spelade aldrig på den 😮 Dingbats krväde sambal och lgass till efterrätt medan Laxen inte ville ha fisk.

Crazy. Jag borde kanske sluta att hänga här 😑

Coolt. Hur såg alla ut?

Fram med papper och penna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sign me up, Grahn!

Inatt drömde jag om att jag bjuckade längsta på middag! Det var helt bisarrt 🙂 Alla ville ha olika mat, jag fick panik och Fidden hade med sin Tele men spelade aldrig på den 😮 Dingbats krävde sambal och glass till efterrätt medan Laxen inte ville ha fisk.

Crazy. Jag borde kanske sluta att hänga här 😑😉

Heheh! Weird dröm. Jag skulle tro att bara du bjuder på en grogg så skulle det lösa sig. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja alltså jag har skaffat pondus med åren så det är lugnt. Har aldrig sådana problem längre. Alltså om någon snackar för mycket så får man säga till, klart dom gör det. Men har man känsla för var gränsen går så håller dom sig också inom det rätt snart. Vete tusan hur det gick till.. det är nog bara något på insidan som gör att jag tycker det funkar.

Och nä vi har inga såna kursmoment eller så men däremot så snackar ju alla lärare om det hela tiden, deras egna tricks och sånt.

#2: högstadie och gymnasium.

Nä vad skönt. Det gäller väl att visa sig självsäker antar jag, och så blir det säkert bättre med tiden oavsett, när man lär känna klassen och så. Inte så att det hinner hända så mycket under mina fyra dar, men om man jobbar som lärare menar jag.

Det är jobbigt som elev när läraren är värsta mesen som låter folk hålla på hur som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Debatt: Funderat nåt på yogan än? Eller lite avslappningsövningar, kanske? Hjälper ju en hel del mot spänningar i nacke och käke. Finns några goa på spotify jag brukar köra när jag vet att kroppen spänt ihop sig.

Jodå, absolut, eftersom tinnitusen är ett helvete!

Lånade Maj Lis Hagenmalm "Zonterapi med 20 nya punkter"; Klaus Meltzer "Shiatsu" och ICA Bokförlags "Massageboken"...

och tror jag kom på nu varför bibliotekarien varit så förbannat sur på den avdelningen och blängde på mig *lollipop*.

Den innehåller ju en del vågade nakenbilder kom jag på precis.

Hon stod precis nån meter bredvid mig och började se helt galen ut, när jag bläddrade i den.

Jag har en avslappnings-cd i gömmorna. Med tanke på att avslappning är det sämsta jag provat av allt gentemot tinnitus så vet jag dock inte. När jag biter ihop käkarna stenhårt blir det mycket bättre. Det är högst ovanligt rent statistiskt, säger de.

Ikväll ska jag fysträna.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt. Hur såg alla ut?

Fram med papper och penna.

Precis som IRL d v s as-snygga!

Dingbats vet jag ju hur han ser ut, dig har jag för mig att jag har sett på en bild (vid en icke förekommande Aristoteles-byst) du har skägg iaf och ser ut som jag trodde. Pazo & Killis har ju också förekommit på bild. Debatt hade kort hår och pratade oerhört bred göteborgska och SadamJR hade en svart manchesterkavaj på sig. Däremot hade han långt hår. Grahn hade inget hår alls men drack kaffe som om det var hans sista stund på jorden (såklart) och Fidden hade rakat av muschen men bar sin basker med stolthet.

Det var ett gött häng och alla pratade i munnen på varandra 😄 Pazo & Killis drog igenom min skivsamling, ratade hälften och var middags-DJ's med det som återstod. Debatt tyckte att det var kul att jag hade både the Dead och Jan Johansson i vinyl-samlingen. Har för mig att du Laxen sa ngt om att "jag trodde inte att du läste Lovecraft" trots att jag yrar om honom hela tiden. Dingbats lirade gura nästan hela kvällen och alla hakade på i allsång ("Beds are burning" av någon outgrundlig anledning).

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä vad skönt. Det gäller väl att visa sig självsäker antar jag, och så blir det säkert bättre med tiden oavsett, när man lär känna klassen och så. Inte så att det hinner hända så mycket under mina fyra dar, men om man jobbar som lärare menar jag.

Det är jobbigt som elev när läraren är värsta mesen som låter folk hålla på hur som helst.

Jahaaaa! Skulle du bara jobba där i fyra dagar 😮 Jag fattade som om att det var typ "summer school" 😮

Mjo, mesiga lärare får ingen respekt. De måste kunna säga ifrån när det blir för mycket stök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dingbats lirade gura nästan hela kvällen och alla hakade på i allsång ("Beds are burning" av någon outgrundlig anledning).

Det måste ha varit någon annan, för den låten känner jag inte till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahaaaa! Skulle du bara jobba där i fyra dagar 😮 Jag fattade som om att det var typ "summer school" 😮

"Sommarskola" brukar det heta på ärans och hjältarnas språk, och det är precis vad det är, om än inte så många dagar bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Sommarskola" brukar det heta på ärans och hjältarnas språk, och det är precis vad det är, om än inte så många dagar bara.

Det språket känner jag inte till. Jag trodde att de höll på längre 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som IRL d v s as-snygga!

Dingbats vet jag ju hur han ser ut, dig har jag för mig att jag har sett på en bild (vid en icke förekommande Aristoteles-byst) du har skägg iaf och ser ut som jag trodde. Pazo & Killis har ju också förekommit på bild. Debatt hade kort hår och pratade oerhört bred göteborgska och SadamJR hade en svart manchesterkavaj på sig. Däremot hade han långt hår. Grahn hade inget hår alls men drack kaffe som om det var hans sista stund på jorden (såklart) och Fidden hade rakat av muschen men bar sin basker med stolthet.

Det var ett gött häng och alla pratade i munnen på varandra 😄 Pazo & Killis drog igenom min skivsamling, ratade hälften och var middags-DJ's med det som återstod. Debatt tyckte att det var kul att jag hade både the Dead och Jan Johansson i vinyl-samlingen. Har för mig att du Laxen sa ngt om att "jag trodde inte att du läste Lovecraft" trots att jag yrar om honom hela tiden. Dingbats lirade gura nästan hela kvällen och alla hakade på i allsång ("Beds are burning" av någon outgrundlig anledning).

Haha! Fan du är rolig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag precis läst två av de dummaste inlägg jag någonsin sett på detta forum inom loppet av fem minuter, i två vitt skilda trådar.

Det ena inlägget var väntat iofs, med tanke på upphovsmannen, men det andra var något oväntat och var det inte ett skämt var det

beklämmande.

Vad har jag nu skrivit? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag precis läst två av de dummaste inlägg jag någonsin sett på detta forum inom loppet av fem minuter, i två vitt skilda trådar.

Det ena inlägget var väntat iofs, med tanke på upphovsmannen, men det andra var något oväntat och var det inte ett skämt var det

beklämmande.

Vilka var det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar! Kände på mig att Bon Ivers nya skulle få bra betyg av pitchfork men 9.5 (av 10) var mer än jag trodde.

Såg att Bon Ivers nya platta nu har kommit upp på spottan, nice! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...