Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Ingen som hade läst nån av de tre lånade eller nån av de två köpta?

😕

Läser inte mycket svenska deckare längre. Tycker att tempot är alldeles för lågt. Dessutom plöjer jag åtminstonne ett par i veckan så jag glömmer vilka jag har läst, vilket är ganska bra eftersom en bra deckare alltid är ännu bättre andra gången man läser den. Nu håller jag på med en författare som heter michael robotham som är rätt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har verkligen blivit utnyttjad av en tjejpolare nu, och nu påstår hon att "hon har haft psykiska problem". Visst, synd om dig om det är så. Men det ursäktar ändå inte att jag slösat så jävla mycket energi på att göra gratisjobb åt dig. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Har verkligen blivit utnyttjad av en tjejpolare nu, och nu påstår hon att "hon har haft psykiska problem". Visst, synd om dig om det är så. Men det ursäktar ändå inte att jag slösat så jävla mycket energi på att göra gratisjobb åt dig. 😏

Vad har du gjort, och vad har hon för problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska nån gång läsa hela Den gamle och havet av Ernest Hemmingway.

"Santiago är en gammal man som fiskar ensam i sin båt utanför Kubas kust. I åttiofyra dagar har han varit ute till havs utan att få fisk. Men på den åttiofemte dagen får han napp. En svärdfisk som är lika stor som båten hugger på kroken. I mer än ett dygn, fram till det ödesdigra slutet, kämpar han ensam mot ett djur som är många gånger större och starkare än han själv. En storslagen berättelse, fylld av spänning och dramatik."

Så står det hos Adlibris.

Farsan hade läst mycket. Han sa att det var den absolut sämsta bok han någonsin läst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur var jobbet?

Helt okej! Det var tydligen bara matte A, men det var skönt ändå. Fast jag var inte beredd på att det skulle vara liksom typ vanlig klassrumsundervisning. Jag var typ som en lärarvikarie. Fast jag hade inga genomgångar, de fick jobba i böcker och med gamla nationella prov och så hjälpte jag till när de behövde hjälp. Det jävligt störiga bara var att det var ett gäng på tre jobbiga jävla killar med någon gejmare som såg ut som Jakob Eklund längst bak i hörnet som förde ett jävla liv. Jag gjorde mitt bästa för att få stopp på det, för det var ju jävligt störande för de andra eleverna, men å andra sidan vill man ju inte behandla dem som mellanstadieungar heller och liksom "nu får du gå och sätta dig där borta om du inte kan sköta dig". Men det var jag ju tvungen till till slut. Och sen så är jag inte så där superbra på att säga till folk på skarpen heller.

Men jag fick styr på dem till slut genom att gå fram och sätta mig och ta initiativ till att hjälpa dem gå igenom en uppgift tillsammans, och sen till slut blev Jakob Eklund så seriös att han faktiskt satte sig längre fram i klassrummet med ett prov och jobbade på riktigt.

Hade jag velat knulla sextonåringar skulle jag kunna plocka vem jag vill i princip, charm eller inte så är man ju automatiskt intressant i deras ögon bara för man är äldre men ändå ung och dessutom i maktposition gentemot dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt okej! Det var tydligen bara matte A, men det var skönt ändå. Fast jag var inte beredd på att det skulle vara liksom typ vanlig klassrumsundervisning. Jag var typ som en lärarvikarie. Fast jag hade inga genomgångar, de fick jobba i böcker och med gamla nationella prov och så hjälpte jag till när de behövde hjälp. Det jävligt störiga bara var att det var ett gäng på tre jobbiga jävla killar med någon gejmare som såg ut som Jakob Eklund längst bak i hörnet som förde ett jävla liv. Jag gjorde mitt bästa för att få stopp på det, för det var ju jävligt störande för de andra eleverna, men å andra sidan vill man ju inte behandla dem som mellanstadieungar heller och liksom "nu får du gå och sätta dig där borta om du inte kan sköta dig". Men det var jag ju tvungen till till slut. Och sen så är jag inte så där superbra på att säga till folk på skarpen heller.

Men jag fick styr på dem till slut genom att gå fram och sätta mig och ta initiativ till att hjälpa dem gå igenom en uppgift tillsammans, och sen till slut blev Jakob Eklund så seriös att han faktiskt satte sig längre fram i klassrummet med ett prov och jobbade på riktigt.

Hade jag velat knulla sextonåringar skulle jag kunna plocka vem jag vill i princip, charm eller inte så är man ju automatiskt intressant i deras ögon bara för man är äldre men ändå ung och dessutom i maktposition gentemot dem.

Kul att första dagen gick bra ändå, Dingbats. Bra att du satte ner foten (på ett skönt sätt) sådär direkt första dagen. Det där kommer du att klara galant, det hör ju jag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att första dagen gick bra ändå, Dingbats. Bra att du satte ner foten (på ett skönt sätt) sådär direkt första dagen. Det där kommer du att klara galant, det hör ju jag 🙂

Alltså, satte ner foten gjorde jag inte. Det var nog mer bara att de insåg till slut att de kanske måste klara G i matten ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt okej! Det var tydligen bara matte A, men det var skönt ändå. Fast jag var inte beredd på att det skulle vara liksom typ vanlig klassrumsundervisning. Jag var typ som en lärarvikarie. Fast jag hade inga genomgångar, de fick jobba i böcker och med gamla nationella prov och så hjälpte jag till när de behövde hjälp. Det jävligt störiga bara var att det var ett gäng på tre jobbiga jävla killar med någon gejmare som såg ut som Jakob Eklund längst bak i hörnet som förde ett jävla liv. Jag gjorde mitt bästa för att få stopp på det, för det var ju jävligt störande för de andra eleverna, men å andra sidan vill man ju inte behandla dem som mellanstadieungar heller och liksom "nu får du gå och sätta dig där borta om du inte kan sköta dig". Men det var jag ju tvungen till till slut. Och sen så är jag inte så där superbra på att säga till folk på skarpen heller.

Men jag fick styr på dem till slut genom att gå fram och sätta mig och ta initiativ till att hjälpa dem gå igenom en uppgift tillsammans, och sen till slut blev Jakob Eklund så seriös att han faktiskt satte sig längre fram i klassrummet med ett prov och jobbade på riktigt.

Hade jag velat knulla sextonåringar skulle jag kunna plocka vem jag vill i princip, charm eller inte så är man ju automatiskt intressant i deras ögon bara för man är äldre men ändå ung och dessutom i maktposition gentemot dem.

Najs!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tärningsspelaren är den sämsta boken.

Håller med. Hade förväntningar på den men blev så sjukt besviken 😠 Bara ett jävla raljerande över att "vanliga" människor är lama as som aldrig vågar någonting. Cockcraft (kul namn iofs) får inte se hur filmen slutar 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, satte ner foten gjorde jag inte. Det var nog mer bara att de insåg till slut att de kanske måste klara G i matten ändå.

...och de kommer inte att greja det utan din hjälp. Som sagt; det här är ett kall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur det är med Laxen egentligen 🙁

Läx (när du läser det här): ta hand om dig, bro! 🥰

Tack. Det är konstigt men lugnt. Vi var inte jättenära.. men alltid kul att snacka med och han bodde rätt nära. Och alltid umgåtts i typ samma sammanhang och gäng, typ. Konstigt att nån bara försvinner..

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...